Sweex 8-port switch werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 14:23
Ik een switch gekregen (nog nieuw in doos) maar die krijg ik niet werkend. Allereerst wat specs:

Aansluitingen 8x 10/100 Ethernet (RJ-45)
Full-duplex Ja
Data-overdrachtsnelheid 10/100 Mbps
Relatieve luchtvochtigheid, in bedrijf 10-90 %
Bekabelingstechnologie 10Base-T, 100Base-TX
Stroomvoorziening AC 9V, 0.8A
Industriestandaard IEEE 802.3, IEEE 802.3u
Netwerkfuncties Ethernet, Fast Ethernet
Temperatuur, in bedrijf 0 - 50 °C
Aantal poorten 8
Power over Ethernet (PoE) Nee
Max. overdrachtssnelheid 0.1 Gbit/s
Switch type Unmanaged

Allen poorten zijn uplink.

Het enigste wat hij doet is het lichtje van stroom aangeven. Heb alle sloten geprobeert maar er komt en op de voorkant geen lichtje aan op. Op de pc zegt hij geen netwerkkabel aangesloten.
Ik weet zeker dat de kabels het doen. Zou het gewoon kunnen doordat het oud is niet meer werkt of iets anders. (heb computers na aansluiten opnieuw opgestart en proberen nieuw netwerk verbinding te creëren maar lukt allemaal niet.)

Is hij gewoon dood of zie ik dingen over het hoofd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Bij het aansluiten geen lampje? Netwerkkabel en kaartjes werken wel wanneer ze op andere apparaten worden aangesloten? Switch dood, terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De switch is unmanaged, heb je hem bijv. aangesloten op een router zodat DHCP-functionaliteit aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
D'r is in mijn ogen maar weinig wat je fout kan doen bij het aansluiten van een switch, je heb de voeding, en je netwerk kabels... Drivers etc lijken me ook niet van toepassing ( nog nooit gezien bij een normale switch )

Probeer het toch eens met een andere ( nieuwe ? ) kabel, je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Aan een dergelijke switch hoef je verder niets in te stellen. Hij moet gewoon werken als je stroom en netwerkkabels erin prikt. Ga er dus maar vanuit dat hij dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
DaMarcus schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:22:
De switch is unmanaged, heb je hem bijv. aangesloten op een router zodat DHCP-functionaliteit aanwezig is?
Ik heb beneden een modem staan. Daar uit komt een kabel naar de switch (die normaal in mijn pc gaat). Die gaat in poort 1. Nu had ik nog 10 andere kabels liggen waar ik zeker weet dat ze werken maar lukt allemaal niet. De lichtjes gaan niet aan. Alleen het lichtje van de voeding blijft aan. Hoe stel ik de DHCP functionaliteit in?
Kan ik eingelijk nog wel in de switch zelf komen zoals je ook in een modem kan komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Denk dat ''in de switch'' komen voor jou niet echt van toepassing is. DHCP functionaliteit zal zich moeten bevinden in de modem van je internet provider. Hoogstwaarschijnlijk zat hier een boekje bij (van de provider) hoe je daar op/in kunt komen, daar kun je vervolgens zien of DHCP aanstaat (al denk ik van wel).

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06

ralpje

Deugpopje

Die DHCP heeft weinig zin als Windows al aangeeft dat de kabel niet verbonden is. Als er wel een verbinding is, maar de NIC geen IP krijgt, komt er namelijk een melding in de trant van 'geen of beperkte verbinding'. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Ik zit vaak zat in mijn modem. Dus als ik daar iets in moet doen met je het maar melden. Maar hij geeft gewoon aan dat hij geen lan kabel vind. Daat kan ik dus gewoon niet tegen. Hoe kan een switch zomaar kapot gaan terwijl hij niet gebruikt is. Hij is wel een aantal jaartjes oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50

empy

Rijdt rondjes

Mjaa, ik heb zelf ook zo'n sweex switch gehad. Bij mij ging 'ie na ongeveer 2,5 jaar kuren vertonen door nog maar 80kb/s aan download door te laten en wel de volle upload te doen 8)7

Toen maar een echt merk gekocht die nu nog steeds naar volle tevredenheid werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heb ooit eens een switch gehad die 50/50 was. De helft van de packets gingen naar het electronische walhalla.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 22:34
sneeperG5 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:20:
(...)
Allen poorten zijn uplink.
(...)
Als werkelijk alle poorten uplink zijn, kan je alleen pc's aansluiten d.m.v. crossed utp kabels.

Verder is het normaal zo dat als je prik op je switch zet, eerst 1sec alle lampjes branden ter controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
waterwolf schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:05:
[...]

Als werkelijk alle poorten uplink zijn, kan je alleen pc's aansluiten d.m.v. crossed utp kabels.

Verder is het normaal zo dat als je prik op je switch zet, eerst 1sec alle lampjes branden ter controle.
prik op je switch zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 23:39
Prik, als in stroom/spanning/elektriek afhankelijk waar je woont.

[ Voor 123% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-11-2009 19:35 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Dat gebuirt bij mij niet. Alleen lampje van stroom gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Je switch is waarschijnlijk niet manageable, wat voor type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
lees mijn eerste bericht, daar staat alles. Er staat ook. switch type: unmanable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Als de lampjes niet gaan branden als je deze op je PC/modem aansluit dan kun je hem het beste verbannen naar de prullenbak en voor 20 euro een nieuwe halen. Je kun helemaal niets fout doen bij zo'n goedkoop ding. Enigste wat zou kunnen is dat je kabel defect is of niet van het goede type (cross?).

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 08-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
sneeperG5 schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:23:
lees mijn eerste bericht, daar staat alles. Er staat ook. switch type: unmanable
Noem mij blind, maar ik zie echt geen type/model nr. staan.
edit:
Lol "Type: Unmanagable" ik bedoel Type/Model nr. :o

[ Voor 14% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-11-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
ow zo bedoel je sorry, het is een sweex x8 lan switch LA20020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:16

donny007

Try the Nether!

Ga er maar vanuit dat je switch dood is, als ik jou was zou ik meteen voor een goede gigabit switch gaan, bijv. de Netgear ProSafe 8 port Gigabit, voor ~55 euro is die onverwoestbaar, supersnel en met 30 jaar garantie ;)

Als je toch niet hoger gaat dan 100Mbps, en je zoekt een goedkope switch kun je ook de Sitecom LN-119 nemen voor ~25 euro heb je dan een redelijk goede 8 port switch.

[ Voor 29% gewijzigd door donny007 op 08-11-2009 23:44 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
sneeperG5 schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:30:
ow zo bedoel je sorry, het is een sweex x8 lan switch LA20020
Ik heb hem zelf ook, maar heb hem aan de kant gelegd omdat hij niet helemaal jovel werkte.
(wel connectie geen switching)

Hij zou als volgt moeten werken:
Je zet er prik op, vervolgens gaat het powerled branden tegelijkertijd flashen alle poortleds.
Nu gaat de switch aftellen, hij gaat alle poorten bij langs hij begint bij poort 8 naar poort 1 (per poort gaan de leds branden) Als hij alle poorten heeft gehad knipperen alle leds kort.
Indien je geen netwerkkabels hebt aangesloten blijft nu alleen het powerled branden.

Als je nu een netwerkkabel aansluit gaat hij weer aftellen van 8 -> 1, vervolgens flashen alle leds.
De leds die horen bij de aangesloten poort blijven nu branden.

Als hij dit niet doet zou ik even je poweradapter controleren deze zou 7,5V DC 1000 mA moeten zijn waarbij de buitenkant van de connector ground (-) is en op de binnenkant + 7,5V staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik weet dat er veel merken en types switches zijn, maar deze heb ik en bevalt prima:
pricewatch: Asus GigaX 1108B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik heb mijn Sweex zelf ingeruild voor deze 3Com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:19
als ik jou was zou ik die sweex switch gewoon in het ronde archief doen belanden en gewoon een nieuwe switch halen.zonde van je tijd om voor zo'n goedkoop ding een hoop moeite te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Ik heb het kapje eraf gehaald, daarna op het stopcontact gezet. Toen zag ik dat de ledjes wel branden (athans veel) maar heel heel zacht. Veel minder hard dan het power lichtje. Sommige zelfs niet meer.

Zou het kunnen doordat de lampjes "op" zijn hij niet meer goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je wel de originele voedingsadapter gebruikt? Het verschijnsel met de ledjes heb ik ook eens gehad, maar toen bleek dat de voeding van een ander apparaat was en 19 volt gaf ipv 7,5.

Kon dat ding gelijk weggooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Ja, deze zat gwoon in de doos. Had ook gecontroleerd wat puch-maxi zei en dit was het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Je hebt het voltage en polariteit ook gecontroleerd ?
Zakt deze ook terug wanneer je hem aanzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Ik heb niet de apparatuur om de voltage te meten. laat staan het te meten waarneer het aanstaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat is lastig, de zwakke led's geven wel aan dat wellicht je voeding niet helemaal jovel is. (Leds gaan niet zo snel op) Weet je zeker dat de adapter er wel bij hoort, probeer desnoods een andere 7,5V DC adapter (1000 mA)

Als dat niet werkt kun je het beter opgeven, dan heb je er al meer tijd in gestoken dan dat hij waard is!
Dus zoals Coltrui zou zeggen: Naar de vuilbak ermee!

Er zitten verder ook niet zoveel onderdelen in die fout kunnen gaan én die je zelf makkelijk kunt vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
Ik heb voor een ander adapter gekeken maar die heb ik niet. Helaas dit word niks meer. Op naar een nieuwe gigabit switch;)

iedereen bedankt voor het vinden van dit probleem!
Pagina: 1