[windows7] Bootfile remaken met willekeurig win7 dvd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
(jarig!)
Jah, ik ben ook Ubuntu gaan uitproberen, maar die wilde niet installeren omdat mijn schijf al 2 boots had. Dus maar de windows xp install, die ik al maanden niet meer had aangeraakt, verwijderd en Ubuntu geïnstalleerd.

Nu vraagt windows 7 echter bij het opstarten om de originele dvd om de bootsector te rebuilden ofzo.
Ik heb de dvd allang weggegeven, en de iso stond dus op de C: van die oude XP....

Kan ik nu gewoon een andere versie (oem final, van een vriend) gebruiken om mijn windows 7 zijn bootrecord weer te laten fixen? Of moet dit perse dezelfde versie zijn? Zijn er eenvoudige progjes om dit te doen zónder windows 7 dvd?

extra: kan iemand een mooi (grafisch?) boot-programma'tje aanraden waarbij ik de keuze-opties kan beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
(jarig!)
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:17
precious1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:34:

Ik heb de dvd allang weggegeven, en de iso stond dus op de C: van die oude XP....
Oh, en hij was ook legaal zeker ? :)

Je zal toch echt een dvd nodig hebben als hij erachter vraagt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
dvd kun je prima legaal downloaden. Op technet kun je Windows 7 enterprise 90 day trial downloaden.
Daarmee kun je prima je bootloader mee fixen.
Wil je die als recovery disk gebruiken, sloop je ei.cfg van de dvd af.

http://technet.microsoft....442495.aspx?ITPID=wtcfeed

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
(jarig!)
ow, ik was misschien niet helemaal duidelijk: het ging om de trial (die allereerste) en heb er nix tegen om nog tot mei ofzo te wachten met kopen van deze dure software :D
Maar nu wil ik dus met een andere versie mijn trial bootsector rebuilden.

Ik begrijp nu dat ik daarvoor dus ook gewoon een andere trial (zoals op de link van Razwer) kan gebruiken, maar dan moet ik wel even handmatig de ei.cfg eruit slopen?

Of is de originele (allereerste) trial ook nog te downloaden ergens, zodat ik gewoon exact dezelfde kan branden? Iemand linkje wellicht...? (was toen de eerste hit op google... nu niet meer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
(jarig!)
nvm, heb de oude file al gevonden! (stond toch in mn docs-map en niet op de oude c:)

maar dat brand niet echt lekker zo op ubuntu... al 2x foutmelding en dvd verknalt...

argghh nu moet ik enkel hiervoor een networkshare gaan maken tussen mn andere win7 en mn ubuntu.... gaat nog leuk worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak in windows 7 een gedeelde map en blader daar naartoe vanuit linux, eitje...

Andersom kan ook prima trouwens.

Of gebruik een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
(jarig!)
hehe enige usb stickie hier is 256mb lol

zag net drie (3) hele seconden mijn share van beneden...

Nu vraagtie telkens weer om (datzelfde) password van workgroup... die net dus wel werkte...

Heb deze ook al gewijzigd inmiddels en beide gerestart enzo...

resultaat: * precious1 = gefrustreerd :D

en ff 4gig naar me webspace knalle duurt ook uren... en zoveel ruimte heb ik niet eens over denk ik...

dus: Heeft iemand wellicht een linkje naar build 7100 64bit??? (een reputed source aub, ms-site ofzo; en ja ik heb gegoogled maar dit levert nix op)

[ Voor 31% gewijzigd door precious1 op 09-11-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
precious1 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:10:
ow, ik was misschien niet helemaal duidelijk: het ging om de trial (die allereerste) en heb er nix tegen om nog tot mei ofzo te wachten met kopen van deze dure software :D
Maar nu wil ik dus met een andere versie mijn trial bootsector rebuilden.

Ik begrijp nu dat ik daarvoor dus ook gewoon een andere trial (zoals op de link van Razwer) kan gebruiken, maar dan moet ik wel even handmatig de ei.cfg eruit slopen?

Of is de originele (allereerste) trial ook nog te downloaden ergens, zodat ik gewoon exact dezelfde kan branden? Iemand linkje wellicht...? (was toen de eerste hit op google... nu niet meer :D )
voor bootsector kun je elke versie dvd gebruiken die je maar kan vinden. Hoef je niks voor aan te passen.

Als recovery disk, stel je hebt Windows 7 home premium op je laptop staan, geen recovery disk er bij maar wel serial number, kun je deze DVD dus ook gebruiken, maar moet je ei.cfg er uit halen, want deze dvd installeerd alleen Windows 7 Enterprise. Als je ei.cfg weg haalt, kun je elke versie installeren.

in principe is ELKE windows 7 dvd een trial versie DVD. Pas wanneer je een serie nummer in klopt, wordt het jouw legale versie.

het vervelende is alleen, installeer je een trial van windows 7 ultimate, kun je niet je key van home premium gebruiken. is het andersom, bijv je installeerd home premium, maar je hebt een ultimate key, kun je gewoon upgraden. Dus die Enterprise disk is in principe waardeloos als recovery disk (tenzij je boot sector wilt restoren oid of de dvd nodig hebt om extra components te installeren) totdat je de ei.cfg delete.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Wellicht een beetje off-topic, maar "omdat je al twee boots had" is waarschijnlijk niet de reden waarom je Ubuntu niet kon installeren. Waarschijnlijk had je al 4 primary partitions op je harde schijf, en dan kun je geen 5e meer aanmaken om van te booten. :P

Ik heb dit opgelost door 1 van de 4 primary partitions om te toveren tot een logical partition, en dan kun je dus wel Ubuntu installeren.

Ik had op mijn laptop op een gegeven moment 3 windows versies en ubuntu bootable. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1