• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:08
Hoi, dit topic is eigenlijk meer bedoeld om jullie er op te attenderen dat er rondom station Delft heel wat gesloopt wordt. De foto's zijn zaterdag genomen. Wil je nog wat restanten van oude gebouwen op de gevoelige chip zetten, spoed je dan naar Delft. Ik denk dat de boel maandag of dinsdag wel helemaal plat is.
Ik ben absoluut geen goede fotograaf, de foto's zijn met een simpel cameraatje genomen en ik heb nog niets rechtgezet (alhoewel, heel Delft is zo'n beetje scheef :P) en zijn er alleen maar ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O87w3GRXgTuovdYPYu6rGLPZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PQJETSILIvE6mCSLhJ4RDzqw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5QSOH4BlRNSxbEGXhp5spVno/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NiJXZJkYGRAMARZ59CLrAH6f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ninAFfgyJR8yKwQuhjalBiwY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AG4PqlUl1pg4Y99mVTdEzoQR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rdTbvgbVFY1fsAk6B7DwG3K1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SpUQYrbrZiZvUoNAJ7FPrBNu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8QKEq1GRtYEkCuwRBXcWmrzZ/thumb.jpg

Topic stond in FGS, maar gezien de doelstelling van de TS, heb ik hem hierheen verplaatst

[ Voor 2% gewijzigd door Nomad op 09-11-2009 00:05 ]

Verwijderd

Als dit puur ter illustratie is en verders niets dan ben ik bang dat je hier verkeerd zit. Hier plaats je foto's waar je feedback, kritiek en ander soortig wartaal wilt ontvangen omtrent je fotografische kunsten.

knip

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 09-11-2009 00:03 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 11:21

SeatRider

Hips don't lie

Waarom noem je dit een testcase?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:21:
Als dit puur ter illustratie is en verders niets dan ben ik bang dat je hier verkeerd zit. Hier plaats je foto's waar je feedback, kritiek en ander soortig wartaal wilt ontvangen omtrent je fotografische kunsten.

[knip]
Wat moet ik in het stadsarchief :S Waar moet ik anders terecht om jullie op dit soort locaties te attenderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 09-11-2009 00:03 ]

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Een testcase topic is bedoeld voor een serie foto's waarover je zelf tevreden bent, waarvan je denkt dat ze iets bijzonders zijn maar waar je graag kritiek op wilt om jezelf als fotograaf verder te kunnen ontwikkelen..
knip

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 09-11-2009 00:04 . Reden: zo'n opmerking waardeer je zelf vast ook niet als ik die maak over jouw fotografie? ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Dancing_Animal
Het was eigenlijk bedoeld om jullie op een leuke locatie te wijzen. Oude gebouwen vind ik zelf best leuk en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat leuk vinden. Die foto's heb ik er dan bij gedaan om een beetje indruk van de locatie te geven. Misschien had ik het dan geen testcase moeten noemen. Maar ik wist eigenlijk ook niet in welk topic in fotografie je mensen op een leuke locatie kan wijzen :)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Dancing_Animal schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:42:
Het was eigenlijk bedoeld om jullie op een leuke locatie te wijzen. Oude gebouwen vind ik zelf best leuk en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat leuk vinden. Die foto's heb ik er dan bij gedaan om een beetje indruk van de locatie te geven. Misschien had ik het dan geen testcase moeten noemen. Maar ik wist eigenlijk ook niet in welk topic in fotografie je mensen op een leuke locatie kan wijzen :)
Noem het dan geen testcase... want dat is het dus niet. :9

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Ik heb er al tig keer aan gedacht om daar wat foto's te gaan maken (het is voor mij 5 minuten lopen, kom er vrijwel dagelijks), maar tot nu toe nog niet van gekomen. Aan de voorkant is het leukste helaas al geweest, maar aan de achterkant ga ik denk ik nog wel een keer wat foto's trekken.

Maar dat dit geen testcase is lijkt me onderhand wel duidelijk, als iedereen nou gewoon braaf een TR maakt om de topictitel te veranderen in 'Verzamel', dan is dat vast zo gepiept ;)

The devil is in the details.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De TS is heel duidelijk. Hij verteld dat hij "ons fotografen" wil attenderen op een mooie fotografie mogelijkheid.
In plaats van de waardering uitspreken dat hij zoiets doet, geef je alleen maar commentaar.
Natuurlijk moest dit topic eigenlijk geen testcase zijn, maar hoe dan ook zijn sommige reacties beneden peil.

(topic titel aangepast, topic verplaatt)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
Dancing_Animal schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:42:
Bedankt voor de tip. Ik vind het zelf ook altijd wel wat hebben om gebouwen die gesloopt worden te fotograferen. Delft is voor mij een beetje uit de richting, maar in omgeving Groningen zijn ook interessant locaties, zoals de sloop van de Suikerunie.

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:29
Eens met Nomad, een goede tip!

Het is bij mij echt om de hoek (zeg 5 minuten lopen max), en als ik er langs kom denk ik er soms wel even aan. Maarja, dan in de vaart der volkeren raakt het idee weer op de achtergrond. Dus een zeer goede reminder voor mij! :P

Om nog maar een gek idee er bij te gooien, is er hier interesse om een soort mini-meet te organiseren om wat te fotograferen rond het station van Delft met zeg 3 tot 5 mensen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Op zich ook wel een idee, voor mij is het dus ook een minuutje of 5 lopen en volgens mij wonen er nog wel meer mensen in (en rond) Delft :)

The devil is in the details.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is het niet handiger om een verzameltopic te maken met locatietips? Of speciale gebeurtenissen (denk bv aan landing van een speciaal type vliegtuig op Schiphol)?

En dan het commentaar zoveel mogelijk te beperken in dat topic.

This footer is intentionally left blank

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik kom er ook elke dag!
Neem binnekort mn camera mee naar delft en zal dan wel ff kijken of er iets interessants te fotograferen valt

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 14:38
ajhaverkamp schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:37:
Is het niet handiger om een verzameltopic te maken met locatietips? Of speciale gebeurtenissen (denk bv aan landing van een speciaal type vliegtuig op Schiphol)?

En dan het commentaar zoveel mogelijk te beperken in dat topic.
^^ Dit dus, simpel en centraal! :)

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
ik heb viavia gehoord dat een van de oude NS gebouwen bij station Delft opgeknapt wordt vooral van binnen opgeknapt. Alleen er zijn wel grote problemen, wordt het een soort van buurthuis of iets anders wie is er verantwoordelijk voor de kosten Prorail of de NS, dus dat duurt nog wel een tijdje, maar dan alsnog.
Over de bron: bouwkundige die o.a. voor de NS en Prorail werkt.

• Dancing_Animal
JP12 schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:43:
Om nog maar een gek idee er bij te gooien, is er hier interesse om een soort mini-meet te organiseren om wat te fotograferen rond het station van Delft met zeg 3 tot 5 mensen?
Leuk idee, maar deze week zal me overdag niet lukken. Misschien het weekend, moet nog even kijken.
Scirocco schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:38:
Ik kom er ook elke dag!
Neem binnekort mn camera mee naar delft en zal dan wel ff kijken of er iets interessants te fotograferen valt
Wees er wel snel bij dan, want de boel ligt echt bijna plat.

[ Voor 38% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-11-2009 23:25 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
photofreak schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:14:
ik heb viavia gehoord dat een van de oude NS gebouwen bij station Delft opgeknapt wordt vooral van binnen opgeknapt.
Dat is wel een erg simpele voorstelling van zaken. Kijk maar eens hier: http://www.spoorzonedelft.nl/Home/index.aspx Het hele project loopt t/m 2020. :(

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:29
Aan dat hele project dank ik mijn woning, dus ja, das wel goed voorbereid en aardig complex.

Het idee is dat het spoor in Delft onder de grond komt te liggen. Hierbij wordt het oude station opnieuw ingericht als iets van een restaurant of hotel. Hoofdzakelijk de Phoenixstraat zal hier voor de bewoners behoorlijk op vooruitgaan, hier gaat het spoor namelijk in een bak boven de straat.

Tegelijk met het onder de grond leggen wordt het spoor ook verbreed naar 4-sporig zodat de capaciteit van het traject Rotterdam - Den Haag nog verder zal stijgen.

Zelf woon ik op dit moment in een van de ant-kraak woningen die in de spoorzone staan. Waar in woon zal ergens in het voorjaar richting de zomer gesloopt worden. Hier komen dan luxere woningen te staan. Boven de plek waar 't spoor gelegen heeft schijnt een park te komen.

• Dancing_Animal
Zijn er nog mensen een kijkje wezen nemen eigenlijk?

Verwijderd

Ik ben er van het weekend geweest. Nog twee grote stapels puin en nog 5 huizen die rechtop staan (tegen de prinses Irenetunnel). De andere zijde is al volledig tegen de vlakte (dansschool wesseling en TBS enzo).
Pagina: 1