Om bepaalde bedrijfspagina's te zien moet ik een bedrijfs proxy gebruiken (geforward over ssh). Aangezien dit niet al te snel is wil ik liever niet mijn hele internet over deze proxy laten lopen. Wat ik dus wil is dat deze proxy alleen gebruikt wordt voor een specifiek ip/hostname/domein. Nu zie ik in de network opties wel dat ik domeinen kan excluden, helaas zoek ik het juist precies andersom. Is dit mogelijk?
Ik geloof niet dat je dit system-wide voor 1 hostname/ip/domein kan doen. Een alternatief wat me net te binnenschoot is het gebruik van een secundaire browser alleen voor het doel van het bezoeken van die bepaalde bedrijfspagina's.
Je zou dan bijvoorbeeld Camino, Firefox of Opera kunnen installeren en daarin de proxy-instellingen aanpassen. Je kunt dan die browser gebruiken om de bedrijfspagina's te bezoeken
Je zou dan bijvoorbeeld Camino, Firefox of Opera kunnen installeren en daarin de proxy-instellingen aanpassen. Je kunt dan die browser gebruiken om de bedrijfspagina's te bezoeken
Precies de oplossing die ik op dit moment ook heb. Maar die ik persoonlijk niet al te netjes vind en iets waardoor ik constant moet "nadenken" als ik iets wil via de proxy.
Ik ben ook bang dat ik alleen kan excluden en niet kan includen, maar hoopte dat een tweakers misschien een truc wist waardoor het wel zou kunnen!
Ik ben ook bang dat ik alleen kan excluden en niet kan includen, maar hoopte dat een tweakers misschien een truc wist waardoor het wel zou kunnen!