gamen onder linux

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik zit er over te denken om eindelijk afscheid te nemen van mijn windhoos bak, en over te stappen op een van de vele linux distro's, maar nu vroeg ik me af, hoe het zit met gamen onder linux, is dit mogelijk??
hoorde namelijk van iemand dat dat niet mogelijk is, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk....
kan iemand me hierin meer duidelijkheid verschaffen?

Verwijderd

heb net gequaked :P

• kroeske
k, dat wou ik ff weten:)

thnx

Verwijderd

np. is ff rommele maar werkt goed.

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
nou eh :

Hangt er n beetje vanaf wat voor Videoplank je hebt ...

Met mn oude VooDootje ging t altijd perfect

: support voor 3dfx was altijd al ok in Linux

en nu met mn Geforce gaat t ook wel lekkah ..

: nvidia heeft best wel ok linux drivers ...

met veel andere kaarten kun je t wel vergeten

wel ff zorgen dat je XFree86 4 of hoger is

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Bijna alle moderne videokaarten worden in linux met 3d ondersteunt. Alleen de kyro wordt nog niet ondersteunt. De drivers voor de Radeon zijn er ook al maar die zijn flink beta. Voor nvidia zijn er natuurlijk ook drivers. Er komen steeds meer spellen voor linux. Voor quake1,2,3 en unreal tournament kun je bijvoorbeeld gratis binaries downloaden, zodat je de windowsversie onder linux kan spelen. Andere spellen moet je speciaal voor linux kopen. De meeste spellen worden door lokigames (www.lokigames.com) geport. Alle linux spellen kun je via www.tuxgames.com bestellen, sommige Nederlandse winkels hebben ook spellen, als ze bij zo'n winkel het betreffende spel niet hebben kunnen ze het misschien wel bestellen. (www.comcol.nl, www.linux4all.nl en meer)

Verder heb je ook nog wine, wat meestal een gedefinieerd wordt als een windows emulator. Het is echter een windows-implentatie voor linux. Het is een windows naar linux wrapper.
Steeds meer programma's en spellen werken. Dankzij transgaming (www.transgaming.com) komt er nu ook steeds betere directx-ondersteuning. De spellen die het doen werken nu nog niet op full-speed. De snelheid wordt steeds beter. Vooral opengl en glide spellen doen het goed. Unreal 1 (glide) doet het sneller onder linux dan onder windows!
Zie [url="http://www.winehq.com."]www.winehq.com.[/url]

Succes!

• kroeske
het gaat mij voornamelijk om quake 1.

heb een oud videokaartje (in mn laptop) en daar gaat het hier om..... heeft geen 3d ondersteuning.....dus ik mag aannemen dat dat niet een al te groot probleem is;)...

• thunderbird2k
Voor quake1 zou ik quakeforge gebruiken. Zie [url="http://www.quakeforge.net."]www.quakeforge.net.[/url] Wat voor videokaart heb je in je laptop? Als het een ati 3d rage pro of een s3 virge is, ze worden ondersteund in 3d. (zie utah-glx.sourceforge.net)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Bedoel je niet:
quake.sourceforge.net/

B-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• thunderbird2k
quake.sourceforge.net = www.quakeforge.net

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Voor allerhande linuxgames info: http://www.penguinpower.nl

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:57
Ik heb met een G200 en nu met een GForce 2 MX quake1,2,3 en unreal tournament gespeeld onder linux. Ze draaien net zo goed of beter dan onder windows. Voor quake3 en ut staan er op www.lokigames.com/support/ goede howto's.

Virgol

Verwijderd

Half-Life en Starsiege: Tribes blijken ook te werken met Wine
en dan Tribes 2 met Linux binaries :)

• thunderbird2k
Terr: Tribes 2 voor linux moet je kopen er komen geen losse binaries voor. Voor steeds minder spellen zullen losse binaries komen. Voor unreal2 en doom3 zullen nog wel binaries komen, maar andere spellen zul je moeten kopen.

Verwijderd

Half-Life / Counterstrike doet het wat betreft beeld goed. geluid loopt een seconde ofzo achter :( zal in de nieuwe transgaming patch (als die ooit nog komt :) ) wel opgelost zijn :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

Ik heb Quake3arena Unreal Tournament, en Counter-Strike (min of meer) draaien

Counter-Strike loopt nu nog klote.

Q3 en UT lopen net als in windows.... :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Bij mij draaien games ook net als in windows... oh stik, ik draai ze ook onder windows :D

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

En niet te vergeten hebben we nog directx7 die onder wine menig spel draaiend kan krijgen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Een tijdje terug ben ik er ook mee bezig geweest om Q3A in Mandrake of RedHat aan de praat te krijgen.Het installeren van het spel gaat allemaal wel maar die videokaart (TnT2 Ultra) is wat lastig om goed werkend te krijgen.
Pagina: 1