Nieuwe monitor pc/xbox gaming

Pagina: 1
Acties:

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-04 12:24
Hallo allen,

Al de hele dag ben ik reviews, prijzen en weet ik wat meer aan het vergelijken om een nieuwe monitor te vinden die voldoet aan mijn eisen.

Wat ik er mee wil doen:
-Xbox360 via HDMI, en dan geluid via koptelefoon uitgang
-PC via DVI
-koptelefoon aansluiting
-Full HD
-Gamen
-Films kijken

nou ben ik al gekomen op de volgende monitors:

- BenQ TFT Monitor G2420HD 24", DVI, HDMI, HD1080
- Asus TFT Monitor VH242H 23.6", DVI, HDMI

Ik game veel op mijn pc, dus dingen als ghosting zijn behoorlijk belangrijk.

Waar ik nu aan denk is de benq, maar daarvan weet ik dus niet of ik wel geluid krijg over de koptelefoon als de xbox via hdmi is aangesloten aangezien de monitor zelf al geen speakers heeft.

werkt dat overigens zowiezo wel op andere monitors?

mijn prijs indicatie is tops 250-300 euro meer liever niet :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarop heb je die keuze gemaakt? Ik zie namelijk dat bv samsung ontbreekt. Ik heb hier de Samsung 2494HM voor me staan. Die heeft HDMI, DVI en VGA. En die heeft speakers maar ook een aansluiting voor een headphone. Het is een 1920x1080 HD monitor dus geen 1920x1200.

Ik gebruik die samsung voor pc maar ook voor ps3en heb geen enkel probleem gezien ivm ghosting tot nu toe. Maar misschien ben ik minder gevoelig voor ghosting.
Ik sluit zowel mijn ps3 als PC gelijktijdig aan op dat scherm en kan makklijk switchen door een andere 'source te kiezen'

Wat ik er wel wil bij zeggen is dat ik het al heb moeten terug sturen omdat de 'touch buttons' voor het bedienen niet meer werkten, en dan ook het geluid niet meer in te stellen was. (stond uit)

In de pricewatch staat hij voor €250
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HM

Een ouder model maar ik ben er tevreden mee. Maar er zullen vast nog wel andere schermen zijn. Dus misschien is het handig om uit te leggen waarom die keuze en waarom je andere schermen uitgesloten hebt. Dan is het makkelijker om een goed beeld te krijgen van wat jij wilt en kunnen we je beter advies geven.

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 08-11-2009 14:13 ]

Verwijderd

Kun je dan niet beter voor de 2443bw gaan dan want die heeft een hogere resolutie voor dezelfde prijs alleen geen hdmi aansluiting maar weet niet of dit wat uit maakt?

• Verderf
kluyze schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:10:
Waarop heb je die keuze gemaakt? Ik zie namelijk dat bv samsung ontbreekt. Ik heb hier de Samsung 2494HM voor me staan. Die heeft HDMI, DVI en VGA. En die heeft speakers maar ook een aansluiting voor een headphone. Het is een 1920x1080 HD monitor dus geen 1920x1200.

Ik gebruik die samsung voor pc maar ook voor ps3en heb geen enkel probleem gezien ivm ghosting tot nu toe. Maar misschien ben ik minder gevoelig voor ghosting.
Ik sluit zowel mijn ps3 als PC gelijktijdig aan op dat scherm en kan makklijk switchen door een andere 'source te kiezen'

Wat ik er wel wil bij zeggen is dat ik het al heb moeten terug sturen omdat de 'touch buttons' voor het bedienen niet meer werkten, en dan ook het geluid niet meer in te stellen was. (stond uit)

In de pricewatch staat hij voor €250
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HM

Een ouder model maar ik ben er tevreden mee. Maar er zullen vast nog wel andere schermen zijn. Dus misschien is het handig om uit te leggen waarom die keuze en waarom je andere schermen uitgesloten hebt. Dan is het makkelijker om een goed beeld te krijgen van wat jij wilt en kunnen we je beter advies geven.
In principe sluit ik geen enkel scherm uit, wat voor mij uitmaakt is dat het mogelijk is om via een koptelefoon gewoon het geluid van mn xbox kan horen wat via hdmi dan binnenkomt ;)

kan overigens nergens zien dat deze monitor over een hoofdtelefoon aansluiting beschikt :S

erg mooi scherm overigens, had hem al eerder gezien maar kon niks vinden over de audio jack. me likes :9

edit:
weet je zeker dat hij een headset aansluiting heeft? ik kan namelijk nergens vinden dat hij dit ook heeft.
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:12:
Kun je dan niet beter voor de 2443bw gaan dan want die heeft een hogere resolutie voor dezelfde prijs alleen geen hdmi aansluiting maar weet niet of dit wat uit maakt?
maakt in dit geval uit, want ik wil namelijk mijn xbox daar op aansluiten en eventueel later een ps3 ;)

edit2:
zie in een review hier http://www.prad.de/en/mon...samsung-2494hm-part5.html
dat er idd gewoon een connector op zit, ik neem aan dat dit de aansluiting naast de audio in is?
but at least they have the option of using the headphone connection for this purpose, although this is an analogue output.

[ Voor 21% gewijzigd door Verderf op 08-11-2009 17:01 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• kluyze
  • Niet online
Nhaixatael schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:50:
[...]

erg mooi scherm overigens, had hem al eerder gezien maar kon niks vinden over de audio jack. me likes :9

edit:
weet je zeker dat hij een headset aansluiting heeft? ik kan namelijk nergens vinden dat hij dit ook heeft.

[...]

edit2:
zie in een review hier http://www.prad.de/en/mon...samsung-2494hm-part5.html
dat er idd gewoon een connector op zit, ik neem aan dat dit de aansluiting naast de audio in is?

[...]
Mijn 2494HM heeft gewoon een audio output ja. En tenzij het bij mij een bug is ipv. een feature, ik kan gewoon een headset aansluiten op mijn scherm en dan speelt die geluid af dat via de audio in binnen komt of geluid dat via hdmi binnen komt.

2494HM thumb
Klik voor een grote weergave (1500x1125)

Foto heb ik juist gemaakt met mijn gsm.

• Verderf
ah top! bedankt voor de moeite :)

lijkt erop dat die ingang niet genoemt word bij de meeste specs omdat het geen "echte" koptelefoon aansluiting is zoals bij de meeste monitors (achterkant tov zijkant)

hoe is de geluidskwaliteit met koptelefoon? is neem ik aan gewoon stereo?

zit overigens nog steeds ook naar die BenQ G2420HD te kijken, deze kost een stuk minder en heeft ook precies de dingen die ik zoek.

Reviews daar integen lijken wel not existent :(

edit:
hoe zit het eigenlijk met de pixel garantie van samsung? ik weet dat het mijn samsung tv 1 pixel= nieuw panel is, maar voor monitors is dat neem ik aan niet hetzelfde.

Daarnaast, 4launch verkoopt een pixel garantie van 70 euro, komen dode pixels nog steeds zo vaak voor?

[ Voor 47% gewijzigd door Verderf op 08-11-2009 19:09 ]

• Verderf
knoop maar doorgehakt en voor de Samsung gegaan.

Reden:
-Verhoogbaar
-Speakers kunnen toch wel handig zijn :)
-M'n starcraft doosje kan weg wat onder mn oude staat :P
-Service van samsung ben ik erg tevreden over, mijn 32" HDTV had 1 dode pixel, is omgeruild en mn huidige samsung 206bw monitor had een defecte dvi poort, allemaal netjes opgehaald en gerepareerd zonder moeilijk doen :)

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Wat denk je van de 2433?
Bevat alle eisen die je stelt.
Zelf heb ik het ook en het enige nadeel dat ik kan verzinnen is het dynamisch contrast.
Wat je ongetwijfeld kan uitzetten, maar daar ben ik te lui voor :P

Als het echt niet anders kan.....

• Verderf
ChevyVanDude schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:44:
Wat denk je van de 2433?
Bevat alle eisen die je stelt.
Zelf heb ik het ook en het enige nadeel dat ik kan verzinnen is het dynamisch contrast.
Wat je ongetwijfeld kan uitzetten, maar daar ben ik te lui voor :P
gezien, maar die heeft helaas geen hdmi ;)

• kluyze
  • Niet online
Nhaixatael schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:32:
hoe is de geluidskwaliteit met koptelefoon? is neem ik aan gewoon stereo?
Goh, goed. Ik ben daar niet zo heel kritisch in plus ik heb niet echt een geweldige koptelefoon om echt het verschil te merken. Dat is een stereo aansluiting ja, als je meer kanalen wilt zal je die rechtstreeks op je geluidskaart moeten aansluiten. De monitor heeft natuurlijk ook ingebouwde speakers.

• Verderf
kluyze schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:10:
[...]
Goh, goed. Ik ben daar niet zo heel kritisch in plus ik heb niet echt een geweldige koptelefoon om echt het verschil te merken. Dat is een stereo aansluiting ja, als je meer kanalen wilt zal je die rechtstreeks op je geluidskaart moeten aansluiten. De monitor heeft natuurlijk ook ingebouwde speakers.
natuurlijk, maar dat wil je vaak liever niet op Lan party bijv ;) - verder heb ik voor mn pc gewoon een logitech z4 setje, mocht het nodig zijn kan ik altijd die er nog aan hangen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verderf op 08-11-2009 20:16 ]

Pagina: 1