Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
hallo, gister had ik nogal wat problemen met de ICMP van mijn router,
nu blijkt dus dat we thuis 2 routersd hebben 2 ip's en dat toen ik de eerste keer wou verbinden met de hoofdrouter niet goed had gekeken naar de kabels

anyway, ik heb me laptop aangesloten rechtsreeks op de router die bij de ingang van het internet staat, dus nu zit er echt niets meer tussen (een splitter kweet niet of dat wat uitmaakt :S)
maar nu probeerde ik op me router te komen, via cmd window dan ipconfig /all
en daar de standaard gateway zoeken, alleen via dat ip kon ik niet in mijn router, hij gaf aan dat hij geen verbinding kon maken

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Welke router heb je?

Je hebt op dit moment dus wel verbinding? Wat als je de IP-instellingen eens op automatisch zet en dan uitschakeld en weer aanzet, of is het dan nog steeds dezelfde gateway die je voorgeschoten krijgt.

Teken anders de situatie eens, het is nu een beetje warrig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• otherwise777
MsG schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:24:
Welke router heb je?

Je hebt op dit moment dus wel verbinding? Wat als je de IP-instellingen eens op automatisch zet en dan uitschakeld en weer aanzet, of is het dan nog steeds dezelfde gateway die je voorgeschoten krijgt.

Teken anders de situatie eens, het is nu een beetje warrig.
het type van de router is motorola

ja ik heb op dit moment wel verbinding

hoe zet ik mijn ip instelingen op automatisch?

ik ga nu ook ff proberen de gateway te resetten

Verwijderd

Heb je 10.0.0.138 al geprobeerd ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Zeker weten dat die router niet je kabelmodem is?

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:39:
Zeker weten dat die router niet je kabelmodem is?
:S wat is een kabelmodem?

en de 10.0.0.138 werkte niet >:

[ Voor 8% gewijzigd door otherwise777 op 08-11-2009 12:42 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

otherwise777 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:30:
[...]

het type van de router is motorola

ja ik heb op dit moment wel verbinding

hoe zet ik mijn ip instelingen op automatisch?

ik ga nu ook ff proberen de gateway te resetten
Bij je netwerkverbindingen rechtermuisknop > eigenschappen > tcp-ip instellingen > eigenschappen > automatisch aanvinken op het scherm

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• job

job

Heb je internet via de kabel?
Of via adsl.

Als je kabel hebt, is de kans groot dat je nu probeert in je kabelmodem te komen..
(buiten het feit dat dat geen zin heeft, moet dat anders dan je dat nu probeert)

[ Voor 26% gewijzigd door job op 08-11-2009 12:43 ]

• otherwise777
MsG schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:42:
[...]

Bij je netwerkverbindingen rechtermuisknop > eigenschappen > tcp-ip instellingen > eigenschappen > automatisch aanvinken op het scherm
sorry maar ik zie nergens de knop eigenschappen als ik rechtermuisknop op netwerkverbindingen doe

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:43:
[...]

Heb je internet via de kabel?
Of via adsl.

Als je kabel hebt, is de kans groot dat je nu probeert in je kabelmodem te komen..
(buiten het feit dat dat geen zin heeft, moet dat anders dan je dat nu probeert)
ik zit via een lan kabel op internet

• otherwise777
owh en ik zie ook nergens de optie tcp-ip instelingen

• job

job

otherwise777 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:47:
[...]

ik zit via een lan kabel op internet
Dat vroeg ik niet. :)
Heb je adsl? of heb je kabelinternet? (ziggo,upc oid).

Of laat ik het anders vragen. Welke internetprovider heb je?

edit: ik vraag dit namelijk omdat er in Nederland nauwelijks motorola routers zijn verkocht.
Dus de kans is vrij groot dat wat jij denkt dat een router is, eigenlijk een motorola kabelmodem is
En dit kabelmodem doet niets anders dan het signaal wat hij binnenkrijgt via de coaxkabel omzetten naar een signaal geschikt voor de lan-kabel. Het ding is geen router.
En als je toch in je modem wilt, moet je dit anders doen dat de gateway in je browser in te typen.
Maar buiten dat.. heeft dat namelijk geen zin.. je kan er niets instellen wat icmp betreft.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 08-11-2009 12:55 ]

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:51:
[...]

Dat vroeg ik niet. :)
Heb je adsl? of heb je kabelinternet? (ziggo,upc oid).

Of laat ik het anders vragen. Welke internetprovider heb je?

edit: ik vraag dit namelijk omdat er in Nederland nauwelijks motorola routers zijn verkocht.
Dus de kans is vrij groot dat wat jij denkt dat een router is, eigenlijk een motorola kabelmodem is
En dit kabelmodem doet niets anders dan het signaal wat hij binnenkrijgt via de coaxkabel omzetten naar een signaal geschikt voor de lan-kabel. Het ding is geen router.
En als je toch in je modem wilt, moet je dit anders doen dat de gateway in je browser in te typen.
Maar buiten dat.. heeft dat namelijk geen zin.. je kan er niets instellen wat icmp betreft.
ik zit via ziggo, en hij zet idd een coax kabel om in een signaal voor de lan kabel, want de enige ingang is coax en de enige uitgang lan

maar als ik het goed begrijp, kan ik dus de icmp beveiliging niet uitzetten? want dat betekend dat heel mijn plan om een ipv4 thuis aan te leggen niet gaat lukken

[ Voor 8% gewijzigd door otherwise777 op 08-11-2009 12:58 ]

• Jiffy
  • Laatst online: 30-11 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

Je hebt dus niet twee routers, maar een kabelmodem en een router. In het modem kun je niks wijzigen, dus daar hoef je ook niet te zoeken. Wil je gaan knoeien met tunneltjes via internet, moet je toch écht in je router zitten en niet in je (Motorola)modem...

Tenminste, als je dus daadwerkelijk kabelinternet hebt. Aangezien je zegt internet via Ziggo te hebben, ga ik daar wel van uit.

Het zou helpen als je significant duidelijker bent over hoe eea momenteel thuis bij je is aangesloten, welke apparatuur je hebt, wat je precies wilt bereiken én als je bevestigt dat je daadwerkelijk kabelinternet hebt en geen adsl. Je komt momenteel nogal warrig over en iedereen moet maar raden wat er bij je aan de hand is...

[ Voor 47% gewijzigd door Jiffy op 08-11-2009 13:06 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

wat wil je nou eigenlijk? gewoon je internet delen? dan een router aanschaffen

• otherwise777
Jiffy schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:01:
Je hebt dus niet twee routers, maar een kabelmodem en een router. In het modem kun je niks wijzigen, dus daar hoef je ook niet te zoeken. Wil je gaan knoeien met tunneltjes via internet, moet je toch écht in je router zitten en niet in je (Motorola)modem...
dan ben ik waarscheinlijk weer terug bij af, en dat is dat zelfs als ik via www.tunnelbroker.net een tunnel wil aanmaken ik de error krijg dat mijn ICMP blokkeerd, die heb ik uitgezet in mijn router maar nu krijg ik nog steeds dezelfde error

• job

job

otherwise777 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:58:
ik zit via ziggo, en hij zet idd een coax kabel om in een signaal voor de lan kabel, want de enige ingang is coax en de enige uitgang lan
Wat ik al dacht dus.
Die motorola is je modem.. en geen router. Het ding routert niets.. houdt ook niets tegen, en hoef je dus ook niets aan te veranderen.
maar als ik het goed begrijp, kan ik dus de icmp beveiliging niet uitzetten? want dat betekend dat heel mijn plan om een ipv4 thuis aan te leggen niet gaat lukken
Wat bedoel jij met icmp beveiliging?
Met het icmp protocol kan je (onder andere) je pc/router een ping commando geven, en een pc/router kan hier antwoord op geven.
Sommige routers geven standaard antwoord, sommige routers negeren een ping commando.
Wat doet je router (je sitecom dus)? En wat wil je dat die doet?

En waarom zou dat verschil uit maken voor je netwerk? Waarom zou dat verhinderen dat je een ipv4 netwerk aan kan leggen? Ik heb (ook gezien je andere topic) het idee dat je helemaal op het verkeerde spoor zit.
Is niet erg, maar ik snap niet wat je wilt.

Zet nou eens simpel uiteen wat je nou precies met je netwerk wilt.
Waarom wil je met tunnelbroker aan de slag? Waarom heb je dat nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 08-11-2009 13:10 ]

• Jiffy
  • Laatst online: 30-11 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

otherwise777 schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:04:
dan ben ik waarscheinlijk weer terug bij af, en dat is dat zelfs als ik via www.tunnelbroker.net een tunnel wil aanmaken ik de error krijg dat mijn ICMP blokkeerd, die heb ik uitgezet in mijn router maar nu krijg ik nog steeds dezelfde error
Heb je dat in je router gedaan? Of in je Motorolamodem waarvan je (waarschijnlijk abusievelijk) dénkt dat het een router is?

Zou je misschien eerst een bericht willen maken waarin duidelijk staat wat je wilt, welke apparatuur je hebt, welke software je gebruikt, wat er niet lukt en wat je al hebt geprobeerd? Op deze manier bereikt niemand iets.
edit:
En zou je misschien dingen als leestekens, hoofdletters en een spellingcontrole kunnen gebruiken? Dit wordt totaal onleesbaar...

[ Voor 9% gewijzigd door Jiffy op 08-11-2009 13:11 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:06:
[...]
Wat ik al dacht dus.
Die motorola is je modem.. en geen router. Het ding routert niets.. houdt ook niets tegen, en hoef je dus ook niets aan te veranderen.

[...]

Wat bedoel jij met icmp beveiliging?
Met het icmp protocol kan je (onder andere) je pc/router een ping commando geven, en een pc/router kan hier antwoord op geven.
Sommige routers geven standaard antwoord, sommige routers negeren een ping commando.
Wat doet je router (je sitecom dus)? En wat wil je dat die doet?

En waarom zou dat verschil uit maken voor je netwerk? Waarom zou dat verhinderen dat je een ipv4 netwerk aan kan leggen? Ik heb (ook gezien je andere topic) het idee dat je helemaal op het verkeerde spoor zit.
Is niet erg, maar ik snap niet wat je wilt.

Zet nou eens simpel uiteen wat je nou precies met je netwerk wilt.
als ik en netwerk wil aanleggen via tunnebroker.net dan moet hij reageren op die ping, maar het was een dubbel probleem eerst moest ik de ICMP uitschakelen van me router, daarna de firewall van mijn pc, ik zit met me laptop rechstreeks op de modem(motorola) als ik mijn firewall op me pc heb uitgeschakeld kan ik een netwerk aan leggen, als ik dat probeer op mijn pc waar nog een router tussen zit werkt dat niet, kan het liggen aan het feit dat ik windows 7 gebruik? (op me laptop staat windows xp)

• job

job

otherwise777 schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:10:
[...]

als ik en netwerk wil aanleggen via tunnebroker.net dan moet hij reageren op die ping, maar het was een dubbel probleem eerst moest ik de ICMP uitschakelen van me router, daarna de firewall van mijn pc, ik zit met me laptop rechstreeks op de modem(motorola) als ik mijn firewall op me pc heb uitgeschakeld kan ik een netwerk aan leggen, als ik dat probeer op mijn pc waar nog een router tussen zit werkt dat niet, kan het liggen aan het feit dat ik windows 7 gebruik? (op me laptop staat windows xp)
Nee dat ligt niet aan windows 7.
Dat ligt aan de router. Je moet in de router de juiste poort openzetten en naar je pc doorzetten.
En je moet er voor zorgen dat je router icmp requests doorlaat beantwoordt

Hier een site om uit te leggen hoe je een port openzet:
http://portforward.com/

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-11-2009 13:18 ]

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:11:
[...]

Nee dat ligt niet aan windows 7.
Dat ligt aan de router. Je moet in de router de juiste poort openzetten en naar je pc doorzetten.
En je moet er voor zorgen dat je router icmp requests doorlaat.

Hier een site om uit te leggen hoe je een port openzet:
http://portforward.com/
ok bedankt, dan ga ik me eerst daar even in verdiepen

• job

job

Ohja, let op..
Ik maakte een typefout in mijn vorige post.
Je moet er dus voor zorgen dat je sitecom router de icmp request beantwoordt. Dus niet blokkeert.
Maar zo te zien is je dat in je vorige topic al gelukt.

En misschien dat je dus ook nog een poort moet openen in je router.
Ik weet niet welke poort dat moet zijn.. dat moet je zelf uitzoeken. En of je uberhaupt wel een poort moet openen. Maar aangezien je er een router tussen hebt zitten is dat logisch.
Maar denk eraan.. dat je dus maar naar 1 pc tegelijk kan. Je kan niet 1 poort openzetten naar meerdere pc's.

Buiten het hele technische verhaal. Waarom wil je eigenlijk via ipv6 het net op?
Welke voordelen denk je daarmee te hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 08-11-2009 13:28 ]

• otherwise777
job schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:23:
Ohja, let op..

Buiten het hele technische verhaal. Waarom wil je eigenlijk via ipv6 het net op?
Welke voordelen denk je daarmee te hebben?
ik heb een bot gemaakt via mirc, een chat programma,
nu wil ik een ipv4 gaan hosten thuis omdat een bot maar op maximaal 30 channels tegelijk kan, met ipv4 kan ik het aantal bots verhogen, aangezien mijn bot erg vaak gebruikt word en ik graag wil uitbreiden wil ik een ipv6

• otherwise777
ok ik weet nu hoe ik een poort open kan zetten naar mijn pc, maar hoe kom ik er nu achter welke poort ik moet open zetten?

edit: ik zie dat je al in je vorige post hebt gezegd dat ik zelf moet uitzoeken welke port ik moet open zetten,
weet je misschien ook hoe ik daarachter kom?

[ Voor 39% gewijzigd door otherwise777 op 08-11-2009 13:46 ]

Pagina: 1