• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 19:53
Ik beschik over een Philips harddisk recorder met Guideplus (dvdr 725h), aangesloten op een analoge tv met Ziggo basis tv.
Ik wil overstappen naar hd-tv van Ziggo icm een hd-tv, liefst met ci+, maar in ider geval met een recorder met guideplus.
Is het mogelijk om dan deze recorder toch aan te sluiten?
Zijn er oplossingen met andere recorders zodat ik toch guideplus heb?

Uiteraard heb ik al veel info gezocht; ik kom alleen niet verder:
Guideplus heeft een lijst met gecertificeerde externe ontvangers, echter daar staan geen gecertificeerde Ziggo ontvangers bij.
En Ziggo heeft wel hd-tv ontvangers met harddisk recorder, maar die hebben het guideplus systeem weer niet...

alvast dank,
Jerome.

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Als je over gaat op digitale televisie kan je gewoon gebruik blijven maken van je de hard disk recorder. Het is namelijk geen of, of situatie. Je kijgt (nu ook al) gewoon digitaal & analoog je huis binnen. Je hebt alleen een nieuwe decoder (kastje met en digitale tuner) nodig om iets met dat digitale signaal te kunnen.
Dus je kan an dje recorder gewoon blijven gebruiken zoals je het nu ook doet.

Een tweede oplossing is een digitale recorder nemen met harddisk (humax 9200C of 5050C) kopen. Die hebben geen guideplus, maar die hebben epg. Het zelfde idee.

Een tussenweg is je harddisk recorder gebruiken om het signaal van een decoder op te nemen. Dan neem je het signaal op via scart. Nadeel je kan guideplus niet gebruiken.

Oftewel, gebruik die recorder zoals je het nu ook al doet, of koop een decoder met harddisk.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-11-2009 11:58 ]

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 19:53
Dus ik laat het analoge signaal naar de recorder lopen en het digitale signaal sluit ik via een decoder of ci+ aan op een hd-tv. De recorder via scart naar de tv en klaar is kees?

Dan heb ik nog 1 vraag:
Als ik naar hd-tv overga krijg ik over de verbinding zowel een analoog als een digitaal signaal; het is dan een kwestie van een splitter erop zetten?

alvast dank,
Jerome.

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula