Onbeken/Openbaar netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Plexcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Beste Tweakers,
Ik zit nu al een maandje met Draadloos internet wat me best goed beviel.
Totdat mijn internet connection Zeer laag werd (24,0 MBPS)
Dus ik dacht vandaag: Zou ik maar eens mijn Ethernet Kabel proberen, Ik steek hem erin Het lampje brand.
Hij is klaar alleen dan komt er te staan: Onbekend Netwerk: Openbaar Netwerk. Vandaag nog gezocht maar nog steeds niks gevonden. Dus mijn vraag was Weet iemand misschien Hoe het kan dat mijn LAN-Verbinding het niet doet?

Offtopic: 1ste Post :D

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Beste Plexcon, welkom bij Got. Misschien kan je helpen de situatie iets beter uit te leggen.

Bijvoorbeeld een tekening/uitleg van je netwerk, de output van ipconfig en de settings van je router.
Een melding als Onbekend Netwerk komt bij mij niet over als iets dat fout is (ik ben geen windows kenner, en heb deze melding dan ook nog nooit gezien). Als ik het goed begrijp heb je op dat moment dus ook geen internetverbinding?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Plexcon

Hierboven Staat een plaatje van wat ik krijg met LAN en Draadloos,
Mijn ervaring met Internet is Niet goed dus ik hoop dat dit goed is :)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/7924/draadlooslan.png

Zo, ik heb je tags even gefixt.
Om een plaatje te laten zien moet je de URL tussen [img]en[/img] zetten.

Bij je lanverbinding kan je zien dat je geen goed IP adres krijgt. Dit betekent dus dat je de default gateway (meestal router) waarschijnlijk niet kunt bereiken. Probeer eens verbinding te maken met een vast IP adres, gewoon dezelfde als die je eerst draadloos had.

[ Voor 62% gewijzigd door AE86 op 08-11-2009 11:16 . Reden: typo ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Wat voor apparatuur gebruik je dan? Wat voor router heb je en hoe heb je die ingesteld? Heb je DHCP ingesteld op de router?

Als je kijkt naar je eigen plaatje zie je dat je een 192.168.2.* ip adres krijgt (of zelf handmatig hebt ingesteld, maar dat betwijfel ik). Als je echter naar je netwerkadapter voor bedraad netwerk bekijkt zie je dat je een ip adres krijg in de range 169.254.150.* en dat gaat dus niet werken. Als je DHCP aan hebt staat op je router zou je ook een 192.168.2.* ip adres moeten krijgen voor bedraad netwerk, maar dat gebeurt blijkbaar niet. Je zult toch echt iets meer info moeten posten over je setup, want mijn glazen bol is helaas tijdelijk buiten gebruik :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
AE86 schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:13:
Bij je lanverbinding kan je zien dat je geen goed IP adres krijgt. Dit betekent dus dat je de default gateway (meestal router) waarschijnlijk niet kunt bereiken. Probeer eens verbinding te maken met een vast IP adres, gewoon dezelfde als die je eerst draadloos had.
Kun je beter een hoog ip in dezelfde range pakken, anders gebruik je voor twee verschillende mac adressen één ip-adres. Maar dhcp zou gewoon moeten werken, anders is er wat mis met de verbinding. Vast ip gebruiken, als het al zou werken, is om het probleem heen werken.

@ts, geef eens duidelijke specs van de hardware en instellingen. Schakel wifi uit, probeer een andere kabel en indien mogelijk met een andere pc op dezelfde kabel.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je geen ip adress van je router krijgt (ook niet na "repair") dan is je kabel of je router niet goed he?

check de kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Plexcon
Ik heb een:
Linksys WAG200G Wireless-G ADSL-gateway
Eminemt EM4412 Switch
En hier staan de Gegevens Lan:
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/1568/gegevenslan.png
Pagina: 1