Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijke MP3 speler met een fatsoenlijk geheugen. het grootste probleem is eigenlijk dat de meeste mp3's niet compatible zijn met HC-SD kaarten van 32GB. Of dat ze een klote geluidskwaliteit hebben als een ipod (ja, die dingen scoren helaas een mager 6je qua geluidskwaliteit!!! :o) Om nog maar van de prijs te zwijgen.

Weet iemand een "goedkope" redelijk stevige mp3 met 30 gig of veeel meer?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39
Als ik in de pricewatch kijk naar MP3-spelers met SDHC-ondersteuning dan zie ik alleen de Creative Zen X-Fi2 en de Cowon iAudio D2+. Heb je die al bekeken? Zo ja, wat vind je daarvan? Of ze ook tot 32 GB gaan weet ik niet zeker, maar je zou dat toch wel verwachten als SDHC specifiek ondersteund wordt...

Trouwens, misschien kun je ook aangeven wat je budget ongeveer is? Als je betere geluidskwaliteit wil dan een iPod lijkt me dat je ook bereid moet zijn om meer te betalen dan voor een iPod, en dan is het raar om specifiek om een goedkope speler te vragen...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Move -> DMS

@RoD: laaaaaaaat :P

[ Voor 54% gewijzigd door Edmin op 08-11-2009 01:36 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mp3spelers zijn draagbaar, dus het hoort dan ook in draagbare mediaspelers. Daar move ik je topic even heen. Wat heb je trouwens zelf al gevonden? In de FAQ staan een aantal tips. Lees ook de topics in DMS eens door.

Verwijderd

De Sansa Fuze is wellicht jouw ding. Staat op sites als head-fi bekend om zijn goede geluidskwaliteit, is pittig genoeg om niet al te veeleisende (qua impedantie) high-end koptelefoons te voeden, kost niet zo veel en is lekker klein. Ook is het ding in staat om 32 GB micrsoSDHC te slikken. Zelf alleen geprobeerd met een kaartje van 16 GB, maar als je wat googelt dan zul je lezen dat 32 GB geen probleem is.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:07
Of kijk eens naar de nieuwe SanDisk Sansa Clip+, tot 8GB en gaan ook sdhc kaartjes in (micro)
Via ebay al voor zo'n € 55 te koop, incl. vzk. --> EBAY

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Je kan kijken of je een iRiver 340 op de kop kan tikken ergens. Lekkere kwaliteit, 40Gb (op zich kan je dat nog vervangen ook) en het is een usb host. Super ding, al wel oud dus lastig te vinden gok ik..

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 16:22
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:58:
De Sansa Fuze is wellicht jouw ding. Staat op sites als head-fi bekend om zijn goede geluidskwaliteit, is pittig genoeg om niet al te veeleisende (qua impedantie) high-end koptelefoons te voeden, kost niet zo veel en is lekker klein. Ook is het ding in staat om 32 GB micrsoSDHC te slikken. Zelf alleen geprobeerd met een kaartje van 16 GB, maar als je wat googelt dan zul je lezen dat 32 GB geen probleem is.
Er zit wel een Filelimit op. Ik weet niet precies bij hoeveel bestanden dat is, maar bij 32GB zou je nog wel eens tegen dat limiet aan kunnen lopen.

Edit: Quote uit het Fuze topic.
punisher007 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:07:
Zover ik begreep ergens tussen de 8000 en de 10000. Met een 16gb SDHC en uitgaande van gemiddeld 3 mB per liedje zou dat dus geen probleem mogen zijn.
Je kan er natuurlijk wel Rockbox op zetten, dan heb je volgens mij geen limiet.

[ Voor 23% gewijzigd door Vihaio op 08-11-2009 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
@RoD:
Ik had zelf vooral al interesse in de creative Zen, maar nu ik de prijs zie van de Zen X-Fi (die is zo'n beetje gelijk, alleen de Zen 8GB is veel goedkoper) ben ik aan het twijfelen welke van de 2 t wordt, en welke grootte. Wel jammer dat de bestanden op de SD kaart niet bij de standaard library wordt gevoegd.

@Bradking:
ja die iRiver 340 is zo goed als niet te vinden :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

En de Cowon D2(+)? De 16GB in combinatie met 16 of 32GB SDHC kaart? Geluid is zonder meer bijzonder te noemen. Ook de afstelmogelijkheden. Het model is wat verouderd :+ Maar er is nog steeds weinig wat aan deze speler kan tippen qua veelzijdigheid. Films, flashgames, hoge customfactor voor de interface en natuurlijk geluids instellingen.

Leuke is dat je met Koreaanse en Amerikaanse firmware andere functie's krijgt. Die werken gewoon op je europese D2 :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
De cowon D2+ 16GB is wel een stuk duurder. Je betaalt er nu zo'n 180 euro voor, terwijl je voor de Zen X-Fi 16GB zo'n 140 euri kwijt bent. Daarbuiten vind ik de Zen wel mooi compact ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 15:22 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:14:
De cowon D2+ 16GB is wel een stuk duurder. Je betaalt er nu zo'n 180 euro voor, terwijl je voor de Zen X-Fi 16GB zo'n 140 euri kwijt bent. Daarbuiten vind ik de Zen wel mooi compact ;)
Imho vind ik het geluid van Creative niet mooi en helder, teveel bas aanwezig. Weet niet hoe het precies is met de X-fi Maar de normale zen vind ik teveel bas hebben en mist helderheid(wat je ook doet) Misschien is dat ook iets om rekening mee te houden :+

Wij kunnen niet bepalen wat voor jou goedkoop is. Ik vind een Cowon D2+ 16GB met 16GB kaart ook al een budget oplossing. Als je narekent hoeveel je ervoor kwijt bent en wat je allemaal kan is het wel budget :+

Voegt de Creative eigenlijk wel het externe geheugen samen met het interne geheugen of niet? :o Wat denk ik wel zeer handig is :X

Daarbij vind ik Creative niet een high-end merk, maar een sterke middenmoter. Zelfde als Sandisk(ook al is het geluid super!) Cowon, iRiver en Apple(sorry, maar komt door de interface en bouwkwaliteit!) zijn imho meer high-end merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 08-11-2009 15:34 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eigenlijk van plan om niet teveel over de 200 te gaan, en als je dan een kaartje van 16GB haalt ben je al behoorlijk wat kwijt, maar met micro is dat helemaal veel. En zoals ik al eerder zei.. helaas voegt de Zen de kaart niet toe bij het standaard geheugen. ook de X-Fi niet...
De 8GB Zen is eigenlijk nog goedkoper en compatible met 32GB kaartjes. Dan ben je in totaal zo'n 180 kwijt voor 40GB, maar dan niet meer uitbreidbaar...

Ik weet het nog niet helemaal :X

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:47:
Ik was eigenlijk van plan om niet teveel over de 200 te gaan, en als je dan een kaartje van 16GB haalt ben je al behoorlijk wat kwijt, maar met micro is dat helemaal veel. En zoals ik al eerder zei.. helaas voegt de Zen de kaart niet toe bij het standaard geheugen. ook de X-Fi niet...
De 8GB Zen is eigenlijk nog goedkoper en compatible met 32GB kaartjes. Dan ben je in totaal zo'n 180 kwijt voor 40GB, maar dan niet meer uitbreidbaar...

Ik weet het nog niet helemaal :X
Ik zou wel kijken naar dat het externe geheugen volledig integreert met het interne geheugen. Dit is imho zonde om niet op te letten. Want het brengt zoveel gemak met zich mee... :P Waarom direct de volledige 32GB geheugen gebruiken? Niet eerst de 16GB gebruiken en later SDkaarten kopen.

Heb ik (deels ) ook gedaan. Ben begonnen met een Cowon D2 8GB zonder extra geheugen. Toen een 2GB kaart erbij. Toen ging mijn 8GB stuk *snif*(eigen schuld, scherm kapot gedrukt in mijn broekzak) Toen een 16GB gekocht en daarbij weer dat 2GB kaartje gebruikt. Bleek te weinig te zijn en nu een 4GB kaart gekocht. Nu zit ik verder te sparen voor of een nieuwe Cowon (S9 32GB) of een extra kaart :+ Liefst veel opslag :9~

Verwijderd

Topicstarter
Maar daarom ga je ook niet voor al die standaard dingetjes. Maar wat ik net zag: de creative zen X-fi 2 van 16GB :P Met touchscreen en maar 10 euri duurder (150 euro) dan zn voorganger...
En de 32GB versie voor 190 euro _/-\o_

maar ik zag net wel dat ie maar tot 16GB upgrade :( gaat met microSDHC. (X-fi ging tot 32GB met SDHC)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 19:47 ]

Pagina: 1