Toon posts:

Mediaspelers, hoe zijn de muziekafspeelmogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een mediaspeler. De mediaspeler moet eigenlijk 2 dingen gaan overnemen:
1. Ik kan nu welliswaar een USB stick in m'n tv (Samsung 6 37") prikken en film kijken, maar die speelt ook niet alles (bijv .mkv) en blijft gedoe met zo'n USB stick.
2. Ik heb nu boxjes in de kamer staan die tijdelijk via een AirPort Express aangesloten zijn op mijn MacBook. Die AirPort hoort eigenlijk in de studeerkamer om de printer draadloos te bedienen, daar zou een mediaspeler ook een oplossing moeten brengen.

Het eerste is niet zo'n probleem, de meeste mediaspelers spelen prima af. Voor dat punt alleen zou ik waarschijnlijk de WD TV nemen, USB schijf heb ik al liggen. Het tweede lees ik echter vrij weinig over. De mogelijkheden die iTunes biedt ook op de mediaspeler hebben zou ideaal zijn, maar ik wil minimaal playlists en shuffle kunnen doen, aantal albums / artiesten selecteren een afspelen. Dat soort dingen. En ik wil de muziek af kunnen spelen zonder de TV aan te hebben (in ieder geval tijdens het afspelen, het liefst ook voor het aanzetten van muziek, al zou dat nog niet zo'n probleem zijn).

Er wordt hier en daar wel iets over gerept (bijvoorbeeld voor Popcorn C-200), maar hoe uitgebreid de mogelijkheden nou zijn wordt me niet duidelijk.

Zouden eigenaren van diverse mediaspelers hun ervaringen en aanbevelingen kunnen geven?

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mediaspeler a la Eminent EM7075 die wel een uitgebreid schermpje heeft om muziek af te kunnen spelen zonder een tv aan de zetten? Buiten de Popcorn C-200, aangezien die wat aan de prijs is en niet lyrisch ontvangen wordt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
Hier ben ik al tijden naar op zoek (muziek afspelen met een mediaplayer zonder de tv aan te zetten) en ik heb het opgegeven.
Er zijn voor zover ik zie de volgende mogelijkheden:
1) HTPC
met extra (mini) monitor of
met in de kast ingebouwd touchscreen
2) mediaspeler met rudimentaire afspeelmogelijkheden via een 2-regelig scherm
3) twee spelers; mijn gekozen weg, een squeezebox classic en een WD TV

Alle oplossingen hebben voor de hand liggende nadelen, die kun je bedenken.
Een mediaspeler met een meer-regelig schermpje en uitgebreidere AB-navigatiemogelijkheden voor audio is een groot gapend gat in de markt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Verwijderd

Topicstarter
@dura: Dank, daar was ik al bang voor. Dan wellicht toch die Eminent, die is compleet en kan ook .pls bestanden afspelen.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Jij hebt gewoon de AppleTV nodig, als je de iTunes functie wil

Check de Pricewatch voor prijzen en specs

Succes

Verwijderd

Ik ben ook aan het rondkijken naar een dergelijke mediaspeler. Ik zag dat de TViX M-6500A ook een (beperkt) display heeft waarmee je muziek kan afspelen zonder de TV te hoeven aanzetten. Ik heb me verder nog niet verdiept in de player en weet niet wat ie allemaal kan en niet kan, maar misschien is het wat voor je.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Als je een iPhone of iPod touch hebt, koop je een mediaspeler van Syabas (Popcornhour of NMT) en installeer daarop Media player deamon (MPD). Die kun je dan bedienen met een remote applicatie genaamd MPoD (gratis). Voor video en foto zet je natuurlijk wel je TV aan, maar dat is logisch.
MPD zou je op elk apparaat moeten kunnen installeren, maar dan moet je wel handig zijn met linux. (zelfs routers met een USB geluidskaart kunnen als music server dienen)

Desondanks heb ik zelf voor het gemak toch maar een Squeezebox gekocht voor de herrie. Voor video zoek ik nog een goedkope (toch MPD capable) streamer.
Pagina: 1