Ik heb een verzoek: ik ben voor mijn opleiding industrieel ontwerpen momenteel een nachtlampje aan het maken. Het lampje moet bestaan uit meerdere kleine lampjes in een trosje, en ik wil graag dat als de gebruiker het lampje uitzet, dit trosje lampjes in drie kwartier een voor een uitgaat. Dus als je het lampje uitzet dooft het eerste na 5 minuten, het tweede na 10 minuten, het derde na een kwartier etc. Net zolang tot alle lampjes uit zijn.
Na meerdere bezoeken aan electronica winkels heb ik nu een kookwekker gekocht die ongeveer hetzelfde doet, echter niet helemaal optimaal, aangezien om de 5 minuten alle lampjes steeds even oplichten.
Mijn vraag is: heeft er iemand een idee hoe ik dit (makkelijk) kan bouwen? Ik heb totaal geen verstand van electronica, noch van het programmeren van printplaatjes of IC-tjes.
Veel dank!
Na meerdere bezoeken aan electronica winkels heb ik nu een kookwekker gekocht die ongeveer hetzelfde doet, echter niet helemaal optimaal, aangezien om de 5 minuten alle lampjes steeds even oplichten.
Mijn vraag is: heeft er iemand een idee hoe ik dit (makkelijk) kan bouwen? Ik heb totaal geen verstand van electronica, noch van het programmeren van printplaatjes of IC-tjes.
Veel dank!