Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F2_ride
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04-2022
Wie van de drie? :?

Mij HP ZD8460EA is aan vervanging toe. (inmiddels wel geheugen verdubbeld.)
Hieronder staat mijn shortlist.
Op basis van de specs zou je zeggen de HP. d:)b
Maar de beide sony's zijn wel erg mooi en zeker het beeld.
De benchmark van de HP is ook het hoogste.
Alleen hij is er slecht leverbaar begreep ik

Gebruik is met name video/photo, muziek, internet en beetje autocad
en af en toe gamen.

Wellicht hebben jullie goede suggesties.

HP Pavilion DV8-1080ED - 4096 MB / 640 GB
bol.com prijs € 1599,00

Sony Vaio VGN-AW41MF/H - 4096 MB / 1000 GB
bol.com prijs € 1199,00

Sony Vaio VGN-AW41ZF/B - 4096 MB / 1000 GB
bol.com prijs € 1699,00

Processor Intel Core i7 720QM P7450 T9600

[ Voor 68% gewijzigd door F2_ride op 07-11-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen voor de beeldkwaliteit zou ik al voor Sony gaan. Liever een laptop met een goed scherm dan een snellere laptop met een slecht scherm. Verder zijn Sony en HP twee verschillende werelden. HP haalt het bij lange aan niet aan de afwerking en kwaliteit van een Sony Vaio. Misschien dat HP in de zakelijk markt goede kwaliteit levert (nogal opgehypt merk) maar voor consumenten spul zou ik er niet teveel aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F2_ride
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04-2022
Die indruk had ik ook gekregen toen ik in de MM de beide apparaten naast elkaar zag.
Met name toetsenbord en de behuizing zijn een verschil.
Dan maar ff wachten tot de Sony Vaio AW41ZF/B leverbaar is voor een schappelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.