Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb twee vragen over de desktop PC van Acer: Aspire M7720

* Deze PC heeft geen optische uitgang om het geluid digitaal te versturen naar mijn audioversterker. Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik dan een andere geluidskaart in de PC zetten. (Er zit een garantie-zegel op de kast. Ik neem dat ik dan de garantie kwijt ben?)

*In de voorkant van de kast zitten ruimtes voor twee S-ATA hard disks. Zie ook de beschrijving op de site van Acer: "Up to 2 front access S-ATA hard disks of 1TB each" Betekent dit als ik een harde schijf hierin zou zetten met meer dan 1TB dat deze niet zou werken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Specificaties Aspire M7720
Intel® Core™ i7 processor Extreme Edition
Acer StorePermaLink Prijslijsten Print
Intel® Core™ i7 processor Extreme Edition with Intel® X58 chipset chipset
Supports DDR3 1066MHz/1333MHz up to a maximum of 12GB (three-channel support on six DIMMs)
Grafisch
PCI Express 16x Graphics expansion slot offering a choice of approved ATI or nVidia graphic cards.
Audio
High Definition (7.1) Optimized Dolby® Home Theater® audio enhancement, featuring Dolby® Digital, Dolby® Pro Logic® II, Dolby® Headphone, Dolby® Virtual Speaker, and Dolby® Digital Live technologies
I/O Interface
Media Control Interface for full media playback function
18-in-1 memory card reader for Sony® Memory Stick, Memory Stick PROTM, CompactFlashTM Type I, CompactFlashTM Type II, SmartMedia (SM), Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC) and xD Card. (plus 2 x USB port in front)
Audio connections: Six audio jacks 7.1 channel support (rear), Lin Out - MIC In (front)
10/100/1000 Network Connection
4x USB 2.0 ports in front and 6x USB 2.0 ports in back
USB Keyboard port, USB Optical Mouse port
2x Firewire IEEE-1394 port
Opslag
Up to 2 internal S-ATA hard disks of 1TB each
Up to 2 front access S-ATA hard disks of 1TB each
Optische station
SuperMulti DVD RW with Labelflash™ technology
Uitbreidingssloten
1x 1X PCIE, 2x 16X PCIE
Afmetingen
180(W) x 441.5(D) x 367(H) mm
Software
Microsoft® Office Trial 2007 (60 days), Microsoft® Works 8.5, Adobe® Reader® 7.0, McAfee Internet Security Suite 2008 (60-days trial), Acer Arcade Live, Acer Empowering Technology, eSobi™, Acer Gamezone, NTI Media Maker
EMI / Veiligheid
CE, FCC, BSMI, CCC, ETL, Nemko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat de beschrijven van 'up to 1TB' voortkomt uit de leeftijd van de PC. Toen die beschrijving is opgesteld waren er geen schijven groter dan 1TB. Er is geen wezenlijk verschil tussen 1TB of 1,5 of 2TB. Dat zal gewoon werken.

Garantie kwijtraken omdat je je kast opentrekt lijkt me ook niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:33:
Hallo!

Ik heb twee vragen over de desktop PC van Acer: Aspire M7720

* Deze PC heeft geen optische uitgang om het geluid digitaal te versturen naar mijn audioversterker. Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik dan een andere geluidskaart in de PC zetten. (Er zit een garantie-zegel op de kast. Ik neem dat ik dan de garantie kwijt ben?)
Volgens de regels in de EU zou je dergelijke dingen zelf mogen doen. Zie ook bv de Asus EeePC waar men onder druk ook de zegels voor geheugenuitbreiding hebben moeten verwijderen. Maar het beste is wel om contact met Acer op te nemen hierover. Maar ja, als er geen optische uitgang op zit dan zul je een geluidskaart moeten kopen.
*In de voorkant van de kast zitten ruimtes voor twee S-ATA hard disks. Zie ook de beschrijving op de site van Acer: "Up to 2 front access S-ATA hard disks of 1TB each" Betekent dit als ik een harde schijf hierin zou zetten met meer dan 1TB dat deze niet zou werken?
Nonsense, SATA is gewoon een protocol wat een stuk verder gaat. Waarschijnlijk gebaseerd op de grootste schijven die op dat moment beschikbaar waren. Doet men wel vaker om zich in te dekken. Maar in 99,9% van de gevallen kan je gewoon meer aansluiten en ik zie ook hier niet in waarom je niet meer dan een TB zou kunnen aansluiten.

Volgende keer hoef je ook geen AANDACHT te trekken in de titel, we zien liever dat het onderwerp helder is ;)

Meh, HlpDsK is te snel :(

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 07-11-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Was er niet een DM-thread over dat onderwerp? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties! Echt ideaal zo'n forum.
Mijn conclusies:

-nieuwe geluidskaart kopen om mijn pc digitaal te verbinden met mijn versterker
-verbreken van de garantiezegel is waarschijnlijk geen probleem, maar ik zal dit checken bij Acer
-De slots aan de voorkant van de PC kunnen zeer waarschijnlijk meer dan 1 TB hard drives aan.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraagje:

Kan ik wel een nieuwe geluidskaart hierin zetten:

http://img142.imageshack.us/i/p1060051kr9.jpg/
http://www.computerbase.d...read.php?t=522519&page=17

Het lijkt alsof de geluidskaart in het moederbord zit, of zeg ik nu iets heel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zit ook op het mobo, al jaaaren sinds de eerste pentiums ofzo. Wil echter niet zeggen dat je er geen PCI of PCI-Express gebluidskaart in kan zetten, daarvoor heten het ook uitbreidingssloten. Let wel even op welke je hebt en of je ruimte hebt (oa ook met je videokaart). Wel kan een PCI-Express geluidskaart (PCI-e 1x) in een lang PCI-e 16x slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GENETX schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:02:
Zit ook op het mobo, al jaaaren sinds de eerste pentiums ofzo.
offtopic:
Uh, ga ik toch even geschiedenisles doen omdat ik me verveel :P
Met de eerste Pentiums was onboard sound juist niet bepaald commonplace. Ze zijn er wel, maar dat zijn voornamelijk de borden met de wat specialere formfactors zoals die uit kleine kantoorPCs uit die tijd.
Onboard audio zag je verschijnen als optional op latere Super Socket 7 en de meer ingeburgerde Slot1 / SlotA borden. Vanaf laat Socket 370 en Socket A werd het pas echt mainstream afaik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Je zou ook een usb geluidskaart kunnen kopen met digitale uitgangen spdif (COAX / TOSLINK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Thx Ultraman, onze PII had het iig al wel, waarbij destijds werd vermeld (komende van 386) dat het net zo goed was. De geschiedenis ken ik ook niet helemaal, maar was dan ook vooral om aan te geven dat dat echt al jaren zo is :)
Pagina: 1