Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist mijn vader geholpen met het installeren van een tv kaart, namelijk de Asus My Cinema-P7131 Hybrid [url]http://http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID...E29&templete=2[/url]
De installatie verliep goed, de computer ziet hem bij apparaatbeheer ook keurig staan. Het probleem is dat er geen kanalen in worden gelezen. De kabel (aansluiting via UPC) zit keurig in de daarvoor bestemde plug maar als we in het mediacenter de configuratie doorlopen kunnen we geen kanalen vinden.
Op een gegeven moment kunnen we kiezen tussen kpn, digitenne en een andere verbinding, allen niet wij hebben en geen enkele levert iets op.
De PC draait op Windows Vista.
Iemand ideeën of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
Misschien een nabijgelegen grote stad als postcode kiezen?
Mediacenter laad volgens mij en kanalenlijst via internet... Dus misschien dat een grote stad meer zin heeft.
Ik kan in Mediacenter gewoon voor UPC kabel kiezen namelijk.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij heeft die kaart geen hardwarematige MPEG decoder voor het analoge, en gebruikt Mediacenter nu dus de DVB-T tuner van de kaart, omdat hij die wel ondersteund. (Vandaar ook de Hybrid aanduiding, Hybrid = analoog + DVB-T )

Je hebt dus een encoder nodig, zodat Mediacenter je kaart herkend.

Eentje die ik zelf gebruik is MainConcept MCE Encoder

Als het goed is moet hij dan kanalen vinden in Vista Mediacenter :)

Eigenlijk is het analoge gedeelte van de kaart dus niet ondersteund in Mediacenter. Met die encoder zorg je dat hij wel herkend wordt.

Enige nadeel van zo'n encoder tegenover een kaart met hardware MPEG decoder, is dat bij zo'n encoder de CPU al het werk moet doen, en je dus een redelijk snelle PC nodig hebt om TV te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor zaken die niet in andere subfora op GoT besproken worden. TV kaarten horen in Mediaspelers & HTPCs

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Thijs: een grote stad zou een idee zijn als ik een stad kon kiezen, ik kan alleen een land kiezen.

@ Thinkpad: Oké, dat zou het probleem dus kunnen zijn. Dat is balen, hij heeft juist deze kaart op advies gekocht omdat dit perfect zou werken op de vista pc met mediacenter. Is deze encoder gratis of moet je hiervoor betalen?

@ dion_b: sorry, ik had het subforum mediaspelers & HTPCs nog niet voorbij zien komen, bedankt voor het verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:19:
@ Thijs: een grote stad zou een idee zijn als ik een stad kon kiezen, ik kan alleen een land kiezen.
Wat gebeurt er als je Duitsland kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:19:

@ Thinkpad: Oké, dat zou het probleem dus kunnen zijn. Dat is balen, hij heeft juist deze kaart op advies gekocht omdat dit perfect zou werken op de vista pc met mediacenter. Is deze encoder gratis of moet je hiervoor betalen?
Hij is in principe gratis, je hebt alleen een logo van het programma bovenin beeld staan (ook als je iets opneemt), maar daar heb je niet echt last van.
Pagina: 1