[Win7] Printerspooler crasht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 16:16
Waarschijnlijk heeft het sinds de installatie nooit gewerkt, want ik kan mij niet herinneren dat ik iets eerder heb willen printen.

Situatie: Ik zit aan een computer met Windows 7 Ultimate.
De printer (HP Deskjet 710C) zit aangesloten op een andere computer met Windows XP Pro.

In het configuratiescherm zie ik netjes de printer staan, maar als ik iets wil afdrukken verdwijnt de printer.
Als ik dan een nieuwe printer wil toevoegen, krijg ik direct de melding dat de printer spooler niet draait.
Het lijkt er op dat de printer spooler crasht als ik iets wil afdrukken.
Het vreemde is dat als ik (via dual boot) Windows XP start ik wel kan printen, dus instellingen op de andere computer lijken goed te staan en zoek ik dus de oorzaak in Windows 7.

Wie weet raad?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
*Schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Voor Windows XP heb je gewoon echt drivers bij HP, voor Windows 7 krijg je ze via Windows Update. Niet geprobeerd zelf drivers te installeren?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:09

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een Deskjet 710C is van 1999 ofzo :P Ik moet eerlijk zeggen dat het me toen in Vista x64 ook nooit is gelukt om te printen met dat ding, ookal zit er netjes een driver in Vista.

Ik ben bang dat het niet gaat werken.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Inderdaad, die printer is van 1999. Inmiddels is de computer en alle randapparatuur een keer vervangen, op de printer na. Hij blijft zijn werk goed doen.

Ik ben er nog steeds mee bezig om hem werkend te krijgen in Windows 7. Ik heb ook al andere printerdrivers geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.
Heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Maar je hebt de printer dus gedeeld in je netwerk via een Windows XP client? Deze heeft geen Windows VIsta of 7 drivers, op welke pc installeer/test je dan nu andere drivers? Als je de printer rechtstreeks op je Windows 7 pc aansluit, gaat het dan wel goed?

https://powershellisfun.com

Pagina: 1