Asus stopt bij Asus Logo

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Vandaag heb ik eindelijk mn Windows 7 DVD binnen. Gelijk de laptop gepakt (Asus A6M versie) en de DVD er in gestopt.
Via deze heb ik de schijf ook helemaal leeg gemaakt. Toen een partitie van 30gb aangemaakt en Windows 7 geinstalleerd.

Alles ging goed. Laptop was ongeveer 30 minuten bezig.

Toen deze klaar was heb ik de laptop opnieuw laten opstarten.Asus logo kwam in beeld en verder...niets.
Omdat ik geen HDD of DVD hoorde spinnen heb ik power knop gedrukt en Laptop ging gelijk uit.
Daarna weer opgestart met F2 ingedrukt, waardo je te zien krijgt wat er gebeurt.

Nu is het zo dat de DVD speler en de HDD gezien wordt maar dan stopt het.Krijg in beeld dat HDD OK is.

Er gebeurt verder niets meer. HDD of DVD doen niets :| Lijkt wel of de Laptop iets mist.
Ik heb dus de hele schijf leeg gemaakt dus ook verborgen partities.
Voor zover ik weet zat daar de installatie setup van Vista.

Iemand enig idee hoe ik dit doorgestart kan krijgen?? Zelf in het BIOS kom ik niet want Laptop gaat gewoon niet verder.
Echt balen.

Ik merk dat als ik de HDD er even uit haal dat deze wel weer door start en ik het BIOS te zien krijg

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 07-11-2009 19:23 ]

iRacing Profile Flickr

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Er gaat wel iets echt goed fout als je niet eens in je BIOS kan. Heb je je geheugen en dergelijke al gechecked. Sowieso zou je kunnen proberen eens alles los te koppelen en er weer goed in te drukken (waar je dan makkelijk bij kan zoals hdd, memory en je wlan).

Ik lees dat je hiervoor Windows Vista draaide. Heb je ooit een BIOS update gedaan? Ik denk, als we hem weer op de been hebben, het goed is om nog even de processor te controleren. Ik heb zelf de A6T gehad met een dedicated videochip welke de A6M dus mist. Daarbij gaf de verkeerde BIOS in ieder geval ook nog wat kleine, maar mogelijk schadelijke, problemen (te hoog voltage op de CPU waardoor meer warmteontwikkeling).

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ben er na ruim 6 uur in de weer uit.
Zal het even uitleggen voor het gevaliemand anders dit ook doet.

Tijdens het installeren van W7 heb ik als eerst alle partities weggedaan en nieuwe aangemaakt.
Dat waren in totaal 3 stuks: 500mb , 45gb en 75gb.
Blijkbaar zat er op de 500mb stuk belangrijk software van Asus die nodig is om op te kunnen starten.

Na veel zoeken scheen een Recovery CD de oplossing te zijn.Gelukking had ik die nog :P
Deze opgestart en laten runnen.Kon kiezen tussen de CD installeren op de hele HDD, 1 partitie of 2 partities.
Laatste optie gekozen.

CD ging toen z'n gang.Dit nam ongeveer 30 minuten in beslag.Na die 30 minuten werd de laptop afgesloten en opnieuw gestart en zag dat de eigenlijk XP installatie ging beginnen.
Deze heb ik toen stop gezet en de W7 DVD in gestopt.

Wederom kreeg ik van W7 de mogelijkheid om de HDD te formateren.Maar nu zag ik maar 2 partities (45 en 75gb) De 500mb partites was nu dus nergens te zien.
Heb toen de 45gb gedeelte geformateerd en W7 daar op gezet.
Kans zou dus groot zijn dat alles wederom problemen zou geven, maar gelukkig wist ik nu hoe ik het op moest lossen ;)
Maar gelukkig zonder enig probleem stond W7 na ruim 30 minuten er op.Dat betekend dus dat de hidden partitie die Asus nodig heeft nog steeds aanwezig is.

Kan eigenlijk het nut van een hidden partitie niet echt begrijpen? Normale PC heeft dit toch ook niet nodig.
Dit betekend dat als je in een Asus laptop de HDD wilt vervangen ten aller tijden je de recovery CD MOET gebruiken.

Erg vaag allemaal.

Gelukkig draait alles weer goed.

iRacing Profile Flickr

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 20:59
vaag verhaal met het verborgen partitie gebeuren. Bij mijn beide asus-laptops heb ik die altijd gewoon weg kunnen gooien :/ . Maar goed dat het weer werkt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Met hellboy123

Overigens, kun je even CPU-Z draaien en kijken of je CPU wil throttelen (dus 800 / 1600MHz ofzo) en ook even kijken welk voltage je CPU krijgt wanneer hij op maximale performance draait? Vermeld ook welke CPU je hebt. Dit ivm een mogelijk foutief BIOS icm Vista/Windows 7 waar ik al eerder wat over vermelde.