Toon posts:

Hoe warm meet jullie be6 moederbord/cpu etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi gasten,
Ik was eens benieuwd wat jullie mainboard aangeeft wat betreft temperaturen. Ik heb zelf een be6-2 en m'n p500 is 39C met simpele computernerd cooler, kast is 24C en m'n temp. sensor op m'n geforce geeft 43 graden aan onder max. belasting.
Ik hoor het wel en laat ook ff weten hoe jullie gecooled hebben.
thnx.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Ik heb een BH-6 en een celly 300A@450 slot1.
Mammaplank geeft alleen mammaplank temp aan. zo', 25 C. Temp ven celly onbekend. Hoe meet ik dat?
Temp van Geforce ook onbekend. Hoe meet ik dat nou weer??

Momenteel standaard koeling, maar 450 is niet helemaal stabiel (2.3 Volt). Dus een Alpha Cooler met Peltier is onderweg. Dan moet 4.5 x 112 ook te doen zijn :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb be6-2 meet srtandaard de processor temp. En met de temp. sensor die bij het mainbordje zit meet je een temp. waar je wilt hier dusse de g-force. Misschien kun je die ook voor jou mainboard wel bestellen. Wel lache om te zien hoe je temp. dropt als je weer betyere koeler installeert. Goed trouwens he die 300 dingen makkelijk 450. Tip: Moet je ff je processor schuren met fijn watervast schuurpapier korrel 1000 ofzo. maarre moet je maar eens bij overclockers.com kijken. nou draai ik trouwens op 575 en temp. is ongeveer 41 graden.

Verwijderd

zeg jaforce, heb zelf ook een be6-2 met een p500.Heb nogal wat gezeur gehad met de cpu temp meting. Weet iemand hoe die temp gemeten wordt ? Nu is de cpu +/-45 en ik heb de 2e op mijn kooler (tripple) en die is 10 gr lager.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb een BE6 met een Celeron 500 en Diamond Viper V550. de temperatuur van mijn processor is in rust toestand of met licht draaiende programma's (zoals een browser, winamp) 25°C en onder max. belasting ongeveer 30-32°C. De temperatuur van de processor meet ik door zo'n thermal cable die bij de processor tussen de cooler en processor zelf zit.

Maar ik heb op de Celeron een Alpha cooler zitten: een FAC2XRB.
Bij deze link ( www.computernerd.com/facmx2pk.htm ) kun je een plaatje van de cooler zien, weliswaar van een ander typenummer maar qua uiterlijk is hij hetzelfde.De cooler zit er verticaal op het convertertje, een soort omgekeerde 'T' krijg je dan.

De temperatuur van mijn kast is zo rond de 20°C met 2x 80 mm fans en een slotcooler onder de Daimond Viper V550. Hoe warm de grafische kaart wordt weet ik niet percies.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Ik heb vandaag bij Halfords zo'n digitaal temp metertje voor de auto gehaald. De buitensensor gesloopt en dat kleine zwarte balletje tussen de klem van mijn cooler en de processor gestopt. Je weet wel, de klem + sensor aan de ene kant van de slot 1 en de cooler en processor aan de andere kant van de module.

Stevig ingeklemd geeft ie de volgende temp: Geen tot lichte belasting: 30-35C
Zware belasting (100% voor meer dan een uur): 53 - 54C. (standaard koeling)
(Mammaplank op 25C.)

Is dit veel?? Zo te zien wel. Maar ja, met 300@450 en 2.3V i.p.v. 2.0, misschien niet onlogisch??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1