VLC firefox plugin werkt als root, niet als user

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Nossers,

Voor een projectje heb ik een debian lenny doosje met firefox daarop, en heb vlc met de vlc-firefox-plugin geinstalleerd. Als root draait dit prima, ga ik echter als user de boel starten wordt er vrolijk verteld dat de plugin niet geinstalleerd is.

Het lijkt mij zo een rechten probleempje (zou dan ook direct een bug in debian zijn), opzoek gegaan naar de plugin en die is geinstalleerd in /usr/lib/mozilla/plugins en deze file is van root met de rechten 644, lijkt goed zou je zeggen. Toch wordt de plugin als niet geinstalleerd gezien als user (meer rechten ook niet btw).

Iemand nog een idee wat ik is kan proberen?

bvd

EDIT: gare meuk, pleur de plugin als test is in ~/.mozilla/plugins en het werk in 1 keer. Dan maar zo.. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door dj_dysaster op 07-11-2009 19:17 ]

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Het is echt jaren geleden dat ik handmatig met de video player plugins heb zitten prutsen (aangezien dat niet meer hoeft met Ubuntu) maar dit is mijn ervaring;

De VLC plugin werkte voor mij gewoon niet. Ik heb het met Mplayer gedaan.
-Haal de codec pack van MplayerHQ en de Mplayer sourcecode.
-Compile en install Mplayer terwijl de codec pack op de goede plek staat (details staan in de documentatie op MplayerHQ)
-Haal en compile de Mplyer plugin (voor Firefox). Dat levert je een .so filetje op. Dat .so filetje is je plugin.

Dit is allicht omslachtig maar lekker distro-onafhankelijk. Werkte perfect op mijn Suse setup.

Edit: Oh, ok. Als VLC het prima doet moet je het zo laten natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SuperNull op 08-11-2009 01:12 ]