Toon posts:

MSI P55-GD65 start niet meer na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MB: MSI P55-GD65
CPU: I7-860
MEM: 2x1 +2x2 Kingston DDR3 PC12800 CL9.0 Hyper-X
GPU: R3780

Vanmiddag geïnstalleerd ter upgrade van bestaand systeem (MB + CPU + MEM is nieuwe); voorspoedige operatie, 1e keer starten OK, meteen BIOS-update (1.2 > 1.4); update via USB geen probleem, maar na de automatische herstart na de BIOS update krijg ik geen beeld meer. PC start wel op, de ledjes op MB branden, MB reageert ook op de 'onboard' powerknop, maar ik krijg geen beeld.
Troubleshooting tot nu toe:
* 1 reepje geheugen in slot 2: nope.
* PCI-videokaart: nope
* CMOS reset: nope

Iemand nog een lumineus idee?

Heb hier (http://www.bit-tech.net/h...11/msi-p55-gd65-review/12) wel gelezen dat er vaker BIOS-update troubles zijn met dit mobo, maar in dit geval met Live-updates; moi heeft dus gewoon via USB geupdate. Ennu, idd wel de juiste BIOS (3x gechecked!).

Verwijderd

Als een bios reset niet helpt na een bios update en voor de rest is er niks aan de PC veranderd, dan is de kans erg groot dat het mobo dood is.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

waarscheinlijk is je bios corrupt geraakt ,ook al lijkt het goed gegaan zijn.
Ik heb dit ook bij mij msi k9a2 gehad,flash was sucses maar na een reboot was het bios kapot
heb een mailtje naar msi gestuurd met het probleem en ik kon het mobo tegen verzendkosten opsturen naar msi.
Kreeg hem weer gezond terug met de nieuwste bios erop :)
Kosten : 20 euro

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x