OV vergoeding ipv OV kaart in NL?

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01 18:23
Hey,

ik zit te kijken of ik mijn OV-kaart kan inruilen voor een OV-vergoeding van ong 80,- per maand, de OV kaart gebruik ik bijna niet, en kan dus die 80,- veel beter gebruiken.

maar nou lees ik alleen over OV-vergoeding als je naar het buitenland gaat (tijdelijk). is het niet mogelijk om een vergoeding te krijgen als je gewoon in nederland woont?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit hangt toch van je werkgever af, of die OV vergoed of niet? Sommigen vergoeden het wel, net als autokilometer-vergoedingen, sommigen niet.

Lijkt me dat je dan ff bij HR langs moet?

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:04:
Dit hangt toch van je werkgever af, of die OV vergoed of niet? Sommigen vergoeden het wel, net als autokilometer-vergoedingen, sommigen niet.

Lijkt me dat je dan ff bij HR langs moet?
Inderdaad, het is werkgever-/contract-/CAO-afhankelijk :)

Overigens, als het een studenten-OV is, dan is het antwoord simpelweg: Nee.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

@wildhagen: ik denk dat de TS het over de studenten-OV-kaart heeft, niet over een werkgeverskaart.

Volgens mij kan je die keuze idd alleen maken als je naar het buitenland gaat (bijvoorbeeld stage), niet als je gewoon in Nederland woont en studeert.

Zo scherp als een voetbal!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Reptile209 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:07:
@wildhagen: ik denk dat de TS het over de studenten-OV-kaart heeft, niet over een werkgeverskaart.
Dat maak ik nergens uit op, dan had hij wel 'ov-studentenkaart' gezegd. Veel werkgevers delen namelijk ook ov-kaarten (voor het hele net of een bepaald traject) uit.

Virussen? Scan ze hier!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

In het geval van student: nee. Je kan alleen aanspraak maken op de vergoeding als je de OV kaart niet kan gebruiken om van je woonplaats naar je opleiding te gaan en andersom. Dat zal voor praktisch nergens in Nederland opgaan.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 23:11

Wmm

Vooral door het stukje over "naar het buitenland gaan" denk ik toch dat TS het over de studentenkaart heeft ;).

In het geval van de studentenkaart: nee, je kunt hem niet omwisselen voor een vergoeding per maand. Dat kan alleen als je naar het buitenland gaat. Ik heb hier twee jaar geleden oid telefonisch naar geïnformeerd omdat een vergoeding voor mij ook aantrekkelijker was dan die OV kaart.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

wildhagen schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:08:
[...]

Dat maak ik nergens uit op, dan had hij wel 'ov-studentenkaart' gezegd. Veel werkgevers delen namelijk ook ov-kaarten (voor het hele net of een bepaald traject) uit.
Uit zijn profiel: beroep: Student, maar het was idd een gokje ;).

Zo scherp als een voetbal!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01 18:23
klopt sorry, bedoel inderdaad een studenten OV-kaart :)

jammer dat het niet mogelijk is deze af te staan in ruil voor een maandelijkse vergoeding, ik gebruik hem bijna niet :'(

bedankt voor de opheldering iig
Pagina: 1