Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik bij m'n ouders een nieuwe PC geïnstalleerd met Windows 7 Professional. Ik had m'n laptop met Vista Business daarop meegenomen en deze op 't draadloze netwerk aangesloten.

Installatie verliep vlot en na verloop van tijd herkenden de computers elkaar vanzelf in 't netwerk. Ik heb verder geen instellingen veranderd in de Windows 7 computer, dus alles staat op default. M'n Vista computer was zichtbaar in 't netwerk, maar deelde geen bestanden of mappen. "Delen met wachtwoordbeveiliging" stond ook aan; UAC staat uit op de Vista computer.

Toen ik vanochtend thuis weer m'n laptop aanzette en een paar bestanden wilde verhuizen, bleek dat alles alleen-lezen was geworden. Dit geldt voor alle mappen en partities op m'n laptop. Aangezien ik verder geen aanpassingen heb gedaan in de tussentijd, neem ik aan dat 't iets met de Windows 7 computer te maken heeft.

Om van 't "alleen-lezen" af te komen heb ik 't volgende geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Al het onderstaande is uitgevoerd vanuit een admin-account op de laptop.
- via "eigenschappen" van de map het vinkje verwijderen
- via de command prompt met "attrib -r" de attributen veranderd, zoals ook door Microsoft wordt geopperd http://support.microsoft.com/kb/326549
- permissies aangepast voor de groep lokale admins naar "alle rechten"
- de eigenaar van de bestanden expliciet op mijn eigen account gezet
- een account met dezelfde login en wachtwoord als op mijn laptop toegevoegd op de Windows 7 computer

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?