Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Access database gebruikt voor de ledenadministratie. Dit bestaat feitelijk uit 2 onderdelen, 1 invoer en 2 printen van adresstickers. In principe werkt dit alleen wanneer ik het rapport wil printen heb ik niet de postcode '1234 AB' maar '1234 Ab' kortom de laatste letter is niet een hoofdletter.
Bij de invoer in het formulier maak ik gebruik van een functie om de postcode 'uppercase' te maken.
Voor het maken van de adresstickers maak ik gebruik van een query om de gegevens 'samen' te voegen.
De adresstickers zien er als volgt uit, trim functie wordt gebruikt voor de spaties.
geven bij de postcode een Hoofdletter en een kleine letter. De adressen die zijn geïmporteerd uit Excel worden wel gewoon goed weergegeven.
Het vreemde is dat ze in de tabellen wel goed staan. Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik maak gebruik van Access 2009.
Bij de invoer in het formulier maak ik gebruik van een functie om de postcode 'uppercase' te maken.
Dit werkt prima. In de tabel staan alle postcodes met hoofdletters geregistreerd.Private Sub txtLid_pc_AfterUpdate()
If Not IsNull(txtLid_pc) Then
txtLid_pc = ToUpper(txtLid_pc)
End If
End Sub
Voor het maken van de adresstickers maak ik gebruik van een query om de gegevens 'samen' te voegen.
Wanneer ik deze query uitvoer komt er nog steeds een goede postcode uit. Het rapport wat ik voor deze stickers gebruik maakt gebruik van bovenstaande query.SELECT Leden.lid_nr, Leden.lid_vnaam, Leden.lid_anaam, Leden.lid_straat, Leden.lid_huisnr, Leden.lid_pc, Leden.lid_plaats, Leden.lid_telefoonnummer, Leden.lid_email, Lidstatus.Status
FROM Lidstatus INNER JOIN Leden ON Lidstatus.Id = Leden.lid_status
WHERE (((Lidstatus.Status)="Lid" Or (Lidstatus.Status)="Oud-lid" Or (Lidstatus.Status)="Ere-lid" Or (Lidstatus.Status)="Begunstiger"))
ORDER BY Leden.lid_anaam, Lidstatus.Status;
De adresstickers zien er als volgt uit, trim functie wordt gebruikt voor de spaties.
Bij het uitvoeren van dit rapport gaat het fout, alle adressen die worden ingevoerd na de import (eerste versie)=Trim([lid_vnaam] & " " & [lid_anaam])
=Trim([lid_straat] & " " & [lid_huisnr])
=Trim([lid_pc] & " " & [lid_plaats])
geven bij de postcode een Hoofdletter en een kleine letter. De adressen die zijn geïmporteerd uit Excel worden wel gewoon goed weergegeven.
Het vreemde is dat ze in de tabellen wel goed staan. Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik maak gebruik van Access 2009.