Toon posts:

PC start niet meer op - MB/CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GT,

Bij het opstarten van mn pc met deze configuratie:

CPU - Intel E6300
MB - P965 Neo-F (MSI)
3GB ddr 2 ram
2x HD, 160GB en 400GB
400watt voeding
MSI 9600gt graphic card

kreeg ik een scherm met opties als:"windows normaal starten, windows veilige mode etc"... Geen van alle opties werkt.. Na het selecteren van een optie, bevroor de PC. Ik heb de grafische kaart, geheugen en de 2 HDs getest in een andere computer.--> geen foutmeldingen en windows start gewoon op zonder problemen.

Na alle instellingen in de BIOS op default te hebben gezet, heb ik de batterij 10mins uit de pc gehaald *(van MB). Als ik 'm nu opstart krijg ik helemaal niets meer... Alle fans draaien nog, cpu, gpu, voeding, kast etc, maar er is geen beeld te bekennen.

Ik vermoed dat mn MB hier het probleem is. (Niet zeker, want ik durf mn processor er niet uit te halen en in een andere computer te testen). Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn en wat het beste vervangen kan worden? Als bijv mijn moederbord vernieuwd moet worden, is het dan ook niet handiger om de CPU en het geheugen + evt voeding te vernieuwen? Ik wilde mn configuratie binnenkort toch flink updaten, maar ik vraag me af welke onderdelen bruikbaar zijn in een goede gaming pc?

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:21
Is je voeding wel goed. Miss kan je hem ff doormeten

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat doen zonder de voeding eruit te halen? In mn BIOS kan ik nu niet komen - 1mo, nog een keer proberen

EDIT: nope.. alles draait dus, maar geen beeld... Ik heb een volt/ampere meter - kan ik die veilig, voorzichtig op 2 punten houden om de spanning en stroom te meten???

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 16:12 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02 13:11
Is er een speakertje op het MB aangesloten? Dat kan soms wel even handig zijn voor die bliepjes. Zo ja, geeft hij biepjes of helemaal niets?

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 07-11-2009 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik het MB batterijtje er 10mins uit had gehaald... gaf ie een klein bliepje vlak na het aanzetten (altijd zo geweest).. Nu geen bliep meer

• jajoh
Ik zou hem er ff uithalen of loskoppelen. Voorderest heb ik niet echt ervaring met elektriciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. dat laat ik dan even aan iemand anders over... Toch vreemd.. moederbord = geen piepgeluidje meer... --> stuk? Als ik dat moederbord moet vervangen.. wat raden jullie me dan aan nog meer te vervangen? (Zodat ik weer +-3 jaar vooruit kan)?

• jajoh
Legt aan je budget en wat je ermee wil. Als je het geld heb kan je beter voor een compleet andere pc gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan best een nieuwe PC kopen.. maar het lijkt een onzorgvuldige optie... Repareren voor een schappelijk prijsje is zeker geen idee?

• jajoh
Dat legt aan jezelf wat je met je pc doet. Als je gamed zou Ik overstappen. Zit je alleen maar op internet zou ik het maken. Op v&a staan zat 775 moederborden. Je kan met je moederbord/pc langs de pc zaak om te laten testen. Je zegt zelf dat je ongv 3 jaar vooruit wil. Keuze is aan jou.
Pagina: 1