Softwarematig volume

Pagina: 1
Acties:

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 14:38
Hallo,

Ik heb op mijn pc een versterker met daaraan 2 boxen aangesloten. De versterker is met de computer verbonden door een jack ---> 2x tulp kabel. Dit is dus analoog. In mijn pc kan ik het volume via windows afstellen. Normaal gesproken zou je echter een cd-speler aansluiten waar dat niet kan. Mijn vraag is nu op welk volume je je pc moet instellen, om hetzelfde uitgangsvolume (heet dat zo?) te hebben als een Cd-speler. Als het niks uitmaakt hoor ik dit natuurlijk ook graag ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

de windows volume regeling is digitaal en vorm een verslechtering van het signaal (diverse topics over te vinden). Afhankelijk van de gebruikte hardware (dus ook versterker en speakers) kan dit horen. Ze dus gewoon het volume op max zodat je zeker weet dat de software geen invloed heeft

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

skndd

aka skeej

Jup, zet het volume op max. Zo heb je het minste last van de noisefloor van je analoge uitgang, en bovendien verlaagt een laag volume de bitdiepte van je geluid.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

afhankelijk van het soort geluidskaart, OS en mediaspeler kan het nog interessant zijn om naar ASIO drivers te kijken, in XP bypassen die de interne mix software en zorgen dus voor het zogenaamde bit-perfect signaal: precies dat signaal wat ook uit je CD speler zou komen (als je alle volumes op 100% zet en lossless geript hebt).
Vista en W7 schijnen van zichzelf al instellingen te hebben die de audio voor een programma reserveert (WASAPI?)

liever de tong gebrand dan lauwe soep