Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij video geen beeld wel geluid, maar niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Als ik een videootje wil kijken krijg ik in VLC media Player, KM player, en WMP een blauw scherm. Dat wil zeggen eerst kort een groen beeld, en daarna wordt het blauw.
Het geluid komt gewoon goed door.
In Firefox doet Youtube het wel goed, maar ingebakken videootjes in andere websites vaak weer niet. Ook weer een blauw scherm.

In VLC Player heb ik onder opties, video instellingen bij weergave de uitvoer nu op "Windows GDI video-uitvoer" gezet, en nu doet VLC het weer goed. De instellingen in WMP en KM player kan ik niet vinden.
Maar het probleem met de videootjes in Firefox op de verschillende websites blijft ook bestaan.

Het vreemde is dat alles goed werkte. Om mij onduidelijke reden werkt het nu dus niet meer. Ik heb inmiddels de nieuwste software voor mijn videokaart (Nvidia Geforce 6600LE) geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Een paar weken terug heb ik nog een nieuwe Hauppage TV kaart gemonteerd (die het goed doet), maar ook toen werkte alles nog goed.

Ik begrijp er niets meer van. Inmiddels heb ik uitgebreid gegoogled, maar ik heb geen oplossing gevonden behalve de instelling voor VLC. Maar die is volgens mij alleen maar een lapmiddel.
Het probleem moet iets anders zijn.

Wie heeft tips ?

Edit: Ik draai met Windows XP Prof.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Welke codec packs heb je geinstalleerd?
Er zijn programma's die de film/geluid afspelen, deze kun je wijzigen, dus dat andere software dit afspeelt.(zie ook codec pack).

Website's heb je java geupdate en misschien andere plugins in firefox.