Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WinXP] BSOD sptd.sys - Safe mode crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben hier nieuw op tweakers en weet dus niet hoe alles in zijn werk gaat, maar ik heb hulp nodig.
Gisteravond liet ik mijn pc afsluiten met automatische updates. Toen ik hem vanmorgen wou opzetten, gaf hij een bluescreen of death. Ik kon nog net lezen dat het over 'SPTD.sys' ging.

Hier his nu het echte probleem: ik heb opgezocht dat je via safe mode moest booten, dan 'esc' duwen om het laden van sptd.sys te stoppen en dan in safe mode de file te verwijderen. Maar, als ik in safe mode ga en tijdens de boot op 'esc' duw, geeft de pc geen duidelijke reactie en crasht hij een paar seconden later toch.

Nu ik nog niet veel problemen met mijn pc heb gehad, weet ik niet echt de specs. En nu ik ook niet kan aanmelden, kan ik het ook niet opzoeken. Dit is wat ik weet:
Win XP Home (Ik denk SP1, kan ook SP2 zijn)
AMD Athlon XP-M
ATI mobility Radeon 9000

Ze zeiden dat Daemontools aan de basis van het probleem kon liggen maar ik heb dat in maanden niet meer gebruikt. Zou het dan kunnen dat tijdens de auto-update van de PC DT werd geupdate?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank op voorhand,
depcnoob.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

If you are unable to boot into safe mode even if you pressed ESC when prompted, boot with your Windows cd into recovery console, log on to your Windows installation (requires Administrator password), and enter disable sptd (this will disable SPTD service). Reboot to check if your issue is solved.
Note that you have to (re-)enable sptd service after the problem causing the crash is solved in order to get Daemon Tools working.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Je kunt dus in Safe Mode komen? Mooi, start op in safe mode, rechtermuisknop op 'deze computer/my computer' > dan 'eigenschappen/properties' > vervolgens naar 'geavanceerde instellingen/advanced system settings'. Daar kun je een kopje vinden m.b.t. opstart- en herstelopties. Stel daar in dat de computer niet automatisch opstart na een crash. BSOD blijft dan langer in beeld zodat je meer info kunt zien zoals bijv. een foutcode.
Kijk verder ook eens in de Hangen en Opstartproblemen FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:13:
Je kunt dus in Safe Mode komen? Mooi, start op in safe mode, rechtermuisknop op 'deze computer/my computer' > dan 'eigenschappen/properties' > vervolgens naar 'geavanceerde instellingen/advanced system settings'. Daar kun je een kopje vinden m.b.t. opstart- en herstelopties. Stel daar in dat de computer niet automatisch opstart na een crash. BSOD blijft dan langer in beeld zodat je meer info kunt zien zoals bijv. een foutcode.
Kijk verder ook eens in de Hangen en Opstartproblemen FAQ
Neen ik kan niet in Safe Mode geraken, bij het booten van Safe Mode crasht hij ook.

En ook, bij het booten van mijn windows cd (waarvan ik persoonlijk denk dat die niet goed werkt - bij vorig gebruik was er nooit een boot optie - enkel een repair ) crasht hij net voordat de laadbalk het laatste streepje bereikt. Gee, BSOD, niks, hij valt gewoon uit.

Verwijderd

Als je tijdens het booten zo'n beetje continu op F8 drukt, krijg je dan wel een menu met bootopties, daar zou safe mode bij moeten staan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:36:
Als je tijdens het booten zo'n beetje continu op F8 drukt, krijg je dan wel een menu met bootopties, daar zou safe mode bij moeten staan
Ja ik kan de boot van Safe mode starten, dan begint hij zo met witte letters op een zwart scherm alle drivers af te gaan, maar na die lijst valt hij gewoon uit (met of zonder BSOD).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:32:
[...]

Neen ik kan niet in Safe Mode geraken, bij het booten van Safe Mode crasht hij ook.

En ook, bij het booten van mijn windows cd (waarvan ik persoonlijk denk dat die niet goed werkt - bij vorig gebruik was er nooit een boot optie - enkel een repair ) crasht hij net voordat de laadbalk het laatste streepje bereikt. Gee, BSOD, niks, hij valt gewoon uit.
Als je van de Windows cd niet goed kan booten is of je cd naar de knoppen of er is een hardware probleem.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Als de cd-rom er verder goed uitziet, denk ik inderdaad ook aan een hardware probleem, mijn vermoeden is dan de HD. Kijk eens of je vanaf een linux live cd kan opstarten. Als dat lukt, dan eens de HD laten controleren

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=202865

anderere dvd/cd software kan dus een conflict zijn gaan geven (ook copy protectieion op games installeren soms cd/dvd filters)

maar je moet inderdaad booten van cd om in de recovery console dingen te repareren.

Zondermeer is in zo'n geval een linux live cd handig om de meest belangrijke data van je pc te redden en evt handmatig sptd.sys te deleten. (geen idee of sptd.sys te deleten is en of die file zo heet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1