Toon posts:

Voorraadstatus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het juiste topic is maar wat ik momenteel niet handig vind aan de pricewatch is dat veel winkels geen eigen voorraad hebben en toch een groen bestelbusje hebben staan waarmee de illusie wordt gewekt dat er voorraad is.

Kan het niet aangepast worden zodat dit alleen wordt getoont als de winkel ook daadwerkelijk voorraad heeft en niet de voorraad van zijn leverancier doorgeeft. want er zijn zoveel shops die gekoppeld zijn aan hun leverancier en geen eigen voorraad hebben dat je alsnog een paar dag noet wachten op je levering.

eigenlijk zou hij groen moeten zijn bij directe eigen voorraad, en oranje bij voorrad van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De indicator is géén voorraadindicator, maar een levertijdsindicator. Om die gegevens weer te geven, kunnen we enkel de invoer van de winkels gebruiken. Of de levertijd < 3 dagen voor hun nu is dat het op voorraad is, of direct vanaf de leverancier moet komen maakt daarbij voor de eindgebruiker niet uit.

Indien winkels een onjuiste levertijdsindicatie hanteren, zien we dat vaak terug in de ShopReviews. Het loont voor winkels dus niet om een onjuiste levertijdsindicatie door te geven.

Hoe is bij jou de indruk ontstaan dat een groen vrachtwagentje zou betekenen dat het op voorraad is? En maakt het werkelijk uit of het vanaf de winkel of vanaf de leverancier geleverd wordt met dezelfde levertijd? Als het erom gaat dat de levertijd / voorraad dan niet klopt is niet anders tussen winkel / leverancier. Als de winkel zegt 2 op voorraad, en tussen jouw check en de afronding van bestelling zijn er 2 je voor geweest, gaat de levertijd waarschijnlijk ook niet kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt mij niet uit waar het vandaan komt inderdaad. alleen wat ik eigenlijk zou willen is dat een groen wagentje betekent dat het binnen 24 uur geleverd wordt , en dat kan alleen als ze het spul ook daadwerkelijk hebben liggen en niet bij hun leverancier. heb het namelijk vaak genoeg meegemaakt dat iets niet direct leverbaar was en ik 4 dagen moest wachten omdat ze niet elke dag bij hun leverancier bestellen..

En ja het kan altijd zijn dat net iemand voor je de laatste voorraad koopt maar aangezien de pricewatch elke paar uur wordt geupdate is die kans redelijk klein en heb je altijd nog de status op de website van de winkel zelf die wel actueel is.

Misschien een idee om er een poll over te houden ? denk namelijk dat veel mensen het wel met mij eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

En hoe zou dat dan wel niet moeten gebeuren volgens jou? Er zijn genoeg winkels in de PW die producten ruim voldoende direct voorhanden hebben maar door drukte of om andere redenen niet binnen 24 uur uit leveren. Dat probleem ga je nooit ondervangen doe kleuren in de PW te veranderen, de info van de kleuren wordt immers aangeleverd door de site van de desbetreffende webshop zelf. Dan heb ik het nog geeneens over de vele webshops die niet eens beloven producten die ze op voorraad hebben binnen 24 uur uit te leveren.

Ook kunnen bepaalde webshops sommige grote bestellingen zo regelen dat de producten nooit bij hen op voorraad zijn: ze gaan van de hun leverancier direct naar de klant. Als dit binnen 24 uur kan is er toch niets aan de hand? En natuurlijk wat Floppus zegt: winkels die structureel hun eigen beloftes niet kunnen naleven kunnen afgestraft worden in de ShopReviews.

Tenslotte zijn er genoeg webwinkels waar niet precies te zien is hoeveel producten er dan wel niet van een bepaald item op voorraad zijn. Als ze dan eens producten pas picken voor jou op het moment dat ze het geld via bijvoorbeeld een bankafschrijving binnen hebben kan er veel verandert zijn. En onderschat niet hoeveel producten de grote webwinkels wel niet omzetten per dag.

[ Voor 45% gewijzigd door Malarky op 07-11-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01
Het probleem is dat er geen onderscheid gemaakt is of kan worden tussen toko's die uit eigen voorraad putten en binnen 24 uur bij de klant claimen te bezorgen (voor veel klanten erg belangrijk!) en toko's die geen of nauwelijks voorraad hebben en pas na 3 dagen standaard bezorgen. (i.v.m. het voorliggende logitieke traject)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De wens om een indicatie te hebben voor voorraad op locatie is ook door Randal en Jaap al eens geuit. Ik weet niet hoe het er nu voor staat met de realisatie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Femme schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:23:
De wens om een indicatie te hebben voor voorraad op locatie is ook door Randal en Jaap al eens geuit. Ik weet niet hoe het er nu voor staat met de realisatie hiervan.
We hebben iets in ontwikkeling dat de voorraad van winkels weer kan geven als je als bezoeker aangeeft dat je af wilt halen... Dat is niet helemaal hetzelfde, maar geeft wel een indicatie van de werkelijke voorraad in de winkel. Nu zijn er overigens ook genoeg winkels die de voorraad niet in hetzelfde pand hebben (De MyComs, Paradigits/Computerland bijvoorbeeld, maar ook DigitalStreet heeft een andere locatie voor haar opslag.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Maar het probleem is nu dat een zaak dus best als 'groen - 1-3 werkdagen levertijd' kan weergeven in de pricewatch, terwijl ze het product niet hebben en voor 99% zekerheid ook pas na 3 dagen(of meer) zullen leveren. Een zaak met voorraad, waar je dus zo naar toe kunt rijden (of het een dag later via TNT in huis kunt hebben) heeft geen mogelijkheid zich te onderscheiden daarvan. Een en ander heeft natuurlijk ook te maken met het ondoorzichtige voorraadsysteem wat veel webshops hanteren, wat bij de een 'op voorraad' is en zo voor het grijpen ligt in de winkel kan bij de ander betekenen dat het eerst nog half europa doorverscheept moet worden.

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Ik heb ook aan den lijve ervaren hoe de huidige voorraad indicaties niet werken.

Ongeveer 2 maanden geleden had ik op korte termijn een 3,5" behuizing nodig.
Ik selecteerde het type behuizing puur op het aantal winkels die hetzelfde product aanboden.
Er waren ongeveer 30 winkels die hetzelfde product aanboden en bij zo'n 20 stond er ook een groen vrachtwagentje bij. Maar ik had het product echt op vrijdag nodig (het was donderdag middag uurtje of 1).

Na een paar keer 1 tot 5 en 1 tot 3 werkdagen levertijd achter een groen vrachtwagentje ontdekt te hebben besloot ik even het tabbed browsing een stresstestje te geven: Ik hield control in en heb gewoon alle winkels waar een groen vrachtwagentje bij stond aangeklikt en ben één voor één de winkels afgegaan, op zoek naar een partij die echt ZELF voorraad hadden. Uit eindelijk gevonden en werd dezelfde dag het pakket nog verstuurd (het enige wat ik belangrijk vond) en TNT deed zijn werk goed en ik had de volgende dag mijn pakket.

Op dat moment dacht ik ook van: why oh why is er geen feature of wat dan ook zodat ik direct kan zien of een winkel echt EIGEN voorraad heeft, want al die sites met dezelfde voorraad en dezelfde content vervuilen de pricewatch naar mijn mening.

Ik ben het dus 100% eens met de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 11:19

CasGas

.

Misschien een late kick, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier nog verandering in gaat komen?

Wat Libbz al zegt, het is gewoon irritant dat je eerst alle sites zelf moet bekijken of er ook echt voorraad is..

Het groene wagentje wekt inderdaad de illusie op dat het meteen op voorraad is, maar dat is meer omdat de webshops zelf natuurlijk ook dat soort kleuren gebruiken als het wel echt op voorraad is. Neem bijvoorbeeld Azerty, die hebben oranje als het wel 2-3 dagen duurt en groen als ze het ook zelf op voorraad hebben..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het zal ook voor de winkels zelf prettiger zijn als T.net op de een of andere manier dit kan aangeven want anders krijg je zoals in het voorbeeld van Libbz mensen die overal op klikken en niet kopen (niet goed voor de conversie etc icm kosten van de klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Erkens schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:59:
Het zal ook voor de winkels zelf prettiger zijn als T.net op de een of andere manier dit kan aangeven want anders krijg je zoals in het voorbeeld van Libbz mensen die overal op klikken en niet kopen (niet goed voor de conversie etc icm kosten van de klik).
Waarschijnlijk dat het niets toevoegt, maar zo doe ik het ook. Alle "groene" winkels openklikken tot er een verschijnt die zelf aangeeft voorraad te hebben. Zeker Informatique is hier heel helder in.

Wellicht dat winkels een status "24-uurslevering" kunnen krijgen, en dat die ook echt via shopreviews actief behouden moet worden? Dus dat de status bij een X aantal reviews van gebruikers waaruit blijkt dat de winkel zich daar niet aan zijn beloftes houdt verwijderd wordt?

Ik vind zelf het feit dat ik iets de volgende dag binnen heb belangrijker dan de prijs, met een bovengrens uiteraard, maar ik ben best bereid een paar euro meer te betalen wanneer een winkel belooft vanuit eigen voorraad te versturen en dat ook daadwerkelijk doet. Als ik voor een tientje minder een week moet wachten dan loop ik liever naar de winkel om de hoek...

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2010 00:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Is er al nieuws te melden? Ik meen een paar maanden terug vernomen te hebben dat het pricewatch team hier daadwerkelijk mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
We hebben het toevallig vorige week intern nog over deze kwestie gehad. Hieruit bleek ook weer dat we hier graag mee bezig gaan, maar dat een eenvoudige oplossing bepaald niet voor handen is.

Het zou dus echt een project moeten worden, bij voorkeur in samenspraak met de retailers aangezien zij er ook bij gebaat zijn (zie post Erkens). Dit project zal ongetwijfeld komen, maar ook ongetwijfeld nog even moeten wachten op projecten met meer prioriteit.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Pagina: 1