Partitioneren van Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met partition magic 8.0.5 in windows 7 partities temaken, of is dat niet nodig omdat windows7 zelf die mogelijkheid heeft,zoals mij verteld is.
De nieuwe laptop die ik besteld heb,heeft een voorgeïnstalleerde versie van Windows 7 en die wil ik niet kwijt of beschadigen.
Zijn er andere mischien betere managers op de markt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bij de (her)installatie kan je inderdaad partities aanmaken of aanpassen.

Schijnbaar werkt het niet op Windows 7, maar dat had je ook zelf terug kunnen vinden...
Hier bijvoorbeeld... http://www.howtogeek.com/forum/topic/partition-magic-8

Voor de rest: wat doet dit in Geachte Redactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Maak voor je met partities ed gaat rommelen eerst de recovery-dvd's aan zodat je altijd weer terug kunt. Als alternatief van PM kun je ook kijken naar GParted en Parted Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Welkom bij GoT!

Het is hier wel de bedoeling dat zelf ook zoekt naar een oplossing voordat je hier je vraag stelt. Beide reacties hierboven geven volgens mij een oplossing, een oplossing die je zelf ook m.b.v. Google had kunnen vinden.

Misschien even een tip om het Algemeen Beleid eens door te nemen. Hierin staat beschreven wat we op GoT allemaal van je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Het is zeer onverstandig partition magic te gebruiken, deze heeft geen ondersteuning voor Vista of zelfs Windows 7. Ik heb zelf Acronis Disk Director gebruikt en die werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

In Windows 7 kan je zelf partitie's uitbreiden en verkleinen. Ik vind het prima werken. Type bij programma's en bestanden zoeken maar eens partitie in. Dan zit je gelijk goed.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herinstalleer je windows gewoon opnieuw, dan weet je dat alle instellingen meteen terug juist staan. Ik hoop dat de CD'tjes meegeleverd werden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , dat ik in mijn vraag niet aangegeven had wat ik al gedaan had.
1 Google afgezocht naar partitie managers. Allemaal gaven ze geen uitsluiting over windows 7.
2 E-mails gestuurd naar naar betreffende software aanbieders.
3 Computer zaken gebeld. Resultaat,Kan niet met Partition magic to 95% welwaarschijnlijk.
Met zulke antwoorden schiet je ook niets op

Vandaag bleek dat EASEUS Partition Master 4.1.1 New Update Windows 7 op de site
http://www.partition-tool.com/ , te downloaden is.Gratis voor de 32 bits en kopen voor de 64 bits.

Ik ben er dus uit. De forumleden bedankt voor hun adviezen.
Pagina: 1