XP/win7 wireless voor internet, ethernet voor data transfer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Hey,

Mijn pc (win7) en netbook (xp) zitten via wireless online maar zijn ook via ethernet met elkaar verbonden. Weet iemand of er een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat het transferen van data altijd via ethernet gebeurd? Nu pakt ie steeds de wireless verbinding maar dat gaat max 1mbps dus als je een paar gig heen en weer moet kopieren word je daar niet blij van.

Het uitschakelen van bv de wireless nic is geen optie.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het probleem, je hebt 2 oplossingen :)

oplossing 1 : Je kan bestands & printerdeling uitschakelen op één van de draadloze adapters.

oplossing 2 : In de map Netwerkverbindingen in het configuratiescherm heb je bovenaan een knop Geavanceerd (tussen help & extra). Daar kan je de prioriteit instellen welke netwerkverbinding eerst gebruikt moet worden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Ehh....dus je wilt surfen via wifi en bestanden (vanaf je pc ?) kopieeren via ethernet?
Je zou een route kunnen toevoegen dat 'lokaal' verkeer altijd via de ethernet adapter gaat en 'niet lokaal' verkeer via de wireless..mocht je ook willen downloaden (vanaf internet) via ethernet...dan wordt het een ander verhaal overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheVMaster, waarom het zo ingewikkeld maken met een route? Ik gebruik de oplossingen die ik heb voorgesteld al meer als een jaar zonder problemen hier thuis & kan perfect downloaden en surfen.

Bestands & Printerdeling heb je alleen maar nodig als je mappen & bestanden wil delen via die netwerkverbinding, dat wil de TS dus niet over zijn draadloze verbinding, hij kan dit dus perfect uitschakelen bij de eigenschappen van de draadloze netwerkadapter. Windows zal er dan zelf voor kiezen om de route te gebruiken via de LAN verbinding.

edit:
verduidelijking

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Bedankt :) Ik zal vanmiddag eens kijken of het werkt.

Artiest voorheen bekend als b3n666