W7 64 bit: CD/DVD niet in verkenner; niet bruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb toch een raar probleem met Windows 7 64 bit en de hardware:
De Plextor 755SA dvd rewriter staat niet meer in de verkenner. Wel in Bios, wel in device manager, maar kan 'm niet gebruiken.
Bij sommige CD's die ik er toch in stop, kan ik in de adresbalk de driveletter intypen, en dan is t'ie er ineens weer, maar bij andere CD's geen sjoege.
Ik heb Sata kabeltjes omgewisseld, 't ding via USB aangesloten, in power management zo'n beetje alle opties nagelopen/geprobeerd. Geen resultaat.
In eventlog krijg ik error 11 CDrom "The driver detected a controller error on \Device\CdRom0". BIOS en firmware zijn tot en met de laatste versie geupgrade, ook de JMicron controller heeft "laatste software". Op deze error zijn vele zaken te vinden, maar niet met betrekking tot W7.
SATA config ACPI

Mobo: Maximus formula; 4GB DDR2, Intel Q9450 en een OCZ SSD Vortex 120Gb. (nog wat andere schijfjes, waarvan 2 raptors in software raid 1.)
Wie heeft een idee wat ik zou kunnen doen om de CDROM weer aan de praat te krijgen?

Jikra

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Wat extra info:
De registry tweak om de lower and upper limits te verwijderen is hier niet de oplossing, de entries waren er al niet.
Ik heb wel een manier gevonden om ook in de verkenner de CD/DVD speler weer zichtbaar te krijgen:
"Organize / folder options / set checkbox "Show all folders" in the navigation pane.
Dit heeft alleen helaas niet tot gevolg dat de CD/DVD speler mijn STALKER cd ziet, laat staan draait of laat installeren.

Jikra