sound! Karajan module vs Creative xfi gamer

Pagina: 1
Acties:

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Sinds kort een Dfi mobo met de "befaamde" Karajan module (r885/G).
Maar heb ook een creative x-fi gamer xtreme.
welke verdient de voorkeur
Heb proberen te bekijken welke van de twee nu voor mijn systeem het beste is.
gebruik een goede headset en binnenkort een 2.1 set, beiden van (Razer), voornamelijk voor gaming en muziek luisteren. Dus geen audio bewerken.

dus: vast of los? en waarom

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Zelf testen en het verschil luisteren? Lijkt me het makkelijkste.

Succes.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Lijkt me stug dat je echt grote verschillen gaat horen. Wellicht goed om te kijken naar gebruik van resources van beiden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe verwacht je in vredesnaam dat wij zeggen welke "het beste" is als je niet aangeeft wat jij belangrijk vindt :?

Wil je:
- laagste CPU usage tijdens gamen?
- hoogste dynamic range?
- hoogste SNR?
- laagste stroomverbruik?
- bijzondere features?

Daarnaast vinden veel mensen het juist fijn om twee audioapparaten te hebben, eentje voor speakers (en default voor de meeste apps) en eentje voor headset (voor VoIP (Skype), Teamspeak etc).

Hoe dan ook, dit is geen Overige Hardwarevraag maar iets voor Audio & HiFi. Ook daar gelden de GoT eisen voor eigen inzet, dus durf ik niet te garanderen dat een topic met zo weinig zichtbare inzet open blijft, maar dat is ter beoordeling van de modjes aldaar.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

dion_b schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:08:
Hoe dan ook, dit is geen Overige Hardwarevraag maar iets voor Audio & HiFi. Ook daar gelden de GoT eisen voor eigen inzet, dus durf ik niet te garanderen dat een topic met zo weinig zichtbare inzet open blijft, maar dat is ter beoordeling van de modjes aldaar.
Tsss... dus wij mogen nu het zware werk gaan doen :+

Maar zonder gekheid verwijs ik TS toch door om de bovenstaande posts eens te lezen met wat hij nu dus inderdaad wilt. Plus dat dingen in theorie ook niet altijd goed werken in de praktijk. Dus "even" van soundcard wisselen en dan zelf luisteren welke de voorkeur krijgt.

Overigens betwijfel ik of je zeer veel verschil gaat horen op een dergelijke set. Maar dat ligt ook mede aan de manier van aansluiten en/of decoderen.

Sowieso een titelfixje aangezien "Sound!" nogal logisch is binnen Audio en Hifi :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Willem71
dion_b schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:08:
Hoe verwacht je in vredesnaam dat wij zeggen welke "het beste" is als je niet aangeeft wat jij belangrijk vindt :?

Wil je:
- laagste CPU usage tijdens gamen?
- hoogste dynamic range?
- hoogste SNR?
- laagste stroomverbruik?
- bijzondere features?
excuus, bedoeling was zeker niet dat jullie nu even gaan zeggen wat"de beste"is. Luisteren en vergelijken kan ik zelf wel.
het tweede deel van de reactie is een stuk zinvoller. Echter mijn kennis gaat niet zover, vandaar mijn vraag.
Jammer dat het niet gewoon wat vriendelijker gevraagd kan worden.

• Willem71
FeaR1986 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:19:
[...]

Tsss... dus wij mogen nu het zware werk gaan doen :+

Maar zonder gekheid verwijs ik TS toch door om de bovenstaande posts eens te lezen met wat hij nu dus inderdaad wilt. Plus dat dingen in theorie ook niet altijd goed werken in de praktijk. Dus "even" van soundcard wisselen en dan zelf luisteren welke de voorkeur krijgt.
nee, hoor, gewoon een vraag om wat hulp van een Noob, die door wat te lezen en te vragen wijzer hoopt te worden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Willem71 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:10:
[...]
nee, hoor, gewoon een vraag om wat hulp van een Noob
Dat "zware werk" moet je niet te letterlijk nemen, was meer een note naar Dion_B toe. Let ook op de " :+ " die erbij staat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Willem71 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:42:
Sinds kort een Dfi mobo met de "befaamde" Karajan module (r885/G).
Maar heb ook een creative x-fi gamer xtreme.
[...]
gebruik een goede headset en binnenkort een 2.1 set, beiden van (Razer), voornamelijk voor gaming en muziek luisteren.
Ik gebruik zelf een aardige geintegreerde versterker i.c.m. Wharfedale zuilspeakers, en met slechte bronnen zoals games en slechte* muziek heb ik de grootste moeite om ook maar 1 verschil te merken tussen mijn onboard ALC888 output, of mijn E-MU0404 USB. Films kijk ik ook gewoon via mijn onboard geluidskaart, omdat de "hardwarematige" downmixer (5.1 geluid naar stereo) van onboard beter klinkt dan mijn E-MU met de downmixer van AC3-Filter of VLC.
Met mijn Beyerdynamic DT550 hoor ik overigens wel een enorm verschil (waarschijnlijk door de 'zwakke-maar-strakke' Klasse-A headphoneversterker in de E-MU0404 USB), maar dat is wel even een totaal andere catagorie dan gamerspeelgoed van Razer. :>

Mijn verdict: Gebruik hetgene waar gevoelsmatig de beste software bij zit en doe voor de grap zelf een luistertestje, als er uberhaupt een verschil waar te nemen is, zal het voornamelijk "anders" zijn en niet perse beter.

*slechte muziek, als in : <192kbit mp3'tjes, Pop/Top40/Trance/Hardcore-compressor rommel.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 08-11-2009 15:29 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1