Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart en videokaart zitten elkaar in de weg!

Pagina: 1
Acties:

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds kort heb ik een P6T Deluxe v2 en een 4890 in mijn bezit.
Afbeeldingslocatie: http://www.dinokomp.si/images/ASUS%20P6T%20Deluxe%20V2.jpg
Mijn probleem is dat de dualslot videokaart te dicht bij mn (PCI) Auzentech geluidskaart komt.
Dit is niet goed voor de warmteafgifte en voor het geluid ook niet.
De videokaart zit in het blauwe PCIE slot en de geluidskaart in het linker PCI slot.
Wat het fijnste zou zijn is het verplaatsen van de videokaart (naar links) (er zit daar ook een opening in de behuizing waar de fan van de kaart lucht kan aanzuigen), maar in de handleiding staat dat als je geen Crossfire/Sli gebruikt, je de videokaart in de blauwe slot moet stoppen.

- Is dit waar, of maakt het niks uit (het zijn toch allebei x16 sloten?)
- Is een oplossing ala PCI-e to PCI adapter aan te raden? zelf vind ik dat een slechte oplossing: duur en het is maar de vraag of het werkt...

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Volgens de Specificatie zijn heb je 2 x16 sloten. probeer het dus gewoon eens?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bemerk je ook daadwerkelijk verstoringen in het geluid? Over het algemeen mogen electronica componenten warmer worden dan men denkt. Daarnaast hoe is de airflow in de behuizing?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:55:
Volgens de Specificatie zijn heb je 2 x16 sloten. probeer het dus gewoon eens?
Dat kan geen kwaad? Ik dacht, eerst ff vragen ;)
_Dune_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:44:
Bemerk je ook daadwerkelijk verstoringen in het geluid? Over het algemeen mogen electronica componenten warmer worden dan men denkt. Daarnaast hoe is de airflow in de behuizing?
Ik heb soms een hoge piep in het geluid en wat "geritsel" verder stond in de handleiding van de geluidskaart dat ie zo ver mogelijk van videokaarten en fans e.d. moest worden geplaatst, nu staat ie er tegen aan!

De airflow is wat anders dan normaal, het is een htpc-behuizing (Zalman HD160+), maar alles blijft wel gewoon mooi koel.

Zo het ook met iets anders te maken kunnen hebben? Stof? Dat de kaart er niet helemaal goed inzit oid?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

J_V_D_L schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:01:
[...]
Dat kan geen kwaad? Ik dacht, eerst ff vragen ;)
Nope, ik draai hier al vanaf het begin met mijn HD4870 in het onderste PCI-e slot. Mede doordat er dan meer afstand is tot de CPU en de laatste dus minder last heeft van de GPU. En ten tweede omdat er onderin mijn kast meer koele lucht wordt aangevoerd en daarna meteen afgevoerd...

Dus kan geen kwaad :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:05:
[...]

Nope, ik draai hier al vanaf het begin met mijn HD4870 in het onderste PCI-e slot. Mede doordat er dan meer afstand is tot de CPU en de laatste dus minder last heeft van de GPU. En ten tweede omdat er onderin mijn kast meer koele lucht wordt aangevoerd en daarna meteen afgevoerd...

Dus kan geen kwaad :)
Kijk, dat wilde ik horen :*)
Pagina: 1