Toon posts:

BIOS / PSU probleem? Of harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb enkele probleempjes met mijn set-up:

1. Vista opstarten duurt erg traag. Nadat het Vista balkje geladen is en verdwijnt, staat de pc meestal nog 2 minuten op een zwart scherm voordat ie Vista laadt en in het begin is Vista erg traag.
2. Soms zegt ie dat het beeldscherm gecrashed is en terug hersteld (ik heb dan even een zwart scherm gehad). Het symbool dat ik krijg is een geel driehoekje met uitroepteken. DIt lijkt mij eerder aan drivers te liggen, maar dit zijn de nieuwste van Nvidia.
3. Het installeren van programma's loopt erg inconsistent en traag. Soms schiet ie totaal niet op en blijft hij minuten op 0% staan, en dan werkt ie een stukje, dan weer niet... Bij mijn laptop heb ik dit probleem niet.
Ook soms wanneer ik op een programma klik, duurt het een minuut voordat het verschijnt, dit terwijl mijn CPU-belasting slechts 5% is. Wordt de performance van de onderdelen ergens teruggeschroefd ofzo?

Set-up:
Kast: Antec Sonata III 500 Midi Tower Case 500 Watt
Moederbord: ASUS P5Q-VM (Socket 775-Intel G45-MicroATX-DDR2 1066)
Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66 Ghz 6 Mb L2 Box + Cooler S775
Graka: MSI nVidia 275GTX Twin Frozr OC 896 Mb TV-Out + 2x DVI
CD-DVD: NEC DVD Writer IDE 20x DL Zwart
Geheugen (RAM) : OCZ 4GB (2x 2GB) 1066MHz PC2-8500 Platinum Edition
Harde schijf: Western Digital 1TB SATA II 7200RPM 32MB Caviar Green

Verwijderd

misschien een memorytest doen? maar aangezien je pc weinig doet zal dit waarschijnlijk ook weinig opeleveren.
andere harddisk proberen? misschien dat hij het dan aanzienlijk beter doet

Verwijderd

en anders even je bios op factory settings zetten.
(fabrieksinstellingen)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik BIOS terug op factory settings? En indien ik dit doe, moet ik dan al mijn programma's opnieuw installeren?

mvg

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Met alle respect maar als je deze vragen moet stellen kan je beter even iemand in de buurt zoeken die je kan helpen.

Hier ga je zelf niet uitkomen.