Toon posts:

ATI HD4350 1080p problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal, ik hoop dat iemand iets kan zeggen over mijn probleem.

Ik heb een nieuwe tv, Philips 42pfl8404h/12, die ik via een DVI->HDMI kabel aan mijn HTPC heb aangesloten. Ik heb de resolutie ingesteld op 1920x1080, heb verschillende refresh-rates geprobeerd. De tv heb ik ingesteld op "niet op schaal" wat overeenkomt met 1-1 pixelmapping.

Dit levert echter problemen op bij het afspelen van videomateriaal (fullscreen maar ook in een window). Het beeld loopt steeds een seconde of 2 goed (en is afhankelijk van de bron dan erg fraai), maar stottert dan even. Vooral bij aftitelingen en de nieuwsbalk onderin bij Journaal24/RTL7 valt het erg op.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Ik ben toch van mening dat mijn videokaart dit zou moeten kunnen trekken, al realiseer ik me wel dat dit een nogal simpel ding is. De CPU-usage komt niet boven de 30%, tenzij ik een 1920x1080 XVID probeer dan gaat ie wel wat omhoog. Wat me opvalt is dat als ik de tv via VGA aansluit dit probleem niet op lijkt te treden. Er is dan echter een sync-probleem waardoor dit geen reele optie is. Ik zou echt veel liever de DVI->HDMI kabel gebruiken.

Specs
MSI P43NEO-F iP43
Intel Pentium Dual E5200, 2.50 GHz
Kingston 2x2GB DDR2 PC6400
Club3D ATI HD4350 512MB (de versie met s-video out, geen HDMI)
Philips 42PFL8404H/12
[edit] Windows XP Media Center Edition [\edit]

Ik heb diverse video's geprobeerd (divx, xvid, X.264, H.264, ook tv kijken via mijn Technotrend tuners geeft het probleem), die allemaal in orde zijn (gecheckt op een andere pc). Ook verscillende drivers/decoders geprobeerd maar mocht niet baten.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
FF Avivo Video HD installeren naast de CCC suite.
Deze vind je op game.amd.com bij drivers en tools.

Verwijderd

Topicstarter
Zit dat niet standaard in de Catalyst? Ik heb het er wel tussen staan in ieder geval. Het enige dat ik los kan vinden is de Avivo encoder, lijkt me dat ik daar niks aan heb.

Vreemd: het lijkt er op dat de pc denkt dat het een 1GB kaart is, dat staat in alle hardware details. Maar dat klopt echt niet, dit is de 512 variant. Ik zal de drivers/Catalyst/etc. nog eens opnieuw installeren, maar ik vind dit toch een vreemde ontdekking.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb deze fix gevonden en het is nu een stuk beter. Hij heeft alleen nog zichtbare moeite met snelbewegende scenes.
De CPU-usage is nu aanzienlijk lager, komt zelden boven de 15% uit. Lijkt me een goeie ontwikkeling.