XTZ 99 sub 10" of 12" of een heel ander merk?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:09
Hallo,

Ik ben van plan over 1 á 2 weken een sub te kopen, mijn oog is gevallen op de XTZ 99 W10 of W12. Ik heb een kamer van 20m2 met een hoog schuin plafond (zie foto's). Ik vroeg mij af of het de 70 euro die de 12" duurder is het waard is op een kamer van mijn formaat. Ik vind het zeke niet erg om 70 euro meer uit te geven maar ik moet er wel íets van merken natuurlijk.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik in de hele verkeerde hoek kijk qua subs. Ik heb gelezen dat de BK subs ook erg goed zijn, maar ik heb er niet zo gek veel vestand van. Budget ligt rond de 400-500 incl. verzenden en sub kabel. Hij komt trouwens aan een Pioneer VSX-919AH receiver.

http://img689.imageshack.us/gal.php?g=dscf1037p.jpg
De sub komt op dezelfde plek te staan als de Z5500 sub, de logitech is inmiddels verkocht.

Alvast bedankt.

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:15
Ben zelf ook van plan de XTZ 99 W10 te kopen, ben dus zeer benieuwd wat de mensen er van vinden. Ook mijn slaapkamer is te vergelijken met die van jou dus wie weet kies ik ook wel voor de W12.

Verwijderd

Ouch! Da's een vreselijk lastige kamer om goed geluid in te krijgen!
Moet je installatie perse daar staan, of is 't een optie om de boel zo op te stellen dat het geluid naar die schuine wand gaat?

Als je een sub op dezelfde plek zet waar 'ie nu staat maakt 't niet uit welke je kiest, ze klinken dan allemaal gewoon brak. Te dicht tegen 2,5 muren aan, met als gevolg een boombox die wel rommelt maar geen muziek maakt.

Als je trouwens die 3-weg speakers op de foto op stands van 40-60cm zet zul je waarschijnlijk verbaasd zijn hoe goed die dingen kunnen klinken. En als je die jongens gebruikt als front speakers denk ik dat je niet zo gauw een sub nodig zult hebben.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:09
Installatie omdraaien gaat helaas niet lukken. Dit is echt de beste optie. Ik moet zeggen dat de z5500 wel goed klonk in die hoek, voor zover je dat goeie bass kan vinden natuurlijk. Ik ging er eigenlijk van uit dat als ik een sub kocht met de bass poort en de conus aan de voorkant of een down firing sub het niet zo heel veel uit ging maken. Eventueel moet de sub ook wel naast de rechter front kunnen komen hoewel hij dan helaas wel erg in het zicht staat.

De front speakers geven nu al een aardige bass inderdaad, met name voor muziek. Alleen mis ik met films toch wel de wat diepere tonen, zoals een zware explosie of die "spanning opbouwende bass". (Als je begrijpt wat ik bedoel) Ik vind de fronts nu al behoorlijk groot zo, dus wil ze eigenlijk niet ook nog is op stands gaat zetten.

Ik heb nu ook een Mj acoustics Reference 1 Mk II op het oog voor een erg leuk prijsje. Dat is een 10,5" down firing sub, misschien dat dat beter te plaatsen is?