Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12
Enige tijd geleden had ik op een site (geen idee meer weke) een link aangeklikt waar je gratis proefpakket van scheermesjes kon bestellen. Je hoefde alleen de verzendkosten van 4 euro te betalen. Verder geen verplichtingen.
Dat heb ik gedaan en idd vorige week kwam er een pakketje binnen inclusief de giro voor bijdrage aan de verzendkosten.
Maar tot mijn verbazing kwam er gisteren weer een pakket binnen. Zat er een aanvul pakket scheermesjes in met een giro van 9 euro.
In de begeleidende brief stond dat ik door het kennismaking-pakket te hebben besteld ik lid was geworden en nu iedere drie maanden een pakket scheermesjes kreeg opgestuurd. Het verplichte mij tot niets maar als ik er geen prijs op stel dan moet ik het pakket weer ongeopend retour sturen. Maar wel zelf frankeren.

Nu kom ik over een postzegel of twee wel heen maar gewoon het feit dat ze me het op deze manier opdringen.
Ik kan ook niets terugsturen en niet betalen. Maar heb ik mij werkelijk tot iets verplicht?

Hier is de link naar het kennismakings pakket: Flexifront Scheermesjes Als je op de voorwaarden klikt dan komen die onderaan de pagina te voorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Weet je zeker dat er nergens staat dat het een abonnement is?

Ik zou niks op eigen kosten terugsturen. Ik zou ze een mail sturen met de kennisgeving dat ze hun ongevraagde spullen weer kunnen ophalen na overleg over wanneer.
* Ik wil graag het welkomstpakket ontvangen met het scheermes en 4 Triple Blades van FlexiFront voor slechts € 0,- (vertegenwoordigt een waarde van € 9,-). Als ik mijn pakket ontvang, betaal ik slechts € 3,50 voor administratie- en verzendkosten. Daarnaast word ik lid zonder verdere verplichtingen. Nadat ik heb gelezen welke voordelen ik als lid van FlexiFront krijg, beslis ik of ik wil doorgaan met mijn lidmaatschap, inhoudend dat ik per 3 maanden een zending ontvang van 12 nieuwe Triple Blades voor slechts € 9,90 + verzendkosten. Zo niet, dan meld ik dat aan FlexiFront. Mocht ik meer of minder zendingen per jaar willen ontvangen, dan kan ik de periode aanpassen.
Hmmm

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 07-11-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

gewoon weer opzeggen, de voorwaarden zijn vrij duidelijk

en toch vraag ik me af waarom mensen hier in godsnaam mee in zee gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:28

Sebazzz

3dp

. Daarnaast word ik lid zonder verdere verplichtingen. Nadat ik heb gelezen welke voordelen ik als lid van FlexiFront krijg, beslis ik of ik wil doorgaan met mijn lidmaatschap, inhoudend dat ik per 3 maanden een zending ontvang van 12 nieuwe Triple Blades voor slechts € 9,90 + verzendkosten. Zo niet, dan meld ik dat aan FlexiFront. Mocht ik meer of minder zendingen per jaar willen ontvangen, dan kan ik de periode aanpassen.
Het staat er toch gewoon? :S Je wordt lid en je krijgt iedere 3 maanden scheermesjes.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:35:
en toch vraag ik me af waarom mensen hier in godsnaam mee in zee gaan
Ik gok door het magische woordje 'gratis' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ja, maar dat die scheermesjes meteen al geleverd worden is niet duidelijk. Misleidend imho.

Edit:
Niet gezien. Dit is dus de tweede zending. Mijn fout!

[ Voor 51% gewijzigd door pinockio op 07-11-2009 10:43 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sebazzz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:35:
[...]
Het staat er toch gewoon? :S Je wordt lid en je krijgt iedere 3 maanden scheermesjes.
Ja als ik een leuk forum opzet en dan ergens in de voorwaarden neer zet dat je voortaan iedere maand een pakket scheermesjes toegestuurd krijgt á 9 euro dan zit iedereen die zich registreert op mijn forum hieraan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

pinockio schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:38:
Ja, maar dat die scheermesjes meteen al geleverd worden is niet duidelijk. Misleidend imho.
staat er gewoon bij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:39:
[...]

Ja als ik een leuk forum opzet en dan ergens in de voorwaarden neer zet dat je voortaan iedere maand een pakket scheermesjes toegestuurd krijgt á 9 euro dan zit iedereen die zich registreert op mijn forum hieraan vast?
Waar slaat dat nou op. Je krijgt mesjes toegestuurd omdat je die besteld hebt, niet omdat je je op een forum hebt geregistreerd. En het staat gewoon in de voorwaarden die je ook had kunnen lezen voordat je verblind door het woordje "gratis" aan het bestellen sloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ik weet niet of de volledige voorwaarden hier aangehaald zijn, maar ik zie niet staan dat de eerste zending meteen al met de proefzending meegeleverd wordt. Of ís die proefzending de eerste zending?

Edit:
Tweede zending dus. Volgens de voorwaarden. Snel opzeggen dus als je het te duur vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door pinockio op 07-11-2009 10:44 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:39:
[...]

Dan had je maar beter mmoeten lezen :)

Het is dus geen misleiding of oplichting... Ze leveren wat ze schrijven ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:42:
[...]

Waar slaat dat nou op. Je krijgt mesjes toegestuurd omdat je die besteld hebt, niet omdat je je op een forum hebt geregistreerd. En het staat gewoon in de voorwaarden die je ook had kunnen lezen voordat je verblind door het woordje "gratis" aan het bestellen sloeg.
Dat iets alleen goed is voor jou als het geld kost dat is jou pakkie aan. Maar wat is er mis om iets uit te proberen. Het was trouwens niet gratis want je moet 4 euro betalen.
En er staat dat je pas na 3 maanden de volgende zending toegestuurd krijgt.

Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat je als je het maar in de voorwaarden zet je tot alles verplicht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat je als je het maar in de voorwaarden zet je tot alles verplicht kan worden.
Zolang het de wet niet overtreedt, hoef je niet altijd verplicht te worden met dingen in de AV. Maar in dit geval heb je expliciet het vinkje gezet bij de volgende stelling:

Ik ga akkoord met de voorwaarden*

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 07-11-2009 10:57 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ok dat is dan duidelijk. :)
Ik stuur het aanvul pakket terug en geef aan dat ik niets meer wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Is een beetje vreemd inderdaad dat je het hier aankaart.. Staat tocht echt duidelijk in de voorwaarden :S
En bij zulke "gratis" acties ga je toch extra letten op de *tjes en de voorwaarden.. Dus volgende keer iets beter opletten zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
En wat nu als er in de voorwaarden had gestaan iedere maand een nieuwe auto om maar iets geks te noemen. En ik had daar overheen gelezen?

Of een ander voorbeeld. Iemand haalt een grap uit en vult het formulier in met mijn naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Thesilence07 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:04:
Is een beetje vreemd inderdaad dat je het hier aankaart.. Staat tocht echt duidelijk in de voorwaarden :S
En bij zulke "gratis" acties ga je toch extra letten op de *tjes en de voorwaarden.. Dus volgende keer iets beter opletten zou ik zeggen ;)
Het is overigens niet al te vreemd dat je "gratis" het spul opgestuurd krijgt hoor (kan dus wel voorstellen dat de TS het heeft opgevat als volledig vrijblijvend), aangezien zijn NAW gegevens een stuk meer waard zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
BtM909 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:15:
[...]

Het is overigens niet al te vreemd dat je "gratis" het spul opgestuurd krijgt hoor (kan dus wel voorstellen dat de TS het heeft opgevat als volledig vrijblijvend), aangezien zijn NAW gegevens een stuk meer waard zijn ;)
Ja ze weten nu dat ik mij scheer met mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:46:
[...]

Dat iets alleen goed is voor jou als het geld kost dat is jou pakkie aan. Maar wat is er mis om iets uit te proberen. Het was trouwens niet gratis want je moet 4 euro betalen.
Ik zeg nergens dat er iets mis is met gratis uitproberen maar er is ook niks mis met de voorwaarden te lezen. Die voorwaarden zijn hier een paar regeltjes, het is niet zo dat je 3 A4tjes met 3-punts lettertype moet doorspitten. De voorwaarden zijn in dit geval wel 6 hele zinnen.
En er staat dat je pas na 3 maanden de volgende zending toegestuurd krijgt.
Er staat dat per 3 maanden een zending komt. Is lezen nu echt zo moeilijk?
Je zet zelf een vinkje dat je akkoord bent.
Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:07:
En wat nu als er in de voorwaarden had gestaan iedere maand een nieuwe auto om maar iets geks te noemen. En ik had daar overheen gelezen?
Je zet zelf het vinkje dat je akkoord bent.
Of een ander voorbeeld. Iemand haalt een grap uit en vult het formulier in met mijn naam?
Dan stuur je het gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@ Bootstrap

Dus als iemand bij jou een grap uithaald en je lid maakt van bijvoorbeeld een boekenclub, jij iedere maand een pakket boeken toegestuurd krijgt dan betaal jij iedere keer de verzendkosten om de pakketten weer terug te sturen ook al had je er niet om gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:38

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik nog het mooiste vind is dat scheermesjes wel het schoolvoorbeeld zijn van dat gratis niet bestaat. Wordt ook wel het Gilette-model genoemd. Later nog eens dunnetjes overgedaan door de inkjetprinterfabrikantenmafia (leuk woord voor scrabble).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:31:
@ Bootstrap

Dus als iemand bij jou een grap uithaald en je lid maakt van bijvoorbeeld een boekenclub, jij iedere maand een pakket boeken toegestuurd krijgt dan betaal jij iedere keer de verzendkosten om de pakketten weer terug te sturen ook al had je er niet om gevraagd?
Nee want dan kan je contact opnemen en aangeven dat jij jezelf niet hebt lid gemaakt (zij moeten aantonen dat jij je hebt opgegeven) en vervolgens zullen zij een oplossing bieden voor 't retourneren van de ongeopende spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dit topic heeft me wel geïnspireerd om eens te kijken of er goedkope (dus niet gratis) mesjes online te bestellen zijn. Ik heb net 8 Wilkinson mesjes besteld bij ShaveSavings.com. Ik ben benieuwd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:31:
@ Bootstrap

Nee, dan neem ik contact op met de boekenclub bij de eerste zending en maak duidelijk dat ik niets heb besteld en regel dat het retour afzender kan. Ik hoef dus niet iedere keer iets terug te sturen.
Maar dat is hier helemaal niet aan de orde. Jij hebt zelf besteld en bent geen slachtoffer van een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Zoals ik al in mijn topicstart had neergezet, ik maak er verder helemaal geen probleem over maar wil alleen weten tot wat je allemaal verplicht kunt worden zolang het maar in de voorwaarde staat.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit ongelimiteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De wet en redelijkheid en billijkheid zijn de grenzen, but IANAL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dit is net zoiets als die gratis boeken, of gratis cd als je lid wordt van een boekenclub. Het gaat ze er om dat je lid wordt en ze je 1 of 2 zendingen kunnen sturen omdat ze weten dat niet iedereen die voorwaarden leest. Ik denk dat die cd- en boekenclubs meer "normale klanten" hebben (en dan bedoel ik niet dat je abnormaal bent, maar meer een onvrijwilige klant door onachtzaamheid ;) ) dan deze scheermesjesvariant.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 07-11-2009 12:03 . Reden: zin was niet af :P ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Even voor de duidelijkheid. De reden dat ik die mesjes besteld heb was zeker niet omdat het gratis was.
Ik had nieuwe mesjes nodig en normaal heb ik altijd de nieuwste systemen van Gilette. Maar ik zag deze advertentie en wilde wel eens iets anders proberen. Voor 4 euro was dat het proberen waard.
En heb er ook geen spijt van. Als je de voorwaarden leest dan moet het verder ook geen probleem zijn om er weer van af te komen. (of dat in praktijk ook zo is dat zal nog moeten blijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo werkt het ook bij die boeken en cd-clubs. Dan betaal je ook eerst alleen de verzendkosten. Ze gaan er van uit dat van de mensen die niet de voorwaarden lezen er ook een aantal niet heel snel werk maken van terugsturen/opzeggen. En daar verdienen ze dan geld aan.

Want serieus? Wie neemt er nou bewust een abonnement op scheermesjes als ze niet goedkoper zijn als in de supermarkt? Dat is gewoon geen goed businessmodel tenzij je mensen kan misleiden (netjes volgens de wet, dat wel)

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 07-11-2009 12:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Wellicht meer iets voor SF :)

SG => SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het grappige is imo dat het niet duidelijk is of je die eerste zending ontvangt na 3 maanden of al direct. Als er zou staan dat je die eerste zending pas na 3 maanden zou ontvangen dan krijg je nu (ongevraagd) iets toegestuurd en voor zover mij bekend mag je dat pakket als consument dan behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:05:
Het grappige is imo dat het niet duidelijk is of je die eerste zending ontvangt na 3 maanden of al direct. Als er zou staan dat je die eerste zending pas na 3 maanden zou ontvangen dan krijg je nu (ongevraagd) iets toegestuurd en voor zover mij bekend mag je dat pakket als consument dan behouden :)
Eerste zending = scheermesjes. Ik ben ervaringsdeskundige :+ Heb hier zo'n setje gehad en abbo. Wist eerst ook niet wat het was. Maar het schijnt dat je er belachelijk moeilijk vanaf komt ( wij hadden daar gelukkig geen last van) Wij lazen pas de voorwaarde nadat er besteld was

Daarbij zijn de mesjes gewoon ruk en kan je beter zelfs de mesjes van de lidl/aldi kopen. Zijn volgens mij of hetzelfde of ze lijken er veel op. Ik zou het je niet aanraden, ook niet voor die prijs :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd en daar ook een bevestiging van terug gekregen dus als ze nu nog sturen dan hebben ze pech. :)
Pagina: 1