Groeping IP Adressen per land / continent

Pagina: 1
Acties:

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43
Ik zoek een lijst hebben met ip blokken waarin ik kan checken of een request uit europa komt of niet.
De bezoekers buiten Europa willen wij namelijk op een andere server afhandelen dan de bezoekers uit europa.

Nou heb ik vroeger geleerd dat vanuit de europese blokken 213.*.*.* en 214.*.*.* zijn.
Als ik echter bijvoorbeeld hier naar kijk:
http://www.countryipblock...try_data/Europe_range.txt
Dan vormt zich toch wel even een heel ander beeld. Ik kan mij echter niet voorstellen dat de internet core routers dit aanhouden en die moeten toch ook eenvoudig richting europa kunnen routeren.

Zijn er andere plekken waar ik kan kijken of heeft iemand een andere handige aanpak?

Ps. ik weet dat een ip-adres absoluut niet alles zegt, maar we willen initieel een grove scheiding maken in het verkeer.

offtopic:
Wanneer komt IPV6 nou eens eindelijk, dan was ik zo klaar geweest :(

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BCC
For instance, as the Internet is global, it is easy for users to either
intentionally or unintentionally use IP addresses that have been assigned to
a company conducting business in another region.
Ik weet het, ik weet het :'( Ik ga denk ik de volgende grove scheiding aanhouden:
62.*.*.* t/m 95.*.*.*
109.*.*.*
128.*.*.* t/m 217.*.*.*

Als EU en de rest als niet EU. Maar eens voorzichtig kijken wat dat met verkeer doet.

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 06-11-2009 23:02 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:01:
[...]

Ik weet het, ik weet het :'( Ik ga denk ik de volgende grove scheiding aanhouden:
62.*.*.* t/m 95.*.*.*
109.*.*.*
128.*.*.* t/m 217.*.*.*

Als EU en de rest als niet EU. Maar eens voorzichtig kijken wat dat met verkeer doet.
Het ging me meer om de link naar een compleet overzicht van Europese IP-adressen.

• BCC
Ja, bedankt daarvoor, maar ik vind het zelf eigenlijk nog steeds een slecht idee :) En de text van jouw link legt dat eerst ook nog even haarfijn uit :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BCC schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:47:
Dan vormt zich toch wel even een heel ander beeld. Ik kan mij echter niet voorstellen dat de internet core routers dit aanhouden en die moeten toch ook eenvoudig richting europa kunnen routeren.

Zijn er andere plekken waar ik kan kijken of heeft iemand een andere handige aanpak?

Ps. ik weet dat een ip-adres absoluut niet alles zegt, maar we willen initieel een grove scheiding maken in het verkeer.
De internet core routers weten gewoon van elk subnet individueel waar het heen moet. Op dit moment beslaat de volledige routing table zo'n 300000 routes.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20

Predator

Suffers from split brain

BCC schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:47:
Dan valt jouw idee toch wel duidelijk bij de slechtste categorie van oplossingen daarvoor ;)

Waarom gebruik je niet gewoon een loadbalancer(s) om je verkeer te verdelen over je servers ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 16:44
Heel mooi om dat proberen automagisch te doen, maar waarom niet door middel van een eenvoudige frontpagina waarop de bezoeker aangeeft van welk land/regio hij is ? Dan kan je vervolvolgens redirecten naar de machine die voor deze bezoeker het meest geschikt is.

Of spreken we hier niet over http-verkeer ?

• BCC
Predator schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:56:
[...]
Dan valt jouw idee toch wel duidelijk bij de slechtste categorie van oplossingen daarvoor ;)
Waarom gebruik je niet gewoon een loadbalancer(s) om je verkeer te verdelen over je servers ?
Het is ook niet mijn idee :) Er staan loadbalancers achter, het gaat meer om de continent scheiding.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

BCC schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:26:
[...]

Het is ook niet mijn idee :) Er staan loadbalancers achter, het gaat meer om de continent scheiding.
Ok, maar waarom ?
Waarom moet er gescheiden worden op continent basis ?
Wat is het nut daarvan ?

Ik zie alleen maar nadelen :?

Verwijderd

Het werkt als volgt: (correct me if i'm wrong)

De Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) beheerd alle ip adressen van de wereld.

De ICANN geeft gigantishe IP ranges aan 5 RIR (Regional Internet Registry)

deze 5 RIRs zijn:
  • APNIC voor Azie
  • AfriNIC voor Africa
  • ARIN voor noord America
  • LACNIC voor zuid America
  • RIPR NCC voor Europa
deze RIRs geven op hun beurt weer kleinere IP ranges aan ISPs

De ISPs geven op hun beurt weer IP adressen aan klanten.

op deze manier zijn alle ip addressen dus mooi hierarchies opgedeeld, de routers sturen dus als een pakket met een ip adres in de 7.x.x.x/8 range, bijv 7.192.168.1 naar de routers van ARIN (zie link) en dus naar noord America.

http://www.apnic.net/publ.../ip-address-trends/by-rir info over RIRs

http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/ voor de IPv4 ranges
http://www.iana.org/assignments/ipv6-tla-assignments voor de IPv6 ranges

• BCC
Predator schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:30:
Ok, maar waarom ?
Waarom moet er gescheiden worden op continent basis ?
Wat is het nut daarvan ?

Ik zie alleen maar nadelen :?
Als jij in Azie zit en je wil plaatjes downloaden, dan wil je wel graag een server op jouw continent hebben en niet eentje in Amerika.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 09-11-2009 13:06 ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

BCC schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:06:
[...]

Als jij in Azie zit en je wil plaatjes downloaden, dan wil je wel graag een server op jouw continent hebben en niet eentje in Amerika.
Weinig nut voor wat plaatsjes maar laten we daar dan vanuit gaan.

Maar je moet ze ergens doorsturen naar een andere server.
Als je alle traffic op loadbalancers laat toekomen en dan pas doorstuurt naar een server in een andere continent, dan heb je ook geen voordeel.
De traffic blijft op je loadbalancers toekomen en gaan dan pas naar een server in hun continent.
Wat nog trager zal zijn ironisch genoeg.
Hoe je daarmee het verkeer gaat splitsen zie ik nog steeds niet.

Maar waarom gebruik je dan de userlocale niet ?
Je kan die toch uitlezen en aan de hand daarvan je links aanpassen (of de browser redirecten naar een server die 'dichter' is).

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 09-11-2009 14:34 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:44:
Het werkt als volgt: (correct me if i'm wrong)
You're wrong. Hier gaat 't nog goed:
De Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) beheerd alle ip adressen van de wereld.

De ICANN geeft gigantishe IP ranges aan 5 RIR (Regional Internet Registry)

deze 5 RIRs zijn:
  • APNIC voor Azie
  • AfriNIC voor Africa
  • ARIN voor noord America
  • LACNIC voor zuid America
  • RIPR NCC voor Europa
deze RIRs geven op hun beurt weer kleinere IP ranges aan ISPs

De ISPs geven op hun beurt weer IP adressen aan klanten.
De RIRs vragen (meestal) een /8 aan. Dat doen ze overigens bij IANA, niet bij ICANN, maar da's een detail. Vanuit die /8 geven ze assignments uit aan LIRs (meestal ISPs) en die assignen aan klanten. Als de /8 op begint te raken vragen ze een nieuwe aan.

Maar hier gaat het mis:
op deze manier zijn alle ip addressen dus mooi hierarchies opgedeeld, de routers sturen dus als een pakket met een ip adres in de 7.x.x.x/8 range, bijv 7.192.168.1 naar de routers van ARIN (zie link) en dus naar noord America.
Er is niets hierarchisch aan IPv4-adressen. RIPE is dan wel de Europese RIR, maar een europees bedrijf kan prima bij RIPE ip space aanvragen en dat dan in Europa, Japan en de VS tegelijk gebruiken. Dat gebeurt overigens heel vaak voor Anycasttoepassingen.

Verder: ARIN heeft geen routers. Het Internet wordt op grote schaal gerouteerd door de zogenoemde Tier-1 ISP's. Dat zijn de Level3's, AT&T's, Global Crossings, etc. van de wereld. ISPs niemand betalen om verkeer te routeren, zij worden betaald om dat te doen. Op kleinere schaal gebeurt dat door lagere niveau's ISP (die overigens ook best groot kunnen zijn, zoals Cogent.)

In elk geval weten de border routers van al die organisaties van élk subnet op het internet. Dat zijn er op dit moment zo'n 300.000. Die routers hebben dus routing tabellen met 300.000 entries. Aan de hand daarvan wordt een packet doorgestuurd naar een andere router die adverteert, middels BGP, dat hij weet hoe een subnet bereikt moet worden. Die gaat daar vervolgens weer opnieuw over nadenken en doet hetzelfde, etc.

IPv6 is in de basis wat meer hierarchisch opgezet, maar in the end is 't principe hetzelfde als IPv4.

Verwijderd

Tsja, het enige wat ik me kan indenken is dat je een whois doet op het adres waarvan je een request krijgt, en dat je op basis van het veld 'country' bepaalt waar het request naartoe moet. Dan nog ben je afhankelijk van de juistheid van de admininstratie en je ondervangt het eerder genoemde probleem mbt internationaal gebruikte IP reeksen niet, maar in ieder geval is het real-time.

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:03:

Er is niets hierarchisch......
........maar in the end is 't principe hetzelfde als IPv4.
Thanks! Ik hou van dit soort info _/-\o_

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik herhaal mezelf hier even, maar deze dudes:
Maken een maandelijks geüpdate database waarmee het heel makkelijk is om op te zoeken uit welk land (of zelfs uit welke stad tot een redelijke accuraatheid) een IP-adres komt. Neem een DNS server die van dat soort info gebruik kan maken en huppa. Het principe heet overigens GSLB, voor Global Server Load Balancing.

• BCC
Super, dat is denk ik precies wat ik nodig heb.

Pagina: 1