Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart heb niet echt een groot budget en was nu aan het twijfelen tussen de XFX 250 GTS en de ZOTAC 260 GTX..

Nu ik zie dat de geheugenbandbreedte bij de 250 gts maar 256bit is en bij de 260 gtx die 448bit is, maakt dit zo veel uit? Wat doet het precies, welk verschil kan je in games hierdoor ondervinden?

source: http://paradox-production...99dda09be2bf2d3d7ece3.pdf

Mvg,
Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Antwoord dat eigenlijk erg simpel is: of het veel uit maakt hangt puur af van of de kaart die geheugenbandbreedte nodig heeft ;) Een kaart moet zijn gegevens snel verwerken, als er te weinig bandbreedte is (wat bij de GTS250 zomaar het geval kan zijn) dan zie je dat de prestaties wat achteruit gaan. Is er echter genoeg bandbreedte, dan doet die 192bit helemaal niks toe.

Of er genoeg/te weinig bandbreedte is verschilt per spel en per instelling/resolutie. De enige manier om te zien of je er veel last van gaat hebben is door benchmarks te kijken, bandbreedte wordt vaak belangrijk bij hoge resoluties en veel AA en AF aan. Als de prestaties van de GTS250 dan niet in kakken is er niks aan het handje.

Bij mijn HD4850 is de bandbreedte bijvoorbeeld de zwakke schakel. Bij de HD4870 is die dubbel zo groot, soms zie je dat bij hoge resoluties de HD4850 matig presteert terwijl de HD4870 het prima blijft doen (tip! ook twee hele mooie kaartjes ;))

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 06-11-2009 21:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wouter,
Heb je ueberhaupt wel benchmarks en reviews van beide GPU's opgezocht? En ook van andere GPU's uit dezelfde prijsklasse?

Je weet dat we op GoT meer van een TS als deze verwachten... Ga op onderzoek! En als je toch bezig bent, bekijk dan ook gerust eens een 4870 (bijvoorbeeld) om je blik open te houden. Ik zie nu immers geen enkele reden waarom je je tot NV GPU's wil beperken.

Hier gaat in ieder geval een slotje op wegens te mager.

Dit topic is gesloten.