Toon posts:

MSI 8800 Ultra OC temperaturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste medetweakers.

ik ben in het bezig van een 8800 Ultra OC edition van MSI.
na artifact problemen de kaart gedemonteerd en gebakken zoals beschriven in een ander topic hier op GoT.

alle heatsinkpads (om het zo maar even te noemen) waren nog netjes intact gebleven met demontage, dus heb alleen de koelpasta van de gpu vervangen, door koelpasta van Coolermaster. type weet ik zo niet, maar is wel goed spul ansich.

nu maak ik me alleen wat zorgen over de tempraturen van mijn 8800 ultra.
ik wou hem dus even stressen met AtiTool, welke kennelijk niet lekker werkt met vista, en dus GPUTool gedownload, deze heeft zowat precies hetzelfde stresssysteem, en geeft de status van de tempratuur sensoren.

ik heb dus 2 maal GPU temp
en 1x PCB temp.

alleen welke van de gpu temps is nu de echte gputemp.?
en zijn mijn huide tempraturen zorgerlijk?

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/rlkxmt.jpg

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik weet niet welke de 'echte' temperatuur is maar aangezien de hoogste temperatuur 85 graden is is het prima in orde ;) Het wordt pas te warm vanaf 95 ofzo (en echt pas schadelijk vanaf 110-120), 80-90 worden de meeste high-end GPU's wel.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 06-11-2009 21:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Volgens mij word elke standaard high end videokaart zonder "straaljagermode" 80+ graden in full load..

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus met de fan op 100% hé.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Geen probleem.

Dit is een stress test. De meeste spellen halen de druk op de GPU niet zo als een stress test dus zal je over het algemeen als je gamed minder hoge temperaturen hebben en dus onder deze, al helemaal veilige, temperaturen.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

is niet perso zo, games zoals GTA IV vragen bij mij 100% van mijn CPU en GPU, ik heb een 880GTS512. en speel op medium/high.
Pagina: 1