Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Ik heb UPC fiber power 25 met een Thomson TWG850 modem. Alle firewall opties staan uit, 1 DMZ host en dat is mijn laptop.

Probleem: IP informatie uit PRIVMSG berichten op IRC komen NIET juist over.

Situatie: Ik zit op IRC met 3 clients, een Eggdrop bot, een PHP bot en een normale client: Irssi. Geconnecteerd aan hetzelfde netwerk en in hetzelfde kanaal. Iemand typt nu een regel met daarin een willekeurig IP adres. Alle 3 mijn clients ontvangen een ANDER IP adres. Daarna ondervinden alle 3 de clients een timeout.

Uitvoerig getest met meerdere computers achter het modem. Packetdump laat zien dat er RAW het juiste IP verzonden wordt naar de IRC server, en dat ik vervolgens RAW een foutief IP terug krijg. Elke stream (IRC client) krijgt een ander IP adres terug. Let wel dit IP adres is gewoon cleartext data! Geen header info of andere speciale info.

M'n maatjes op IRC zien wel het juiste IP.. maar zij hebben geen UPC of Thomson.

Wat is hier gaande? Is er iets gaar in mijn Thomson? Of is het UPC die IP adressen in IRC berichten veranderd om zo bijv botnet misbruik tegen te gaan? (Wat ze dan verkeerd geimplementeerd hebben gezien het protocol onherstelbaar beschadigd wordt waardoor clients een timeout krijgen na het ontvangen van het foute IP adres.)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Dit is heel apart. IRC werkt bij mij (UPC Classic 24MBit) probleemloos, Opera als client (en soms ook IRCD-Hybrid als server).
* Peetz0r gaat ff naar #tweakers.net en vraagt een IP...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PeterMetPuntjes Kan iemand hier even een willekeurig IP-adres posten (linkje naar hierzo)?
tozzert         127.0.0.1
moto-moi            213.239.154.35
PeterMetPuntjes ik lees localhost, klopt dat?
PeterMetPuntjes en daarna tweehonderddertien-tweehonderdnegenendertig-honderdvierenvijftij-vijfendertig?
tozzert         je kunt zelf geen willekeurig ip verzinnen?
moto-moi            mjah, of gewoon tweakers.net , dat spreekt wat makkelijker uit 
PeterMetPuntjes ah...
moto-moi            <-- beroepsdeformatie :+
PeterMetPuntjes komt gewoon goed over dus...

[ Voor 58% gewijzigd door Peetz0r op 06-11-2009 23:04 ]

• droeftoeter
Thx voor het testen :) Ik heb zelf even een screenshot gemaakt en de boel gaat stuk zodra ik mijn eigen IP tik!

vaag

Zie dat 213.239.154.12 in client A weergegeven wordt terwijl ik dat IP niet getikt heb in client B.... Daarna komen regels niet meer binnen in client A omdat er RST ACK packet flood gaande is achter de schermen, daarna timeout.

Vaag! :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Wat vaag is dit :S jij typt gewoon 1.2.3.4 en vervolgens ziet iemand anders bijv. 2.1.4.3?
Of is IP een commando?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Dus het gaat alleen stuk als je een bericht krijgt waarin iemand zijn eigen IP post? Indien ja, dan zie ik niet hoe UPC zou kunnen weten dat het bij zo'n bericht om het IP van de zender gaat; dus dan zouden ze hier ook niet kunnen op reageren.

Het echte IP van de zender krijg je nl. niet van de IRC server (alleen de nickname), dus valt niet te vergelijken met de cleartext van het bericht (ook niet door UPC). Nickname-IP informatie is alleen beschikbaar via /whois, en vaak is dat IP ook nog gemaskt. De enigen die kunnen weten dat in een bericht het IP van de zender gepost is, is de zender zelf (uiteraard), en de server. De zender heeft logischerwijze geen invloed op de verbinding van de ontvanger, dus ik zou denken dat dit een soort botnetprotectie is van de IRC server zelf...

-> heb je al een andere IRC server (of beter, een ander netwerk) geprobeerd?
-> wat gebeurt er als je zender en/of ontvanger buiten UPC zit (moet je wel toegang hebben tot een PC buiten het UPC netwerk uiteraard)?

Als je iemand je IP wil geven kun je ook een DCC chat opzetten (en dan is de ontvanger ook meteen zeker dat, indien de connectie slaagt, het IP correct is).

• droeftoeter
Na wat verder testen blijkt het alleen m'n eigen IP te zijn die niet goed over komt en m'n clients timeoutten.

Als ik dit IP tik gaat het mis op al mijn overige clients die het IP ontvangen. Tikt iemand anders (XS, KPN, Ziggo) dit IP dan gaat het op al mijn ontvangende clients mis. Getest op meerdere IRC netwerken.

Het gebeurt alleen over het IRC protocol. Andere cleartext protocollen (telnet, ftp, http) laten het IP ongewijzigd.

Dus IRC en mijn IP. Zo ontvang ik het van m'n Thomson. Misschien (waarschijnlijk?) een bug in het modem. Het is iig een mooie DoS :X

Verwijderd

Door wat voor IPs wordt je eigen IP vervangen op de clients? Misschien is dat een aanwijzing voor de oorzaak van het probleem?

Verder, verbinding met de IRC server opzetten over SSL, dan sluit je iig. UPC en je modem uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die Thomson modem is een modem/router ineen met NAT. Als je het over "jouw IP" hebt, heb je het dan over je lokale IP op je PC achter de NAT router of heb je het over het publieke IP van de WAN van de router?

Het zou zomaar kunnen dat de IRC-programmatuur iets doet als het private range IPs tegenkomt...

Oslik blyat! Oslik!

• droeftoeter
SSL ja, was ook de oplossing waar ik aan dacht. En het gaat om mijn publieke IP wat genoemd wordt in chat.
Pagina: 1