[Win7] Canon pixma iP5000 via netwerk geeft driver not found

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik zit met het volgende probleem waarvan ik ernstig het gevoel heb dat ik iets stoms over het hoofd zie. Helaas heb ik geen antwoord kunnen vinden, dus misschien dat iemand hier mij even op de goede weg kan helpen.

Ik heb een eerste windows 7 bak geinstalleerd binnen mijn netwerk met domein. Aan mijn PDC met win2003 hangt een Canon Pixma iP5000 die gedeelt is in AD. Helaas zie ik vanuit win7 de printer wel, maar vind ie geen driver. Ik moet dan het .inf bestand aangeven waar de driver zich bevind, maar canon biedt alleen een driver "add-on" en geen complete driver dus dat was een no-go.

Vervolgens de printer direct aan win7 gehangen, en nadat hij even via windows update had gezocht, wordt de printer netjes installed als een ip5000. Driver add-on erbij, en alle functies zijn aanwezig zoals je verwacht.

Win7 heeft de drivers gevonden, dus kan de printer weer terug naar de de win2003 bak....zou je denken....
Dit blijkt dus NIET het geval, nu de printer weer aan win2003 hangt blijft win7 zeuren dat ie geen drivers kan vinden voor de netwerk printer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

(enige optie die ik ergens van internet geplukt had was een printer toevoegen met als poort "file". Dan handmatig aangeven dat het een ip5000 is, en als ie klaar is de port veranderen naar local port met \\server\\printernaam ingevuld. Helaas geeft de statusmonitor dan "de printer reageert niet", dit is dus _geen_ oplossing)

Verwijderd

Hoi Big4SMK,

Ik heb niet concreet hetzelfde probleem als jij, maar wel iets wat er op lijkt. Ik heb ongeveer 2 weken terug Windows7 geïnstalleerd. Er is alleen nog geen driver voor de Pixma IP5000. Ik heb wel op Google gezocht en via allerlei omwegen(die niet lukken, zoals onder windows vista compatibility mode etc installeren), uiteindelijk Canon gebeld. De mevrouw die ik aan de telefoon heb gehad heeft mij toegezegd dat alle drivers voor alle canonapparaten uiterlijk eind november begin december online zullen staan op hun website. De reden hiervoor is dat zij pas tijdens de officiële release van onlangs aan drivers zijn begonnen.

Kortom, als je nog even geduld hebt en je houdt de pagina van Canon in de gaten, zou je binnenkort geholpen moeten zijn.

Groet,
Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heeft iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden? Het is inmiddels ver in december en er staan nog geen compatible netwerkdrivers voor de printer op de Canon site.
Ben zelf ook aan het zoeken en helaas werkt het bij mij ook nog niet. De printer direct via USB op Windows7 machine aansluiten gaat prima, maar zodra de printer op een (in mijn geval) XP machine is aangesloten en ik via het netwerk de printer op de Windows7 machine wil installeren kan Windows geen stuurprogramma's vinden (zoals in TS aangegeven).