Unreal Engine 3: Game van de grond af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag een simpele (race) game maken in Unreal Engine 3, er is sinds kort daar een Development Kit voor uit, dus die gebruik ik waarschijnlijk ik combinatie met visual studio. Nu heb ik al ervaring met Java en mutators maken voor UT3(dus van unrealscript weet ik ook wel redelijk wat). Maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen als ik simpele game wil bouwen. Zijn hier al ergens tutorials over? Of kan iemand me tips geven ofzo. Laat 't dus duidelijk zijn: Geen tutorials hoe je mods of levels maakt, ik wil echt een tutorial om te starten met een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik denk dat je de site van de UDK even goed moet bekijken, ik denk niet dat er al echte tutorials zijn.

Over Whizzle is wel een en ander te vinden hoe het gemaakt is:
http://udk.com/showcase-whizzle.html

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

volgens mij heeft de UDK geen visual studio nodig, je krijgt de sourcecode etc er niet bij, alleen unreal script. (je kan natuurlijk wel je unreal script in visual studio bewerken, maar dat is niet nodig)

hoe dan ook, UDK heeft ook een community site met voorbeelden (niet gezien, maar daar adverteren ze mee), misschien dat je daar eens kan kijken?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:15:
Hallo,
Zijn hier al ergens tutorials over? Of kan iemand me tips geven ofzo. Laat 't dus duidelijk zijn: Geen tutorials hoe je mods of levels maakt, ik wil echt een tutorial om te starten met een game.
Heb je zelf uberhaupt al gezocht? En zo ja, kon je echt niks vinden? Heb je de SDK docs uberhaupt al bekeken? Stond daar echt niks nuttigs in?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:48
Wat let je om zelf vanaf de grond te beginnen? Je zegt dat je niet weet hoe, maar je haalt zelf al aan wat je wel kan.

Je zegt dat je met unrealscript ervaring hebt. Het "enige" wat er dan nog bij komt is de objects(meshes) en de textures. Dit verwerk je gewoon op dezelfde manier als dat je die unrealscript dingen doet. Importen in de editor in een eigen package file, en dat in je level gebruiken.

Natuurlijk ben je dan afhankelijk van meerdere programma's. Je zal 3dsmax of maya(whatever suits you best!) moeten gebruiken voor je meshes, en iets zoals photoshop voor je textures.
Bij UT3 retail was het zo dat je plenty of stuff had om uit te kiezen, maar als je echt een eigen game wil maken zul je(nu zeker met een kale UDK!) toch alles zelf moeten maken.

En om inderdaad op Creepy terug te komen, lijkt me stug dat je geen tutorials kan vinden over hoe je levels maakt of je eigen objects moddeled, internet staat ermee vol. Kwestie van importeren in je UDK, en klaar ben je. En dan nog de creativiteit hebben om er wat leuks mee te doen. ;)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, levels maken weet ik ook al joh. Ik weet eigenlijk alle aparte delen, maar wat nou als je bijvoorbeeld een racegame wil maken? Ik heb een racebaan gemaakt en de scorpion van UT3 even geimporteerd. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik een .exe bestandje hebt waar je op klikt en dat vervolgens de auto in een level plaatst. Maar ik denk dat ik gewoon ff wacht dan maar, er komen vast nog tutorials over. UDK is nog vrij jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
UDK Documentation - Programming: Zie zeker Getting Started, daar staats iets over compileren en packages.
UDK Documentation: Hier heb ik bovenstaande link gevonden, staan nog andere non-programming dingen.

Epic Games - UDK Forums: Voor als jouw vraag onbeantwoord blijft of je andere vragen hebt.
Pagina: 1