probleem acer pc met no signal(waars mobo stuk)

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:46
Ik heb hier een acer aspire 3640 staan.

Het probleem is dat hij geen beeld geeft. zowel onboard als externe kaart niet.

Nu heb ik de pc open gemaakt en wat tref ik aan een al cheapo chinees merk voeding(top piek van 250 wat :S. Dus hop ik een nieuwe besteld. Net geplaatst en weer het zelfde geen signaal.

Dus ik denk ok kijken of het geheuge piept. Zodra ik al het geheuge eruit haal piept hij inderdaad.

Alleen ja is het moederbord nou helemaal stuk of niet?
Want hij heeft al die tijd gedraaid op een chinees al cheapo 250 wat voeding. Dat kan nooit goed zijn. Maar aan de andere kant denk ik ja hij piept dus er zit nog wel iets van leven in.

Ik heb ook geprobeerd de bios te resetten maar nog steeds geen beeld. ook heb ik natuurlijk de trouble shooter doorgenomen. Maar na die handelingen uit te voeren kom ik op zelfde uit.

Alle fans draaien gelijk, dvd speler doet het,hardeschijf spint op. cpu fan draait,gpu fan draait. Alleen geen beeld.

Enigste nadeel is dat ik niet even een 775 mobo ter vervanging heb. En ik graag ook jullie mening wil. Wat denken jullie? En wat kan ik het beste proberen?

How are you doing?

Verwijderd

Heb je ook met enkele reepjes getest in verschillende sloten?

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:18:
Heb je ook met enkele reepjes getest in verschillende sloten?
Dankje voor je snelle bericht ik heb het geheugen wat erin zat geprobeerd in alle sloten. en heb zelf even kingston setje geprobeerd. slot 1 en 2 beide zelfde probleem.

How are you doing?

Verwijderd

Er zitten dus 2 geheugensloten op? En ook een enkel reepje in 1 slot geprobeerd?

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:21:
Er zitten dus 2 geheugensloten op? En ook een enkel reepje in 1 slot geprobeerd?
maar natuurlijk :) sorry dat had ik niet duidelijk in mijn vorige bericht naar voren gebracht

How are you doing?

Verwijderd

Eventuele 4/8 pins stekker op mobo goed aangesloten? En eventueel (indien aanwezig) ook op graka?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Andere opties zijn natuurlijk nog om je scherm te testen, evenals de beeldkabel die je er bij gebruikt.

Overigens moet die el-cheapo 250W voeding prima volstaan zolang je geen als te zware hardware hebt.
Dat is zelfs redelijk standaard voor office desktopjes van de grote merken.

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:24:
Eventuele 4/8 pins stekker op mobo goed aangesloten? En eventueel (indien aanwezig) ook op graka?
graka heeft er geen 1. En op het moederbord is deze wel aangesloten.
CherandarGuard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:24:
Andere opties zijn natuurlijk nog om je scherm te testen, evenals de beeldkabel die je er bij gebruikt.

Overigens moet die el-cheapo 250W voeding prima volstaan zolang je geen als te zware hardware hebt.
Dat is zelfs redelijk standaard voor office desktopjes van de grote merken.
scherm heb ik net getest op een andere pc werkt perfect :)

How are you doing?

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Kun je de grafische kaart ook testen in een andere pc?
Het moederbord geeft nog wel tekenen van leven, dus misschien ligt het niet daar aan.

• CherandarGuard
stftweaker schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:28:
[...]
scherm heb ik net getest op een andere pc werkt perfect :)
Met diezelfde beeldkabel? Die gaan niet vaak stuk, maar het is een mogelijkheid die makkelijk uit te sluiten is.

• stftweaker
CherandarGuard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:31:
[...]

Met diezelfde beeldkabel? Die gaan niet vaak stuk, maar het is een mogelijkheid die makkelijk uit te sluiten is.
ja met die zelfde beeldkabel. ik heb ook nog even de pinnetjes nagekeken en zit allemaal nog perfect.
michaelmou schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:31:
Kun je de grafische kaart ook testen in een andere pc?
Het moederbord geeft nog wel tekenen van leven, dus misschien ligt het niet daar aan.
ja dat denk ik dus ook van hij heeft nog leven dus ik heb nog hoop.
Ik kan de kaart niet zo 1 2 3 ergens anders testen. wat ik wel gedaan heb is de pc opstarten zowel met en zonder graka. Geen verschil

How are you doing?

Verwijderd

prop die graka ff bij iemand anders erin, zoek dan (in 800x600 modus wss :P) ff de goede drivers op voor je vid kaart en kijk of ie dan werkt ;)
vast wel , dus hoppakee ff nieuw mobo-tje kopen.

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:53:
prop die graka ff bij iemand anders erin, zoek dan (in 800x600 modus wss :P) ff de goede drivers op voor je vid kaart en kijk of ie dan werkt ;)
vast wel , dus hoppakee ff nieuw mobo-tje kopen.
dus jij denkt dat video kaart(extern) het wel doet. en dat moederbord zelf kaduuk is? Ikzelf denk dit namelijk ook.

How are you doing?

Verwijderd

Zie je iets raars aan het mobo? Een fysiek kapotte condensator o.i.d.?

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:58:
Zie je iets raars aan het mobo? Een fysiek kapotte condensator o.i.d.?
nee helemaal niets. alles ziet er goed uit.

How are you doing?

• stftweaker
Sorry voor deze vroegtijdige bumb. Maar als niemand meer een idee heeft moet ik vandaag nog even een moederbordje halen. Dus vandaar.
Verder heb ik het geheugen nog even getest geen fouten. En de hardeschijf laten scannen op bad sectors enz. En daar ook geen fouten. Dus mijn vermoede dat het het moederbord is blijft sterk. ook even een oude crt monitor erbij gepakt en daar krijg ik ook geen beeld bij. ook als ik geen toetsenbord/ muis aansluit geeft hij geen piepjes en er brand ook geen licht bij beide apparaten.

[ Voor 12% gewijzigd door stftweaker op 07-11-2009 14:20 . Reden: meer info ]

How are you doing?

• CherandarGuard
Tja, ik denk dat je inderdaad wel met redelijke zekerheid kan zeggen dat het je moederbord is.

• stftweaker
update: moederbord vervangen en loopt weer als een zonnetje. Andere oude moederbord nagekeken met andere hardware werkt nog steeds niet. Conclusie moederbord was dood

How are you doing?

Verwijderd

hello ff vraagje ik heb het zelfde probleem met ook een 3640
wat voor moederbord heb je gekocht en waar ?
Pagina: 1