Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik ben op zoek naar een alles-in-een oplossing voor audio en video. Ik wil graag een home theater system dat ook media vanaf het netwerk (via een SMB share vanaf mijn Linux server) kan afspelen. Dus eigenlijk de combinatie van een traditioneel home theater system en een streaming media player (zoals Asus O!Play, Xstreamer etc).

Nu lijken de Samsung sets HT-BD1220, HT-BD1250 en HT-BD1255 dit laatste ook te kunnen (staat vermeld in de manuals). Echter, hiervan zijn nauwelijks reviews te vinden.

Mijn vraag aan jullie: heeft er iemand ervaring met een van deze sets? En zo ja, kan je mij vertellen of de PC streaming functie goed werkt? En meer specifiek:
  • Kun je gemakkelijk en snel door folders browsen (aangezien ik mijn MP3's per album in subfolders heb staan)?
  • Hapert het afspelen van muziek (MP3) en video (DivX) niet?
  • Gaat het browsen door foto's (JPG) snel?
Ik ben erg benieuwd!

Edit: als jullie (betere) alles-in-een alternatieven weten, hoor ik dat ook graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Stamgastje op 07-11-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Kick: niemand die ervaring heeft met deze set (of evt. soortgelijke sets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op kieskeurig.nl (min of meer) de zelfde vraag gesteld.
Nog geen antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Vandaag ben ik naar de BCC en Mediamarkt geweest, maar in geen van beide winkels kon ik het testen (de set was in beide winkels nergens op aangesloten)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZuidema
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Hoi,
Sinds 2 weken in bezit.
Via manual instellingen, ip adres, share username& pw invoeren kan ik browsen op mijn FSG nas (linux/smb share)
Je moet wel elke keer door 4 schermen heen voordat je zover bent. Connectie wordt niet helemaal onthouden (ingevoerde naam en pw wel, 4 keer scherm bevestigen)
Foto's, (JPG), Video (AVI), Muziek (MP3) bekijken/luisteren gaan tot nog toe zonder problemen/haperen. Heeft even wat buffer tijd nodig, maar geeft daarna heel mooi weer.
De YouTube applet geeft ook nog de mogelijkheid om via je mediaplayer YT te bekijken.

HTH,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZuidema
Nog even antwoord op je vragen, door folders heen bladeren gaat best snel. Ik weet alleen niet of er ook een mogelijkheid is om 'pagina's' door te bladeren. Op dit moment blader ik per regel.
Veel ervaring met JPG's heb ik niet. Lijkt me dat veel hiervan ook afhangt van je server(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Dat klinkt allemaal best goed! Wel jammer dat je 4 schermen door moet voordat je bij je files bent, al vind ik het moeilijk inschatten hoe "vervelend" dat op den duur is.

Ik heb nog twee vragen:
  • Worden er regelmatig updates verstrekt door Samsung?
  • Heb je toevallig de mogelijkheid om een filmpje te maken (of evt. een aantal screenshots) van de streaming functionaliteit (connectie leggen, browsen door de directory list, foto's bekijken etc)? Dat zou een en ander een heel stuk verduidelijken voor mij.
Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 10-11-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Weet iemand hoelang de kabels zijn voor de speakers?

GoT, You have to love it!

• TZuidema
- Updates door Samsung: ik heb er nog maar 1 gehad, in deze 3 weken, en dat alleen toen ik hem voor het eerst aan het netwerk hing. Ik weet ook niet of ik dat zo vaak wil hebben.
Kijk op cnet.com/forums, daar hebben ze een samsung forum. Topic over 2.07 versie van firmware, deze problemen heb ik liever niet... :)
- Filmpje... eens kijken of mijn telefoon dat schieten kan.
- Kabels voor de speakers. De achterspeaker kabels zijn redelijk lang, >6 meter, maar ik gebruik ze niet, connectors eraf geknipt (kabels had ik al door de muur lopen)... Ik zal ze eens opmeten. Voor- en center speaker kabels zijn (natuurlijk) korter.

• Stamgastje
TZuidema schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:20:
- Updates door Samsung: ik heb er nog maar 1 gehad, in deze 3 weken, en dat alleen toen ik hem voor het eerst aan het netwerk hing. Ik weet ook niet of ik dat zo vaak wil hebben.
Kijk op cnet.com/forums, daar hebben ze een samsung forum. Topic over 2.07 versie van firmware, deze problemen heb ik liever niet... :)
Daar zit je niet op te wachten inderdaad... maar goed, dat zal Samsung vast wel weer netjes oplossen.
- Filmpje... eens kijken of mijn telefoon dat schieten kan.
Dat zou geweldig zijn! Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Werkt deze Samsung ook met DVD bestanden over het netwerk (iso file of video_ts folders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een vraagje over de functie pc-streaming met de HT_BD1250 en Windows 7
Ik heb hem verbonden met een netwerkkabel en alle testen waren goed en BD live werkt ook perfekt.
Het lukt me alleen niet om via windows 7 te streamen ,in het begin kwam ik steeds (gebruikersnaam en password tegen) nu kom ik alleen deze regel tegen .Geen gemeenschappelijke map.)
Ik ben samen met een mederwerker van Samsung bezig geweest maar het lukt me niet,terwijl alles wel perfekt werk met xp .
Heeft iemand ervaring met dit probleem en kan me helpen .
Jammer genoeg ben ik niet de enigste die het pobleem heb.

http://www.kieskeurig.be/.../ht-bd1250/reviews/330728

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=352231

http://www.google.nl/sear...ei=uI6HS-3HOomJ-AbzuM3jDQ

Alvast Bedankt.
Pagina: 1