Beeldscherm ophangen aan plafond: in hoogte verstelbaar

Pagina: 1
Acties:

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Het idee is als volgt: ik wil graag het beeldscherm ophangen boven de eettafel. Maar dan wel zo dat ik het weer naar boven kan schuiven als ik klaar ben. (het beeldscherm laat ik dan verdwijnen in een grote lamp) Zo kan ik een lekker grote eettafel kwijt, omdat ik geen computerhoek meer nodig heb.

Het probleem is alleen dat ik geen systemen gevonden heb die je kan verstellen terwijl het beeldscherm al gemonteerd is. Waarschijnlijk omdat het dan lastig is om de 2 snoeren netjes weg te werken. Het enige wat ik wel kan vinden is een constructie met knikarmen. Maar dat is iets te kolossaal. Ik wil gewoon een (telescoop) stang!

Iemand die iets dergelijks kent, of die een briljant idee heeft?

Alvast bedankt.

• elmertje
Uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Wat originele onderdelen gekocht en een telescoop stofzuigerstang. Beetje klooien en.... tadaaah.
http://picasaweb.google.n...orSysteem?feat=directlink

[ Voor 62% gewijzigd door elmertje op 29-05-2010 14:32 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:29
Netjes gedaan :)
Is dat niet Ride the Lightning van Metallica?

[ Voor 59% gewijzigd door Clavis op 29-05-2010 14:39 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Leuk ja.
Wat voor programma of iets draait er?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Windows 7 Mediacenter :)

Ziet er wel gaaf uit! Ik vind die aluminium strips wel iets minder, daar had ik zelf gewoon zo'n witte kabelgoot voor gebruikt denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 29-05-2010 14:41 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:53

lordsnow

I know nothing

Maar schuift het nu ook naar boven? En blijft 't dan ook zitten (en hoe)?

• elmertje
tja, dat alluminium is gewoon smaak verschil denk ik. Het heeft me wel wat meer werk gekost dan gewone kant en klaar spul. Maar ja.

En inderdaad, Windowsmediacenter (7)

edit: ja. Het schuift vrij makkelijjk omhoog. Met als enige nadeel dat je ff op een stoel moet gaan staan.

[ Voor 24% gewijzigd door elmertje op 29-05-2010 14:48 ]

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
nice gedaan

maarten ziet een geautomatiseerd systeem met arduino:P

Verwijderd

Ziet er op zich netjes uit.

Maar ik moet je er toch even op wijzen dat het niet de bedoeling is een apparaat op de verlichtingdoos aan te sluiten. Nou kan dat bij een woonhuis normaal geen kwaad, maar handig is anders. Indien er sprake is van een aparte verlichtinggroep is het zelfs niet toegestaan.

Daarnaast is het niet toegestaan een stroomkabel en een datakabel naast elkaar door een enkele buis te laten gaan. Dit is namelijk brandgevaarlijk. Je kunt hierdoor in de problemen komen wanneer je verzekering moet uitbetalen na een brand.

Het is simpel genoeg op te lossen door een schotje te plaatsen tussen de datakabel en de stroomkabel, dan zijn ze gescheiden van elkaar en kan het geen kwaad.

Aluminium spreekt me zelf niet zo aan omdat de strips vrij hoog en vrij smal zijn, daarnaast zie je de schroefjes. Een aluminium strip die wat platter en breder is, en bevestigd met lijm en onzichtbare schroeven had ik persoonlijk mooier gevonden. Al was wit waarschijnlijk inderdaad mooier geweest in dit geval.

• elmertje
Er is geen sprake van een apparte verlichtingsgroep. Dus dat is geen probleem. Maar waarom zou dit brandgevaarlijk zijn? Iedereen gebruikt toch ook kabelbinders en zo voor de stereo zooi? Ik had er in elk geval nog nooit van gehoord. En nog even over dat alluminium: bij ons in huis past het wel vind ik. Het afdekplaatje wordt waarschijnlijk nog wel zwart gespoten, of ook alu.
Pagina: 1