Toon posts:

paar kleine vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit weekend is het voor mij eindelijk zo ver. ik heb me voorgenomen om mijn casemod te beginnen. Alleen heb ik nog wel een paar kleine vraagjes en aangezien de FAQ voor mij niet het 100% antwoord gaf wat ik zocht vraag ik het hier.

1. Ik heb een Centurion 5 kast, hier zit aan een panel een ronde bobbel voor een fan plaatje
hoe kan ik deze het beste erafhalen?
2. Ik wil aan de zijkant een window maken (eigen vorm), is het rubber verplicht om te gebruiken voor een window of zijn er andere manieren van vastmaken?
3. Ik wil ook onderaan het raampje een strip mesh hebben, hoe moet ik dat vastmaken aan de case?

Hopelijk heb ik niet al te stomme vragen gesteld, ik ben echt een enorme kneus als het gaat om electrisch gereedschap (probeer ook tegelijk een angst te overwinnen ervoor :$ ).

Greetz,
Mega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

1, bedoel je het stoffilter, zo ja, dat kan je er zo af halen als je het frontpanel los hebt. of als je de fan bedoelt gewoon met de schroevendraaier los halen, stekkertje los en uit de kast takelen.

2 nee dat is niet verplicht, het word alleen vaak gedaan om de eventuele lelijke randjes te verstoppen

3 met lijm ? of met tape of met een schroef of boutje door de case heen

[ Voor 16% gewijzigd door BGB4rn op 06-11-2009 17:35 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

1ik denk dat je die er uit moet flexen dremelen dan nieuw stukje mesch of plaat materiaal moet plaatsen wil je hem mooi verwijderen

2 lijmpistool (ook makkelijk te verwijderen mocht hert nodig zijn)

3 weer lijmpistool

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, en vergeten nr 4 en 5
4. hoe kan ik het beste markeren? wit stiftje?
5. er zit al zwarte verf op, hoe kan ik deze het beste intact laten bij het uithalen van het raampje.

Mijn excuses als dit nogal knullige vragen zijn, maar iedereen moet toch ergens beginnen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
  • Laatst online: 13-10 21:17
Maakt niet uit :p
4. Markeren met iets wat je makkelijk kan verwijderen, klein reepje papierplakbant werkt altijd goed. En anders een dun potlootje.
5. Afplakken (Papierplakband).

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua vast maken zou ik gewoon voor wat dubbelzijdig tape gaan. Vast lijmen zou ik persoonlijk echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijmen met een lijmpistool is zeker niet aan te raden. Dat gaat nooit netjes strak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mjah, het potlood zie je niet echt op de zwarte verf, en papierplakband, is dat die doorzichtige variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
schilderstape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Om te een window makkelijk doch stevig te bevestigen kan je in mijn mening het beste bisonkit gebruiken.
Eerst de stukken waar je lijm op gaat smeren:
- licht opschuren met fijn schuurpapier
- goed afnemen met een doek met alcohol/spiritus/iets dat ontvet
- lijm op beide delen aanbrengen , niet superveel, en niet te dicht bij de rand smeren. (anders heb je kans dat het er tussen uit prut aan de zichtzijde, dat zou zonde zijn.)
- lijm 10 minuten laten indrogen

Daarna de delen op elkaar zetten en zorgen dat ze hard op elkaar geduwd worden. (zet er een oude CRT op ofzo :P)
Succes met je mod, en vergeet niet je resultaat te posten. (ook als het eventueel mislukt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker doen, heb net de buitenrand afgeplakt, ik neem aan dat als ik ook de binnenrand afplak het wel goed is 'afgetekend'.
Zometeen even koekeloeren of ik de decoupeerzaag kan vinden en een geschikt zaagje
(ijzerzaagje met fijne tanden als ik me niet vergis)
thumb:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/swfxjc.jpg
excuses voor de waas, mijn HD moet ik ontiegelijk stil houden wil ik een mooie foto krijgen, en ik ben een bibberkont/zenuwpees op zulke momentjes :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik zou je window een stukje verplaatsen als ik jou was. Nu zit de inkeping voor het handvat in de weg, dat gaat er waarschijnlijk niet mooi uitzien en is het vervelend omdat je window dan echt precies goed afgemeten moet zijn voor dat stukje.

Probeer hem minstens 2cm van het handvat af te plaatsen. Dan heb je speling en maakt het minder uit als je net niet helemaal goed hebt afgemeten.

Vriend van me zegt trouwens net dat je genoeg olie op je zaagblad moet doen tijdens het zagen, anders is je zaagblad erg snel bot. En dat zaagt echt voor geen meter kan ik je vertellen.

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat handvat had ik idd door, maar het gat is er nu al uit :P van die olie zal ik onthouden voor de volgende keer.

Ben nu bezig met het bijwerken van de randjes ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:40:
dat handvat had ik idd door, maar het gat is er nu al uit :P van die olie zal ik onthouden voor de volgende keer.

Ben nu bezig met het bijwerken van de randjes ^^
Haha, olie onthouden voor de volgende keer. Kan je er waarschijnlijk ook meteen een nieuw zaagje in doen.
Maar laat maar eens zien wat je er van hebt gebakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is goed, zal nu even een fototje maken en de hele productiereeks hier inzetten moment.
ben zonet aan het stoeien geweest met lijmresten van de afplaktape, misschien enige tips om dit er vanaf te krijgen?
schuurspons met sop werkt niet en haalt de verf eraf

*edit*
Thumbs:
Eerste gat
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/ou1j80.jpg
Panel terug gezet
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2dce6mv.jpg
Blowhole eruit
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/14bte9.jpg
Vijlbeurt en een klein sopje gehad
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2e31j6h.jpg
Zo komt de fingerguard
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/za3ax.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

netjes gelukt toch?
raampje kun jer ook gewoon achterplakken met een paar stukjes gewoon tape hoor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rebels op 07-11-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:30:
netjes gelukt toch?
raampje kun jer ook gewoon achterplakken met een paar stukjes gewoon tape hoor :)
ducktape ftw!
ik heb alst goed is nog ergens dubbelzijdige tape liggen, wil nu net beginnen het raampje te zagen
*edit*
gezaagd en ingeplakt, was eerst wel vergeten om voor de fan ruimte over te laten maar dat heb ik later hersteld
Thumb:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/11m9x1l.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

wil je het randje nog een beetje afwerken, kun je ook gewoon zwart electra draad in 2 snijden als een 'u'-vorm zeg maar en dat om je rand heen vouwen en lijmen.

die lijmrestjes kun je toch wel gewoon met je vinger wegpoetsen? gewoon 'rullen' met je vinger :)
en je had ook gewoon de binnenkant af kunnen tekenen, dan had je heel dat probleem niet :P

[ Voor 39% gewijzigd door Rebels op 07-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd, best wel stom nu ik er zo over nadenk :P
en elektra draad, dat kan je gewoon van een oude voeding oid afpielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:23:
idd, best wel stom nu ik er zo over nadenk :P
en elektra draad, dat kan je gewoon van een oude voeding oid afpielen?
ja, of je knipt gewoon de stroomdraad van je pa z'n TV ofzo,
gewoon electra draad, maakt niet uit waar je dat vandaan haalt lol, ik zou wel 220V draad doen, aangezien dat net iets dikker is, snij je aan 1 kant in en haal je de 2 binnenste draden eruit, en gebruik je de mantel als raamrubber :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rebels op 07-11-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Van je vaders tv inderdaad. Snaptie wel ;)
En euh mooi gelukt!
Het probleem als je aan de binnenkant aftekend is dat je hem op z'n verf neer moet leggen om te zagen, waardoor dit beschadigd (Lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he bah, woont mijn pa net een kleine 150km van me vandaan :P
mjah, misschien even op zoek naar een oude TV, lijkt me wel hip om een rode rand te hebben aangezien de binnenkant hiermee verlicht gaat worden.
En misschien dat de verf even opnieuw gedaan gaat worden omdat deze ook beschadigd is geraakt.
gewoon ff de schuurmachine eroverheen, primer en dan zwarte lak als ik het goed gelezen heb.
dan evt. netter randjes eromheen en natuurlijk iets professioneler vastzetten (schilderstape, aangezien ducttape weg was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Uitkijken met schuurmachine he, dat hij niet ongelijk word... Is maar een dunne plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Als het maar een kleine puntjes zijn die beschadigd zijn, zou ik eerst proberen met een zwarte stift.
je krijgt als je dat paneel zwart verft het nooit exact hetzelfde als de rest van je kast.
En electra draad kun je beter even kopen denk ik ipv. goeie apparaten te gaan slopen, of je moet nog een oude euro stekker hebben van een voeding ofzo :)
Pagina: 1