Hardeschijf verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Lt.Kraken
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een hele tijd met Windows Vista 32bit gedraaid en dit ging perfect.
Hierbij heb ik een 1TB hardeschijf, die is opgesplits in 2x 500GB omdat mijn moederbord geen 1TB ondersteunde.

Dit werkte perfect met Windows Vista - Home Basic en Windows 7 - 32bit

Echter heb ik net Windows 7 - 64bit geinstalleerd, en zie ik maar 1x 500GB hardeschijf inplaats van 2x

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dat kan oplossen??

Mvg
Lars

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heb je windows 7 al geinstalleerd? Normaal moet je voor het installeren een optie krijgen welke partie je windows op wilt installeren, miste je daar al de helft?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Lt.Kraken schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:28:
Ik heb een hele tijd met Windows Vista 32bit gedraaid en dit ging perfect.
Hierbij heb ik een 1TB hardeschijf, die is opgesplits in 2x 500GB omdat mijn moederbord geen 1TB ondersteunde.
Wat bedoel je hiermee? Dit kan namelijk niet (dat mobo wel 0,5 maar niet 1 TB aan kan).

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

inderdaad vaag. Een mobo herkent normaal de totale grote van een schijf of niet. Een 1tb schijf met 2 partities van 500gb blijft 1tb voor de bios en niet opeens 500gb.

maar je bent dus 1 partitie kwijt onder W7. Is de schijf(ruimte) wel zichtbaar in schijfbeheer ?

• Lt.Kraken
@bwerg
ja, hierbij heb ik 'm geinstalleerd op een hardeschijf van 250GB

Maar ik hoor dus ook nog 2x 500GB hardeschijven te zien, maar hij geeft er dus maar 1 weer

@grizzlybeer
Ik weet niet hoe het precies zit,, maar een meer ervaren persoon dan mijzelf, zei dat mijn computer misschien geen 1TB hardeschijf ondersteunde kwa directe capaciteit. Dus heeft hij hem verdeeld in 2 hardeschijven, waarvan elk 500GB. Dit werkte perfect met windows vista en windows 7 waarvan beide 32bit versies,

Maar nu heb ik dus een windows7 64bit versie (origineel) en nu geeft hij alleen mijn C: (250GB) en mijn D: (500GB)

Ik mis dus 1 schijf

@Ray
Zal meteen even kijken

[ Voor 22% gewijzigd door Lt.Kraken op 06-11-2009 18:34 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02
Al eens in schijfbeheer/disk management gekeken?
Waarschijnlijk staat hij daar ertussen, maar moet je nog even een letter aan de schijf toekennen.

[ Voor 50% gewijzigd door Malantur op 06-11-2009 18:33 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-02 09:24
Rechter muisknop op deze computer -> Beheren -> Schijfbeheer

Kijk of daar de partitie bij staat.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Of misschien had je dat andere deel nog niet geformatteerd?

• Lt.Kraken
Ik zie inderdaad bij schijfbeheer dat er nog geen drive letter bijstaat..

Problem Solved!

Bedankt mensen ^^

Verwijderd

Lt.Kraken schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:31:
@grizzlybeer
Ik weet niet hoe het precies zit,, maar een meer ervaren persoon dan mijzelf, zei dat mijn computer misschien geen 1TB hardeschijf ondersteunde kwa directe capaciteit.
Puur even voor jouw info: de enige limiet met veel oudere mobo's zit op 136 GB (of daaromtrent), voor de rest kan een HDD controller elke op dit moment relevante capaciteit aan.

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een computer van mij die gewoon perfect draaide, m`n nieuwe HDD van 1 terabyte niet kon vinden als ik hem aansloot, zelfs niet met drivers en alles. Hierna heb ik hem bij iemand anders in 2 partities opgedeeld, en voila toen kon mijn computer plotseling wel allebij de 500gig partities zien terwijl het nog steeds dezelfde 1terabyte hdd is. Vreemd maar kan gebeuren bij budget moederbordjes waarschijnlijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft werkelijk niets met Processors, Moederborden of Geheugen te maken. Harde schijven zijn tot nader orde toch echt Opslagmedia

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1