[Bose Lifestyle 12] Coax -> Optisch probleem

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Ik heb een probleem, en ik wil dat natuurlijk dolgraag delen met jullie.. Vrij interessante setup (niet de set zelf).

Ik heb een Bose Lifestyle 12 op de kop getikt. Deze heeft enkel een digitale coaxiale audio ingang. Ik wil echter een PC (optisch) en een PS3 (optisch) aansluiten. De Bose set accepteert enkel Dolby Digital 5.1 en dus geen DTS.

Ik heb de setup zo gedaan dat ik een Optisch IN adapter naar Coax digitaal uit heb gekocht en een optische schakelaar (die ik overigens in dit verhaal buiten beschouwing houd). Dus optisch uit van PS3 naar adapter, en dan coax kabel in de Bose set plukken.

Dit werkt, sporadisch. Feit dat het soms wel, maar meestal helemaal niet werkt baart mij zorgen dat de set zelf / receiver in subwoofer kaduuk is. Maar ik dacht probeer hier een poging.

Probleem is dus dat ik 9 van de 10 x geen geluid krijg. Als ik de PS3 instel dat geluid via HDMI ga en dan optisch uit (naar adapter) op de Bose aansluit werkt het wel (2.1, geen 5.1).

Soms krijg ik echter dat ook dit zelfs niet werkt. Nu ik het zo uitschrijf kan ik eigenlijk zelf niets anders concluderen dat die set gaar is. Technologie wat af en toe werkt met dezelfde setup lijkt me geen instelling.

Hoe dan ook, hebben jullie tips/suggesties/ervaringen of iets anders om mij te helpen? Bij voorbaat dank..! _/-\o_

• nudie
Bump...

• nudie
Nou, ik heb het opgegeven. Het lijkt gewoon niet te werken.

De Bose set is gewoon kaduuk. Ik heb dus nu 5 mooie speakers aan m'n muur hangen maar tot overmaat van ramp werken er 2 (elke speaker heeft 2 bosjes) niet meer. Speakers zelf wel maar die Bose set is gewoon dood.

Ik wil dus nu de 5 speakers behouden en de subwoofer + "receiver" (lees; stukje plastic) vervangen.
De speakers moeten met tulp aangesloten worden. Iemand nog tips wat ik hier het beste voor kan aanschaffen?

Kga wel op marktplaats kijken..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja.. da's spijtig...

Ik zou een leuke surround versterker van marktplaats afhalen (de verkoper heeft ook een sub te koop) en daar de melkpakjes op aansluiten; zet de speakerinstellingen wel op "small".

Je kan 2 dingen doen qua aansluiten: de tulpstekkers afknippen en er netjes speakerdraad aan solderen + krimpkous, of je pakt speakerdraad en sluit daar een tulp vrouwtjesdeel op aan. De andere kant prik je in de versterker.

Wise enough to play the fool