Hallo medetweakers,
Ik heb zojuist wat componenten toegevoegd aan mijn 3 jaar oude pc.
Wanneer ik de pc ook maar 5 minuten of een andere random tijd aan heb, valt hij zonder pardon uit. Alleen het rare is, wanneer ik prime95 constant aan het draaien ben blijft hij wel aan, dit voor bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar(hem dan zelf uitgezet). Nu lijkt het mij alleen niet erg goed je processor constant aan het stressen bent. Ook heb ik furmark geprobeerd. Zelfs met de xtreme burning setting komen er geen artifacs en houdt hij het gewoon vol. Ook wanneer ik beide run, is er niks aan de hand. Beide programma's geven aan dat de hardware goed draait zonder fouten. met mijn vorige setup draaide hij wel zonder problemen: (Processor: AMD Athlon X2 4400+, Videokaart: Nvidia Geforce 7900GTX)
Memtest ookal gedraaid, geen problemen. Volgens al deze tests is mijn systeem gewoon prima in orde! Videokaart ook getest bij iemand anders en in mijn vorige systeem met mijn vorige processor(4400) geen problemen ondervonden.
Mijn specs:
Processor: AMD Athlon X2 AM2 6000+ 125 watt TDP
Videokaart: Nvidia Geforce 9800GTX+ 65 nm
Geheugen: OCZ Platinum DDR2 PC2-6400 800 mhz CL4 = 4-5-4-15
Moederbord: MSI K9N Platinum AM2 Nforce 570
Geluidskaart: X-Fi Xtreme Music
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.11 500GB
Case: Coolermaster Stacker 830
Processorkoeler: Zalman CNPS9500 AM2
Verlichting: 4 Neonbuisjes
Speakerset: Logitech Z-5500 Digital
Voeding: OCZ Modstream 520Watt
Qua temperatuur enz: Speedfan met prime95 aan.
Local: 47
Remote: 43
System: 36
CPU: 52
AUX: 50
Core: 46
GPU: 48
Vcore: 1,39
+12V: 11,93
AVcc: 3,33V
Met een CPU-Usage van 100%(door prime95).
Alles lijkt mij in orde, maar toch geeft hij dit probleem steeds weer.
Enige informatie kon ik vinden in de eventlogs:
Systeemfout, kritiek.
Kernel-Power: Gebeurtenis 41, taakcategorie: 63.
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Ik heb ookal wat gegoogled en ik zie dat vele mensen last van dit probleem hebben. Al is er geen duidelijke oplossing voor dit probleem.
Iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn?
Ik heb zojuist wat componenten toegevoegd aan mijn 3 jaar oude pc.
Wanneer ik de pc ook maar 5 minuten of een andere random tijd aan heb, valt hij zonder pardon uit. Alleen het rare is, wanneer ik prime95 constant aan het draaien ben blijft hij wel aan, dit voor bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar(hem dan zelf uitgezet). Nu lijkt het mij alleen niet erg goed je processor constant aan het stressen bent. Ook heb ik furmark geprobeerd. Zelfs met de xtreme burning setting komen er geen artifacs en houdt hij het gewoon vol. Ook wanneer ik beide run, is er niks aan de hand. Beide programma's geven aan dat de hardware goed draait zonder fouten. met mijn vorige setup draaide hij wel zonder problemen: (Processor: AMD Athlon X2 4400+, Videokaart: Nvidia Geforce 7900GTX)
Memtest ookal gedraaid, geen problemen. Volgens al deze tests is mijn systeem gewoon prima in orde! Videokaart ook getest bij iemand anders en in mijn vorige systeem met mijn vorige processor(4400) geen problemen ondervonden.
Mijn specs:
Processor: AMD Athlon X2 AM2 6000+ 125 watt TDP
Videokaart: Nvidia Geforce 9800GTX+ 65 nm
Geheugen: OCZ Platinum DDR2 PC2-6400 800 mhz CL4 = 4-5-4-15
Moederbord: MSI K9N Platinum AM2 Nforce 570
Geluidskaart: X-Fi Xtreme Music
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.11 500GB
Case: Coolermaster Stacker 830
Processorkoeler: Zalman CNPS9500 AM2
Verlichting: 4 Neonbuisjes
Speakerset: Logitech Z-5500 Digital
Voeding: OCZ Modstream 520Watt
Qua temperatuur enz: Speedfan met prime95 aan.
Local: 47
Remote: 43
System: 36
CPU: 52
AUX: 50
Core: 46
GPU: 48
Vcore: 1,39
+12V: 11,93
AVcc: 3,33V
Met een CPU-Usage van 100%(door prime95).
Alles lijkt mij in orde, maar toch geeft hij dit probleem steeds weer.
Enige informatie kon ik vinden in de eventlogs:
Systeemfout, kritiek.
Kernel-Power: Gebeurtenis 41, taakcategorie: 63.
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Ik heb ookal wat gegoogled en ik zie dat vele mensen last van dit probleem hebben. Al is er geen duidelijke oplossing voor dit probleem.
Iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door I_Guardian_I op 06-11-2009 16:36 . Reden: aanpassing tekst ]